Tror jeg skal holde meg unna Indonesisk flyvning.
Søndag formiddag skal to såkalte svarte bokser etter savnede Flight SJ182 være funnet.
Moralens voktere. Blir dere støtt av at man er interessert i å finne ut hva som kan ha skjedd?Du diskuterer ikke en årsak samme dag, du gjetter og spekulerer.
Moralens voktere. Blir dere støtt av at man er interessert i å finne ut hva som kan ha skjedd?
Ikke snakk om moral, jeg driter i hva du gjør men kall det ikke noe annet enn gjetting og spekulasjon. Mange her med titusenvis av timer og 737 tid, og du ser ikke at de forteller andre hva som skjedde. Den gjennomsnittlige NTSB investigation er vel noe som 10 måneder.Moralens voktere. Blir dere støtt av at man er interessert i å finne ut hva som kan ha skjedd?
Kunne ikke sagt det bedre selv. Fatter ikke av at folk lar seg provosere over at man på ett flyforum der man diskuterer fly-relaterte saker (mer eller mindre) deler sine tanker rundt en flyulykke.Moralens voktere. Blir dere støtt av at man er interessert i å finne ut hva som kan ha skjedd?
Sriwijaya 737-500 crash was carrier’s fifth 737 loss since 2008
Tror jeg skal holde meg unna Indonesisk flyvning.
The Flightchannel har allerede laget en versjon av hva som kan ha skjedd. Inneholder også gode opplysninger om Safety record hos Indonesiske flyselskap.
https://youtu.be/cKS_Qc0UZhk
(og ble noen 737-600 utstyrt med WingLets ?)
En liten observasjon er at ulykkesmaskinen hadde WingLets noe som var en gjenstand for diskusjonene naar et soester maskinene forulykket i Denver (CO 1404) Desember 20 2008 - WingLets ble vel aldri utbredt paa 737-500 (og ble noen 737-600 utstyrt med WingLets ?)
Det var vel snakk om kombinasjonen av kort kropp - «lange» vinger og hvordan WingLets endret aerodynamikken - julen det noedvendigvis var aarsak til CO 1404.
Tanker du på økt wingload?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sriwijaya_Air_Flight_182According to Tempo magazine, sources close to the investigation committee revealed that the aircraft involved in the accident had a recurring autothrottle problem for at least a month. NTSC, however, stated that they did not have the maintenance data yet.[81] According to a person familiar with the investigation, "the autothrottle was producing more thrust in one of the two jet engines" during the flight. If pilots did not set the power manually, "an aircraft could turn to the side or even make an abrupt descent".[82] On 22 January it was revealed that a malfunction of the autothrottle system had been reported several days before the flight; the aircraft can fly without the system, however, as the pilot can set the throttles manually.[83][84]
On 15 January, NTSC announced that the data from the FDR have been successfully downloaded. A total of 330 parameters were being examined and analysed by investigators.[85] A Reuters report said that the data extracted, such as flight path, speed and engine condition, were "in good condition".[86][87]
“Or even make an abrupt descent “. Det har ingenting og gjøre med autothrottle.
“Or even make an abrupt descent “. Det har ingenting og gjøre med autothrottle.
Findings
After the aircraft climbed past 8,150 feet, the thrust lever position of the left engine started reducing, while the thrust lever position of the right engine remained.
...
The FDR data recorded that when the aircraft’s altitude was about 10,600 feet the aircraft began turning to the left. The thrust lever position of the left engine continued decreasing while the thrust lever position of the right engine remained.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.