Star Mega DO presenterer: Lufthansa A380 VIP tour, OSL

God morgen folkens! Jeg dro på jobb i dag og glemte passet mitt. Tror dere at dette er noen krise, eller går det greit uten? Er jo verdt å ta toget hjem til Asker litt tidligere å hente passet dersom alternativet er at man ikke får sett flyet.

--thomas

Du må ha med pass tror jeg. Hvis opplegget er ute på Non shengen kan det jo bli et issue. Og eposten var jo rimelig klar.

Siden jeg skal være stand-in for Tommy og visstnok skal holde styr på dere......jeg er han i dress og lyseblå skjorte med en gigasjekk under armen og en svart skulderbag med Flyertalk merke :p

Vel hjemme fra et fantastisk bra opplegg! Sjekket inn på First Class, med rød løper. Gikk kjapt gjennom security gjennom "handicappet"... Ved gaten etter hvert servering med kanapeer og andre godsaker. Rosa og vanlig chapagne. Barolo etc. Så var det litt sermonier etc, deretter ombordstigning i puljer. Turen om bord ble vel kort, men fikk sjekket ut economy, som skuffet litt. Men størrelsen imponerer generelt. Og jeg har funnet ut at jeg passer bra på 1. klasse!

Det var lagt ut noen pressemapper som "plutselig" begynte å forsvinne, mens pressen var om bord i flyet. Jeg sikret meg den nest siste, skjønt - det var stort sett en notisblokk som var av interesse. Herlige småting ble deltut, en termoskopp, buttons og dill....

En onsdag ettermiddag utenom det vanlige - tusen takk for de som ga oss muligheten!

Vel hjemme fra et fantastisk bra opplegg! Sjekket inn på First Class, med rød løper. Gikk kjapt gjennom security gjennom "handicappet"... Ved gaten etter hvert servering med kanapeer og andre godsaker. Rosa og vanlig chapagne. Barolo etc. Så var det litt sermonier etc, deretter ombordstigning i puljer. Turen om bord ble vel kort, men fikk sjekket ut economy, som skuffet litt. Men størrelsen imponerer generelt. Og jeg har funnet ut at jeg passer bra på 1. klasse!

Det var lagt ut noen pressemapper som "plutselig" begynte å forsvinne, mens pressen var om bord i flyet. Jeg sikret meg den nest siste, skjønt - det var stort sett en notisblokk som var av interesse. Herlige småting ble deltut, en termoskopp, buttons og dill....

En onsdag ettermiddag utenom det vanlige - tusen takk for de som ga oss muligheten!

Det lyder som et betydeligt bedre oplæg end i CPH. Her blev det "bare" til kaffe og croissanter i et koldt telt i Cargo området - på en meget dårlig placering for foto af landingen.

Det lyder som et betydeligt bedre oplæg end i CPH. Her blev det "bare" til kaffe og croissanter i et koldt telt i Cargo området - på en meget dårlig placering for foto af landingen.

Ja, det var ikke mye til opplegg, da... Ellers ble det skrytt mye av at OSL som eneste skandinaviske flyplass kunne ta A380 til gate. Det var uvant å gå oppover gaten. :) Ellers ble det nevnt at OSL hadde best vær. Noe uventet for tyskerne...

Hadde det ikke vært for Flyertalk og Tommy tror jeg ikke det hadde blitt stort annerledes i Oslo heller. Flott med folk i kulissene! LH er nok sikkert også fornøyd med oppmerksomheten!

Hadde det ikke vært for Flyertalk og Tommy tror jeg ikke det hadde blitt stort annerledes i Oslo heller. Flott med folk i kulissene! LH er nok sikkert også fornøyd med oppmerksomheten!

Tror han LH-Terje også har litt av æren for at OSL ble extended version. Greier å få oppmerksomhet og omtale av LH i avisen titt og ofte iflg. velinformerte kilder.

Ifølge dagens vakt på jobb så har P4 og Østlandssendingen omtalt saken så langt i dag. Og i morgen kommer en sak på Nitimen, hørte jeg rykte om..l

Det var et meget kjekt arrangement. God mat, god vin, og god champagne. Bilder kommer i løpet av kvelden.

Thomas

BIG thanks to Tommy, Oliver and FT for making it possible for us to take part in this event! All thumbs up - fantastic!

Henrik

Her er et par kjappe bilder... Flyet, maten (og rosa champagne), kapteinen (elller det var vel en en sjefsflyger av noe slag, Osl-sjef Nic Nilsen til høyre)og omordstigning for gruppe 3. :)

Attachments

• CIMG0591.jpg
    CIMG0591.jpg
    57.6 KB · Views: 349
  • CIMG0587.jpg
    CIMG0587.jpg
    66.7 KB · Views: 343
  • CIMG0592.jpg
    CIMG0592.jpg
    53.4 KB · Views: 344
  • CIMG0594.jpg
    CIMG0594.jpg
    69.9 KB · Views: 343
Last edited:
Jeg har også en del bilder fra iPhone. Skal legge det ut når jeg får anledning i kveld.

Morsom dag, mye hyggelige folk, og igjen en takk til dere som klarer å få til at vi fra forumet her kan få delta på noe slikt.

Herlig med A380 på OSL :)

God kveld herfra

Foreløpgi: daglig til Tokyo, og på utvalgte avganger til Beijing og Johannesburg.

Er de i faktisk trafikk til Tokyo fra f.eks Frankfurt? Ei veninne av meg dro på utveksling til Japan i dag, og jeg veit hun reiste via Frankfurt til Tokyo. Kanskje hun reiste med A380 da? :)

Er de i faktisk trafikk til Tokyo fra f.eks Frankfurt? Ei veninne av meg dro på utveksling til Japan i dag, og jeg veit hun reiste via Frankfurt til Tokyo. Kanskje hun reiste med A380 da? :)

Ja. LH A380 til NRT, og LH A380 fra HEL til OSL, passerte hverandre ved Helsinki faktisk...Bilde av det av i en av trådene, fra radaren...

Artig tilfeldighet

Back