• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Det er jo begrenset hva man får til med to fly .... ;)

Kjos har lært av Widerøe. Ekspander stille og forsiktig. Ikke så sexy, men det virker. :colgate:
Hehe, det er klart. Tenker jo selvfølgelig på nye destinasjoner etterhvert som 787-flåten økes. ;)

Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Norwegian andre maskin vil være LN112. Også den skal monteres i Everett.

Enkel matte skal da tilsi at den vil se dagslys to måneder etter den første som er LN102.

Kilde:
http://nyc787.blogspot.no/

Re: Status Norwegian Longhaul - Fra billettsalg til oppstart

Skulle ikke Dreamlinerne kutte reisetiden til NYC med 20 min? Ser at DU "kun" bruker 5 min kortere enn SAS på vei bort, og samme tid hjem. Er dette noe som kommer senere, når maskinene blir litt mer innkjørte?

Ser også at til BKK så bruker DU 10t og 30 min, mens TG bruker 11t. Andre veien bruker DU 11t og 45 min, mens TG bruker 11t og 30 min. Logikk?

Last edited:

Tja, jeg fikk fra det jeg anser som en rimelig sikker kilde vite at DY hadde skrevet wet-lease kontrakt på en 767. Har gått ut fra det var for å ha en backup for eventuelle tekniske feil, men kanskje ikke?

Eller så setter de opp et rimelig romslig program fra starten av for å ha litt slingringsmon å gå på?

Status: Norwegian's B787

Lager en tråd der bare statuser om Noregian's nye Dreamliner skal diskuteres!
Ikke diskutere om hvordan du synes om flyet og om stolene, liveryet osv.

ILFC/Norwegian
LN102 - ZA576 - CN35304 - LN-BKA
787-8 - RR Trent 1000
To be assembled in Everett
Monteres i byggning: 40-24
Start for motering: 1/14/2013

ILFC/Norwegian
LN112 - ZA577 - CN35305 - LN-BKB
787-8 - RR Trent 1000
To be assembled in Everett
Monteres i byggning: 40-24
Start for motering: 3/11/2013

06/12/2012

Kjekk side for de som følger med; http://nyc787.blogspot.no/

Last edited:
Re: LN-NGH - status

hva med statusen til B787, hvor lang har de komme med byggingen av flyet ?

Re: LN-NGH - status

Byggingen av de ulike delene er godt i gang, men final assembly i Seattle starter visstnok i midten av januar.

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

med tanke på alt rotet rundt DY og utenlanscrew trur dere oppstarten blir utsatt? Kommer DY`s rykte til å tåle en slik smell?

Har jeg gått glipp av noe her eller har med dette jameson82 sendt søknad til alle avisene for en jobb på desken?

Har jeg gått glipp av noe her eller har med dette jameson82 sendt søknad til alle avisene for en jobb på desken?

Det var den mest leste saken på dn.no i går
Anne-Sissel Skånvik håper at Arbeidsdepartementet snart kommer til en konklusjon, for det begynner å haste for Norwegian. Det er ikke mange månedene igjen til langdistansesatsingen deres starter opp.

- Innen januar må vi få et svar, sier Skånvik til DN.no.

Visste det var en avis inkludert, men når ble Dagens Næringsliv LOs organ? Synes Einan bare mangler en berret og noen briller.
Fight them everywhere. Don't give them a chance to breathe until they withdraw and retreat.

LOs organ? Hehe, det blir jo for dumt. De dekker samtlige sider av saken, slik de alltid har gjort med både SAS og Norwegian.

Er det noe DN IKKE er, så må det være akkurat LOs organ..

Visste det var en avis inkludert, men når ble Dagens Næringsliv LOs organ? Synes Einan bare mangler en berret og noen briller.

Og når ble Einan en del av LO......?

Heisann Fazer!

Tja, jeg fikk fra det jeg anser som en rimelig sikker kilde vite at DY hadde skrevet wet-lease kontrakt på en 767. Har gått ut fra det var for å ha en backup for eventuelle tekniske feil, men kanskje ikke?

Eller så setter de opp et rimelig romslig program fra starten av for å ha litt slingringsmon å gå på?

Dette er nok en god ide. Vi har 6 stykker B787-8 fly i service naa og B767-400 har vaert et velkomment backup fly, men til skuffelse for de som ville fly med Dreamlineren... :(

Vi har startet LAX-NRT naa og jeg vet ikke om dette er placebo effekt, men passasjerene mener de kan merke forskjell paa trykk og luftfuktighet og foeler seg bedre etter reisen... :)

Dag

Mange som nevner muligheten for utflagging til Thailand, men aksjemajoriteten i et thailansk selskap må ligge hos Thaier. Hvordan har Kjos tenkt å løse dette?

Mange som nevner muligheten for utflagging til Thailand, men aksjemajoriteten i et thailansk selskap må ligge hos Thaier. Hvordan har Kjos tenkt å løse dette?

Tror det var utflagging til Sverige det var snakk om... Men at Sverige ville akseptere et svensk selskap, med svenskregistrerte fly, på ruter fra Sverige, men med Thailandsk mannskap. Noe svenskene bestrider. Men dette tema har vel egentlig en egen tråd....

Sjansen er vel derfor stor for at dette drar ut i tid og de første IC med DU går med wet leaset 767 og dertil skuffede kunder

Pluss at det er ikke helt enkelt for utlendinger å få arbeidstillatelse i Thailand.

Back