Starter Air Oslo

Lurer på om franske flyentusiaster som oss syter like mye om at feks. Beauvais Tillé Airport blir kalt Paris Beauvais Tillé Airport selv om den ligger 85km utenfor Paris. Er vel 66km fra RYG til Oslo?

Nå er vel ikke alle i "bransjen" enige om alt heller da, LN-MOW. Men om man deler inn i tre grupper - dem som vil at det skal ligge under OSL, dem som ikke bryr seg, og dem som ikke vil at det skal ligge under OSL, så er nok den siste gruppen klart minst gjetter jeg.

airoslo.no er ledig .. airoslo.com ble tatt i dag ...

whois.internic.net]
Domain Name: AIROSLO.COM
Registrar: COMPUTER SERVICES LANGENBACH GMBH DBA JOKER.COM
Whois Server: whois.joker.com
Referral URL: http://www.joker.com
Name Server: NS.TALKACTIVE.NET
Name Server: NS2.TALKACTIVE.NET
Name Server: NS3.TALKACTIVE.NET
Status: clientTransferProhibited
Updated Date: 17-sep-2008
Creation Date: 17-sep-2008

[whois.joker.com]
domain: airoslo.com
owner: Jon Kjetil Brandt
email: jonkb@mac.com
address: SCHMIDTSGT 4
city: TRONDHEIM
state: --
postal-code: 7052
country: NO
phone: +47.93038512
admin-c: CCOM-77974 robot@jth.net
tech-c: CCOM-77974 robot@jth.net
billing-c: CCOM-77974 robot@jth.net
reseller: http://jth.net/domchange
reseller: Geografisk adskilte navneservere
reseller: Vi saelger ogsaa SMS og postbackup
nserver: ns.talkactive.net
nserver: ns2.talkactive.net
nserver: ns3.talkactive.net
status: lock
created: 2008-09-17 15:01:53 UTC
modified: 2008-09-17 15:01:53 UTC
expires: 2009-09-17 15:01:53 UTC

Det er din mening. Jeg vet om mange som er uenige. Bl.a. KLM, Norwegian og Widerøe.

Det finnes fremdeles bare en Oslo Lufthavn, det er også KLM m.fl. enige om.
"Oslo Lufthavn AS (OSL) eier og driver Norges hovedflyplass, Oslo Lufthavn, på Gardermoen."

Det du snakker om at det er flere flyplasser som er salgbart som Oslo. Ikke helt det samme det. ;)

Meeeeeeen det er jo en fullstendig avsporing fra temaet. Jeg har hele tiden hatt mine tvil rundt hele Rygge og dette her i jeg i hvert fall ikke noe tro på. Det kan da ikke være så mye forretningsfolk rundt Rygge til at de kan ha interesse av å fylle opp en EMB flere ganger daglig??? Jeg kan ta feil. Og slik bransjen er i dag er det i det hele tatt noen som vil bruke mange titals millioner på et slikt prosjekt??

Å starte et fullpris- og fullservice-konsept i nedgangstider kan vel få spenstige konsekvenser for kontantbeholdningen til City. Spør f.eks. (ikke-eksisterende) JetMagic eller Styrian, vil tippe ex-ledelsen der kan ha ett og annet godt råd.
På den annen side har jo City vært med såpass lenge i gamet, at man skulle tro de vet hva de driver med.

Det er helt avgjørende at Air Oslo (haha) får en interlineavtale med SAS fra GOT og at avgangstidene tilpasses slik at det blir korte opphold på GOT. Løsningen må bli mer effektiv og rask enn å reise til OSL, ellers er det jo liten vits. Men har virkelig GOT et så utbygd rutenett? Hadde i utgangspunktet trodd at en rute til CPH ville vært mer fornuftig. Dette er riktignok prøvd tidligere, men det var jo med elendige rutetider.

Nå tror jeg bare jeg har sendt av gårde et WF-fly til GOT, men ihvertfall fra innsjekks-perspektiv var det sjeldent connections, selvom det dog dukket opp noen interessante routings en gang i blandt.

En gang for en del år siden var det perfekt å fly OSL-GOT-BRU på formiddagen, da det ikke var noen formiddagsrute OSL-BRU. Visstnok.

Da jeg søkte på priser til julebordturen på wideroe.no, kom faktisk OSL-GOT-CPH-SEA, og samme rute tilbake opp som et alternativ..

Men det gjør ikke riktig av den grunn........

Hva er bedere:
En flyplass med navn til et større kjent by i området som folk i europa har hørt om. Slik at den trekker til seg passasjerer og flyselskaper.
Eller en flyplass som skal representere den lokale byen utenfor flyplassen som kun nordmenn har hørt om?
:rolleyes:

Og hvorfor valgte du ikke den? :lol: Selv valgte jeg HEL-GOT-OSL i juni!

Lurte litt på det etterpå.. Så på poengene jeg får for turen, og jeg vil havne 3500 poeng unna EB sølv etter turen til SEA.. Får 900 poeng hver vei mellom OSL og CPH (EcoExtra, klasse B). Her kunne jeg da delt opp OSL-CPH i to legs, og fått det dobbelte, (om man kan booke den klassen hos WF??) altså 1800 poeng ekstra..

Kan vel være problematisk og booke klassen med WF, men det er det kanskje andre som kan svare bedre på.

Martin har tydeligvis et lite forbedringspotensiale som mileage hunter! Hehe, lykke til! :)

Kan vel være problematisk og booke klassen med WF, men det er det kanskje andre som kan svare bedre på.

Martin har tydeligvis et lite forbedringspotensiale som mileage hunter! Hehe, lykke til! :)

For å være helt ærlig: Har aldri brydd meg så mye om å få noen status noe sted. Samler poeng mest for "moro skyld", med håp om å kanskje bruke poengene til noe en gang...

Så booket jeg turen til SEA i Extra, mest for å "skeie ut" litt, og deretter kom Tommy777 og fortalte meg hvor nære sølv jeg faktisk var.. Er dog ikke verre enn at jeg booker neste års USA-sommerferie innen *A, og sørger for at jeg får 100% opptjening, så er jeg sølv når jeg går av flyet i USA.. F.eks. gir alle SAS sine direkteruter til USA mer enn de 3500 poengene en vei..

Så selv om jeg hadde fått 1800 poeng ekstra på turen i Januar, så er det allikevel ikke sikkert jeg hadde tjent noen EB-poeng før en evt. ny tur til USA senere på året, og da får jeg allikevel de 3500 poengene jeg trenger for å nå sølv..

Lurte litt på det etterpå.. Så på poengene jeg får for turen, og jeg vil havne 3500 poeng unna EB sølv etter turen til SEA.. Får 900 poeng hver vei mellom OSL og CPH (EcoExtra, klasse B). Her kunne jeg da delt opp OSL-CPH i to legs, og fått det dobbelte, (om man kan booke den klassen hos WF??) altså 1800 poeng ekstra..

Jeg vet ikke hva du hadde fått, men du hadde vel i alle fall fått 600 poeng på GOT-OSL (om ikke mer) og 900 på GOT-CPH. Uansett er det jo litt tungvint - og ikke særlig komfortabelt på tilbakereisen etter en lang flyreise fra USA. Hva slags servering får man egentlig tid til på GOT-CPH? Samme EcoEx-boks som på andre ruter?

Ehh, air Oslo burde vel strengt tatt brukt Oslo lufthavn med et slikt navn..
Og det finnes bare en Oslo lufthavn!!

Hvilken lufthavn må et flyselskap operere fra for å kunne kalle seg Air London?

Heathrow, London City, Gatwick eller Stanstead? Eller kanskje Luton? Og hvis du nevner bare en av dem, får da flyselskapet ikke lov å kalle seg Air London hvis det flyr fra en av de andre?

airoslo.no er ledig .. airoslo.com ble tatt i dag ...

Og da er airoslo.no tatt også ...

Organization Name..........: OLAF RUDOLFSEN
Organization Number........: 887661472
Post Address...............: Gamle drammensvei 207
Postal Code................: N-1337
Postal Area................: Sandvika
Country....................: Norway

Back