Her tror jeg det gjøres det mange antagelser, feilregninger og endel misforståelser. Endel her hører kanskje hjemme i den generelle 787 statustråden, men kan vel stå her og. Med mindre noe spesielt se bør man kunne regne seg frem til levering av hver enkelt LN +- en måned.
En ting er antagelsen om an DY har LN91. Jeg vet ikke, og tror heller ikke hverken check-in.dk eller Osloairports vet det heller.
Her fokuserer man dessuten på Boeing sitt leveransemål for 2012, hvilket ikke bør brukes, da eldre maskiner som må gjennom change incorporation kompliserer dette.
Det enkleste tror jeg er å se på produksjonstakten ut fra fabrikken, som er gitt av Boeing. Da bør man også kunne regne seg frem til hvilket LN som kan bli levert når. Den eneste antagelsen man da må gjøre et tid mellom roll-out og levering. Hvilket vi ikke vet ennå, da ingen fly etter LN66 foreløpig er levert. Men tror ikke antagelsen om litt over en måned er helt på jordet. Er det lenger eller kortere blir det noen forskyvninger, men poenget er uansett å bruke Boeing sine produksjonsestimater på 3,5 fly per måned i 2012 og 5 i 2013.
Dvs følgene måned bør vi se følgene maskiner levert hvis vi antar 5 uker mellom rollout og levering. Og hvis den er vei vil det ca tilsvare å flytte en LN opp eller ned per uke i differanse
71, 72, 73: September
74, 75, 76, 77: Oktober
78, 79, 80: November
81, 82, 83, 84: Desember
85, 86, 87: Januar 2013
88, 89, 90, 91, 92: Februar 2013
93-97: Mars 2013
98-102: April 2013
103-107: Mai 2013
Etc
Jeg kan bomme jeg også men tror jeg er langt nærmere svaret enn check-in.dk. Så kommer da spørsmålet om hvilken LN som er til DY.