Og salget av de 23 millioner aksjene et fullført til 15.5 SEK
Det var billig :s
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Og salget av de 23 millioner aksjene et fullført til 15.5 SEK
Mens bankene har realkompetanse på å drive flyselskap?
Men her i "utkant" Norge har man ett særbehov for reiser med fly. Avstandene er for lange til at noe annet enn flyruter skal kunne være realistisk.
Så for næringslivet utenfor Oslo så er det rett å slett basis infrastruktur slik jeg ser det.
Mens bankene har realkompetanse på å drive flyselskap?
Hvis staten har virket hemmende på bolagets mulighet til å utvikle seg og generere inntekter så er det så klart rett å selge. Men det er vel noe forskning nå som tyder på at et veldig aktivt eierskap ikke øker verdiskapningen? Den kan gjøre det, men det kan også kjøre ting i grøfta. Burde så klart linket til forskningen men det har jeg ikke foran meg. Tror det er noe George Soros babbel, men kan huske feil.
Danmark 14,3%, Sverige 17,2% og Norge 11,5% i følge denne:
http://e24.no/boers-og-finans/sas/mener-sas-staar-svekket-igjen-etter-statens-aksjesalg/23819140
Enligt uppgifter jobbar svenska (och norska?) staten på att göra sig av med resten av innehavet i SAS...
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/regeringen-forsoker-salja-sas-6861290
Føler et snev av ekko når jeg leser slike saker:
https://www.aftenposten.no/norge/Svenskene-vil-selge-SAS-229744b.html
(Fra 2010). Et kjapt søk på google viser at denne type snakkis nesten dukker opp årlig, så er vel lite trolig at noe skjer med det aaaaaller første?
Men hvem er det som gidder å ta over SAS? Er jo bare mye gjeld, gamle fly og dyre forpliktelser.
Av de Europeiske selskapene så er det vel LH group som er mest aktuell, men de har vel sagt nei mange ganger.
AFKL kunne vel og vært aktuell, men de har vel egne dyre forpliktelser de må få restrukturert før de kan begynne med oppkjøp.
Men kunne sett for meg en modell der de hadde beholdt intra scandinavia og noe europa trafikk, lagt ned all LH fra Scandinavia og feedet det meste gjennom AMS og PAR.
IAG ser jeg på som mest uaktuell, men det er nok mest pga av de har en liten posisjon i Norden fra før.
Jeg undrer hvor SAS er om 3-5 år.
Og da er Staten ute av SAS, på høy tid mener vel mange.
https://www.dn.no/nyheter/2018/06/26/1737/staten-selger-alle-aksjene-i-sas
https://newsweb.oslobors.no/message/454542
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.