At this point, we do not know why data is not available after 23:58:50, however, we do not believe the flight was outside our coverage area given the visibility of aircraft on the ground at Muan before and after the accident.
If the gear fails to extend properly or hydraulic system A is lost, the gear can be manually extended by pulling the manual gear extension handles, located in the flight deck. This should be done in accordance with the QRH procedure.
On NG aircraft opening this hatch affects the operation of landing gear extension & retraction.
Bruker ikke rullebane å være skumlagt før planlagt bellylanding? Det var vel det som gjorde at den Lot 767 klarte seg så bra for noen år siden.
Ikke det at det hadde gjort noe forskjell da farta var så høy som her men
NRK slår til med hva jeg antar er en briljant oversettelse; antageligvis har de overatt en nyhetsmelding som var på engelsk? "Landing gear = landingsutstyret!"
08:17
Nyhetsbyrå: Feil på landingsutstyr trolig årsak til flyulykken i Sør-Korea
En feil på landingsutstyret er sannsynligvis årsaken til flyulykken i Sør-Korea, hvor nesten 180 mennesker er fryktet omkommet.
Bruker ikke rullebane å være skumlagt før planlagt bellylanding? Det var vel det som gjorde at den Lot 767 klarte seg så bra for noen år siden.
Antar at det bør/må stilles spørsmål ved betongkonstruksjonen som flyet braste inn i når den tid kommer. Det var vel strengt tatt denne her som gjorde at det endte så katastrofalt som det gjorde.
Antar at det bør/må stilles spørsmål ved betongkonstruksjonen som flyet braste inn i når den tid kommer. Det var vel strengt tatt denne her som gjorde at det endte så katastrofalt som det gjorde.
Ser jo strengt tatt ikke ut som noe retardasjon overhodet på den videoen som ligger ute... Ved belly landing og null tilført energi skal det ikke være matematisk mulig å gå av baneenden 2800 meter lengre borte med så mye gjenværende energi i flyet... Her er det på ett eller annet vis tilført noe energi på den ene eller andre måten; forsøk på en go-around (balked landing), stuck thrust på høyere enn idle N1... strengt tatt kan vel høyere enn idle thrust skyldes et forsøk på bruk av thrust reverser uten at thrust reverser sleeves faktisk står i riktig posisjon. Thrust reverser kan settes i unlocked state på 10ft RA eller mindre, uavhengig av om hjula er nede eller ei.
Det mangler alt for mange biter i dette puslespillet til at man blir klok på det akkurat nå, men det kan jo se ut som at FDR og CVR kan ha overlevd i relativt god stand siden halen er mer eller mindre i ett stykke. Spesielt CVR tror jeg her kan inneholde svar på mange ting
litt rart at backup mekanismen svikter.
http://www.b737.org.uk/landinggear.htm