Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Eurobonus: Bestille Best Availability

Beklager om dette er dekket i en annen tråd allerede. Ser på EB-billetter til USA (best availibility). Det er ledig i business saver (business flex kommer ikke opp som alternativ). Når jeg velger business saver på utreise får jeg ikke velge bedre enn go flex på hjemreise. Velger jeg Plus flex på utreise får jeg ikke velge bedre enn plus saver på hjemreise. Noen som vet grunnen til dette. Samme problem om jeg velger business saver på hjemreise, da kan jeg ikke velge dette på utreise. Jeg har nok poeng. For business begge veier.

Her må du forsøke å skifte dag for utreise eller hjemreise. Er kjent med denne problemstillingen etter en del forsøk selv :) Lykke til!

Re: Eurobonus: Bestille Best Availability

Prøv en annen nettleser også, hender det funker.
(jeg har ofte samme situasjon på ordinære billetter)

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

På første siden når du søker: Velg å søke på PLUS/Business, ikke beste pris. Da vil du kunne velge business begge veier. En uforståelig feil hos SAS IT som jeg har varslet om en rekke ganger, SELVSAGT uten at de klarer å ordne det.

På første siden når du søker: Velg å søke på PLUS/Business, ikke beste pris. Da vil du kunne velge business begge veier. En uforståelig feil hos SAS IT som jeg har varslet om en rekke ganger, SELVSAGT uten at de klarer å ordne det.

Takk for tipset, har slitt med dette i lang tid og også varslet, prøvd alle mulige nettlesere, som oftest endt opp med å booke his wideroe eller hos reisebyrå...

Har liggene inne en EB booking med TK OSL-IST-OSL, men nå ser det ut til at vi heller havner opp i Roma. Er det bare ringe SAS, får alt refundert på IST bookingen og gjøre en ny til FCO?

Har liggene inne en EB booking med TK OSL-IST-OSL, men nå ser det ut til at vi heller havner opp i Roma. Er det bare ringe SAS, får alt refundert på IST bookingen og gjøre en ny til FCO?

Jepp det er det :)

Hva er minste connection som er lov på bonusbilletter?

konkret eksempel:
Ankommer ARN 21.10 fra TXL og ønsker å ta et fly 21.45 ARN-TRD er dette en mulig connection, 35 min skal vel holde

Hva er minste connection som er lov på bonusbilletter?

konkret eksempel:
Ankommer ARN 21.10 fra TXL og ønsker å ta et fly 21.45 ARN-TRD er dette en mulig connection, 35 min skal vel holde

Spiller ingen rolle om det er bonusbillett eller billett kjøpt for penger.
Minste connection tid Schengen-Shengen er 35 min.
https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/transfertider/

Kjøpte en *A-billett med EB-poeng. De rotet til Mr og Mrs. Kan ikke forandre, og eneste mulighet er å kansellere og bestille ny, som selvsagt ikke er tilgjengelig. Hvem handler Turkish i Oslo, og hvor nøye er de på at det er korrekt navn men feil kjønn? SAS er visst ok med forskjellig kjønn ifølge kundeservice. Skal til Istanbul og Beirut.

Finnes det ikke mulighet å legge et notat ved en bestilling?
En kompis av meg ble Mrs når vi booket til Dubai med Emirates og det kunne ikke endres. Det ble dog lagt en notis i bookingen (sa vedkommende jeg snakket med) og det var ikke noe problem på turen.

Avgifter når man bruker EB poeng hos Thai eller LH

Er det noen som har litt snøring på hvor man kommer best ut med bruk av EB poeng og avgifter?
Vurderer å bruke enten Thai eller LH på en enveis i sommer. Evnt om det er noe forkjell på om man starter i BKK eller OSL?

Re: Avgifter når man bruker EB poeng hos Thai eller LH

Er det noen som har litt snøring på hvor man kommer best ut med bruk av EB poeng og avgifter?
Vurderer å bruke enten Thai eller LH på en enveis i sommer. Evnt om det er noe forkjell på om man starter i BKK eller OSL?

Bruk ITA Software by Google til å finne frem aktuell reiserute, når du velger reisen så får du opp de ulike elementene som prisen er bygget opp av. Der kan du lett lese av drivstofftillegg og andre avgifter.

http://matrix.itasoftware.com

Takk RedLine :)

Så hvis jeg ikke har missforstått, så blir dette prisen:

Tk som eksempel:
TK YR surcharge (YR) NOkr1,391.00
Turkey TR (TR) NOkr44.00
Norway Passenger Charge (ZN) NOkr110.00

Last edited:

Nå tok jeg bare et eksempel på en tur SVG-BKK via CPH og VIE med Austrian.

Skatter og avgifter som du må betale, er alt du ser under Fare1 og Fare2. Markert med blått her:

attachment.php

Så prisen på mitt eksempel hadde blitt rundt 5000kr t/r.

Attachments

• Skjermbilde 2015-03-24 kl. 22.14.23.png
    Skjermbilde 2015-03-24 kl. 22.14.23.png
    167 KB · Views: 1,402
Last edited:

Har begynt å skjønne det nå ja :)
Og blir jo brått dyrere med mellom landinger. Så ender nok opp med Thai fra Oslo og så tømmer jeg QR kontoen fra BKK :)

Til Thailand på ebp?

Hei,

Jeg har pr i dag rundt 140 000 ebp som jeg satser på å bruke på en tur til Asia for meg og fruen. Jeg vil gjøre dette på best mulig måte og søker derfor råd. Ønsker å fly "billigst" mulig på best mulig klasse(såklart). Så hvilket selskap velger man, hvilken rute og venter man på spesielle tilbud som kommer om og om igjen?

Turen blir ikke før sent høst/vinters så det kommer nok inn noen poeng til før reisen, delbetaling er også mulig om det svarer seg!

Bruke bonuspoeng på innenlandsflight i USA

Har prøvd å finne ut om det er mulig å bruke EB poeng til å booke en innenlandsbillett i USA med f.eks. UA. Er det noen som vet om dette er mulig, og evt. til hvilken pris? Må jeg isåfall bestille t/r, eller er det mulig å booke en énveisbillett?

Re: Bruke bonuspoeng på innenlandsflight i USA

Er fullt mulig, koster 25K poeng i økonomi. (15 Enveis) + skatter og avgifter.

Ikke akkurat kjøp av billett, men mener denne tråden passer.

Jeg bestilte to bonusbilletter under første runden med tilbud til Houston. Vi betalte derfor 2 x 50 000 poeng = 100 000 fra min konto. Kona kan desverre ikke bli med. I dag skulle jeg avbestille hennes billett. Da sa damen hos EB at siden vi hadde kjøpt på kampanje kunne jeg ikke få tilbake poengene for min kones billett. Jeg måtte betale 100 000 poeng for min. Det har da aldri vært sånn tidligere at en ikke har kunnet få tilbake poengene på den kampanjebillett? At bare en billett skal slettes av to under samme referanse kan da ikke ha noe å si?

En annen ting var at damen påstod jeg kunne gjøre en navneendring på min kones billett. Da ville prisen fortsatt være 50 000 pr billett. Dette er vel heller ikke riktig, en har vel alltid fått "veiledende pris" når en endrer rabatterte bonusbilletter?

Har hun jeg snakket med virkelig rett, eller bør jeg sende avgårde mail til Diamond for å få tilbake 50000 poeng? Skatter skulle jeg få refundert. Avbestilte billetten uansett da jeg var overbevist om at jeg fikk feil informasjon.

Back