Og da er Staten ute av SAS, på høy tid mener vel mange.
https://www.dn.no/nyheter/2018/06/26/1737/staten-selger-alle-aksjene-i-sas
https://newsweb.oslobors.no/message/454542
Det er vel litt upresist.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Og da er Staten ute av SAS, på høy tid mener vel mange.
https://www.dn.no/nyheter/2018/06/26/1737/staten-selger-alle-aksjene-i-sas
https://newsweb.oslobors.no/message/454542
Vil dette kunne ha innvirkning for norske selskapers overflygningsrettigheter i Russland?
Vil dette kunne ha innvirkning for norske selskapers overflygningsrettigheter i Russland?
Vil dette kunne ha innvirkning for norske selskapers overflygningsrettigheter i Russland?
Blir spennende å se om barna i sandkassa finner frem sjekkheftet sitt og kjøper noe da.
Kim
Staten fikk 597 millioner kroner for SAS-aksjene sine
Den norske staten ved Nærings- og fiskeridepartementet har som varslet solgt alle aksjene i flyselskapet SAS, ifølge en melding onsdag.
Spørgsmål til nordmændene:
Påvirker det jer rent følelsesmæssigt?
Personligt ville jeg havde det dårligt (tror jeg), hvis den danske stat ikke længere var medejer af SAS. Det er helt sikkert individuelt og der er mange andre tidligere statsejede selskaber, som jeg er decideret ligeglad med, men SAS er bare unikt på flere måder og personligt synes jeg det er ærgerligt, at Skandinavien nu ikke længere har et stort fællesejet flyselskab.
Her i Skandinavien er der langt mere, der binder os sammen, end skiller os ad. Desværre fokuseres der oftest på forskellene, hvorfor folk i deres hverdag ofte glemmer, hvor ens vi faktisk er både kulturelt, sprogligt, samfundsmæssigt osv osv. SAS har indtil nu været, og vil forhåbentligt fortsat være, en af de få ting i mange mennesker hverdag, som minder os om, at vi er tre lande heroppe i nord, der hører sammen på godt og ondt.
Spørgsmål til nordmændene:
Påvirker det jer rent følelsesmæssigt?
Personligt ville jeg havde det dårligt (tror jeg), hvis den danske stat ikke længere var medejer af SAS. Det er helt sikkert individuelt og der er mange andre tidligere statsejede selskaber, som jeg er decideret ligeglad med, men SAS er bare unikt på flere måder og personligt synes jeg det er ærgerligt, at Skandinavien nu ikke længere har et stort fællesejet flyselskab.
Her i Skandinavien er der langt mere, der binder os sammen, end skiller os ad. Desværre fokuseres der oftest på forskellene, hvorfor folk i deres hverdag ofte glemmer, hvor ens vi faktisk er både kulturelt, sprogligt, samfundsmæssigt osv osv. SAS har indtil nu været, og vil forhåbentligt fortsat være, en af de få ting i mange mennesker hverdag, som minder os om, at vi er tre lande heroppe i nord, der hører sammen på godt og ondt.
Spørgsmål til nordmændene:
Påvirker det jer rent følelsesmæssigt?
Personligt ville jeg havde det dårligt (tror jeg), hvis den danske stat ikke længere var medejer af SAS. Det er helt sikkert individuelt og der er mange andre tidligere statsejede selskaber, som jeg er decideret ligeglad med, men SAS er bare unikt på flere måder og personligt synes jeg det er ærgerligt, at Skandinavien nu ikke længere har et stort fællesejet flyselskab.
Her i Skandinavien er der langt mere, der binder os sammen, end skiller os ad. Desværre fokuseres der oftest på forskellene, hvorfor folk i deres hverdag ofte glemmer, hvor ens vi faktisk er både kulturelt, sprogligt, samfundsmæssigt osv osv. SAS har indtil nu været, og vil forhåbentligt fortsat være, en af de få ting i mange mennesker hverdag, som minder os om, at vi er tre lande heroppe i nord, der hører sammen på godt og ondt.
Jeg ser ingen grunn til at Staten skal eie et flyselskap på samme måte som jeg ikke ser noen grunn til at de skal eie et togselskap eller bussselskap for den slags skyld.
Nå blir jo det store spørsmålet hvor mange prosent av aksjene eies av norske investorer? Og hvor «norsk» er da selskapet? Neppe mye...
Enten man liker Kjos eller ikke, kan man uansett være enig med han i at dette er et utenlandsk selskap.
Nå blir jo det store spørsmålet hvor mange prosent av aksjene eies av norske investorer? Og hvor «norsk» er da selskapet? Neppe mye...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.