Starter Air Oslo

Hvordan går det egentlig med dette prosjektet? Siden sist har Norwegian startet en rekke innenriksruter fra Rygge.

med Norwegians nye satsning på innenriksruter fra RYG så begynner vel dette prosjektet å bli ganske dødfødt - Air Oslo får heller etablere seg på OSL når DY flytter hele sin operasjon til RYG (hehe)

Må si jeg er en smule skeptisk, men jeg har sansen for alle som forsøker noe andre ikke tror er mulig!

Air Oslo? Air Stavanger? Jeg er også skeptisk til dette opplegget, men kanskje folk rundt Moss heller vil fly ned til Göteborg enn å ta bussen til Gardermoen?

– Vi vurderer sterkt Bergen, men Bergen ligger nord for Oslo og derfor er det mer naturlig at de bruker Gardermoen.

I dette spørsmålet er vel ikke geografi det viktigste...

Det vil jo ta like lang tid å fly til Landvetter og deretter inn til Gøteborg by, som det ville ha tatt å kjøre hele veien fra Rygge til Gøteborg.

Så jeg ser ikke helt hensikten? Det er jo ikke rare feeder trafikken man kan få inn til GOT med det begrensede utvalget av avganger de har der i forhold til OSL. Dessuten må de vel ha en interline avtale med SAS da men selv ikke da vil vel prisene bli særlig konkurransedyktige i forhold til direktepriser ut av OSL?

BF:cool2

Poenget er vel ikke at folk skal til Göteborg, men at man skal kunne fly videre fra Göteborg - og derfor jobber selskapet med interlineavtaler - og jeg tipper at de får til noe med SAS i tillegg til sine egne ruter fra Göteborg. Det er jo i utgangspunktet helt meningsløst å ta fly fra Moss til Landvetter, om man skal inn til byen. Selv synes jeg det kunne vært like hensiktsmessig å starte en rute til København - SAS ville garantert satt opp interline på denne.

I klassisk erkenorsk stil dømmes prosjektet nord og ned.

For min egen del er jeg spent på hva mannen klarer å få til, og om det er grunnlag for en slik feed ned til GOT og videre ut i Europa.
Uansett spennende satsning!

I klassisk erkenorsk stil dømmes prosjektet nord og ned.

Tja, det er da ingen her som dømmer prosjektet "nord og ned". Vi stiller da bare noen kritiske spørsmål - og det må man tåle når man starter en såpass kontroversiell satsning som dette.

Ser ikke at det er mer kontroversielt å fly RYG-GOT enn OSL-KRS.

Å kjøre fra Rygge til Gøteborg tar vel under halvparten av tiden som det tar å kjøre Oslo-Kristiansand. En dagstur fra Oslo til Gøteborg er praksis mulig med bil, mens skal man gjøre det samme til Kristiansand må man dra tidlig, komme hjem sendt og møtet blir kort

Faktisk er det mulig å kjøre Rygge-Gøteborg på under 2 timer (eeh, en venn av en venn har gjort det), da sier det seg at flyet ikke er konkuransedyktig hvis man ikke skal videre fra GOT

Last edited:
Someone; her er det jo uttalt tidligere at man er ute etter feed.
Vet forøvrig om flere næringslivsledere som pendler/har pendlet mellom sentrale Østfold-byer og Göteborg fra én til flere ganger i uken med egen bil, som gledelig hadde fløyet i stedet.

Forøvrig: RYG-GOT på under 2 timer, da blir flyet meeget mer billig i lengden...

Lurer paa hva Norwegian tenker om denne satsningen... De har jo faatt leve relativt fritt paa Rygge og har kunnet justere ruteprogammet sitt som de vil. Rygge flyplass trenger uansett flere aktoerer - og hvis Oestfold-folket heller vil fly til GOT enn ta buss til OSL eller Norwegians direkteruter, kan det kanskje gaa.

Last edited:
Å kjøre fra Rygge til Gøteborg tar vel under halvparten av tiden som det tar å kjøre Oslo-Kristiansand. En dagstur fra Oslo til Gøteborg er praksis mulig med bil, mens skal man gjøre det samme til Kristiansand må man dra tidlig, komme hjem sendt og møtet blir kort

Faktisk er det mulig å kjøre Rygge-Gøteborg på under 2 timer (eeh, en venn av en venn har gjort det), da sier det seg at flyet ikke er konkuransedyktig hvis man ikke skal videre fra GOT
nå er vel ikke kjøring på under 2 timer til Gøteborg akkurat noe de fleste var i betraktning... Dersom noen kjører strekket i en gjennomsnitts fart på over 165km/t (noe jeg har vondt for å tro) er de totalt tømt for all fornuft og noen egoister som utsetter andre for fare! Nei sett de da heller på flyet til Gøteborg, så skader de ingen:)

Nå tror eg må ler litt av hans satsning... Air Stavanger med rute til gøteborg fra stvg.. det går nok rett i dass.. me har jo allrede Welcome air.. og det vil me da ikke miste.. den fine fargekladden..

og hva ruter har gøteborg videre i europa ? har ikke me bra nok ruter til europa fra før ??..

:lol::lol::lol:

Back