• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spar penger ved å trikse på Norwegians lavpriskalender

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Spar penger ved å trikse på Norwegians lavpriskalender

Skal du reise med lavprisselskapet Norwegian fra Norge til Danmark kan det være penger å spare på å drive «valutaspekulasjon» på selskapets egen lavpriskalender.

- Det er en feil at denne muligheten finnes, men kunden gjør ingenting ulovlig med dette, sier kommersiell direktør i Norwegian, Daniel Skjeldam, til Aftenposten.no.

Alt dette i følge
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2942236.ece

Re: Spar penger ved å trikse på Norwegians lavpriskalender

Hmm, lurt "triks". Du kan jo uansett spare penger på å velge DKK istedet for NOK i noen sammenhenger.

Søkte litt på lavpriskalenderen nå, og fant billett til CPH til 183 danske kroner, som ifølge Valutakalkulatoren på Aftenposten, 214 norske. Samme billett koster 249 norske.

De siste par gangene jeg har vært på reise har jeg bestilt hotell på resfeber.se og betalt med SEK i stedet for NOK på reisefeber.no. Har spart en del hundrelapper på det!

Når jeg har sjekket har det stort sett ikke vært noe å spare. Men mens dollaren var lav brukte jeg alltid flysas.com til SAS-bookinger og booket i USD. :)

Og noen sparte MYE på å booke noen RTW*-billetter fra Island en kort periode. Ofte så jevnet jo valutaforskjellen seg ut i systemene ganske raskt i tillegg til at man må huske på at det stort sett kommer et lite påslag på kr.kort ved valutahandel.

(* RWT = round the world)

SAS også. Søkte på TRD-TKU, og fikk opp 2700kr på SAS.no, flysas.com ga 167€ på en routing som SAS.no ikke fant. Selv med avgifter kom det på ca 210€. Dette er ikke på grunn av valuttasvinginger, men fordi sas sine søkemotorer er på bærtur og gir samme resultat på flysas.com og sas.no. Finn.no ga meg til slutt turen for 1280kr, dette var gjort tidligere i dag for en flyreise på onsdag. Forstår ikke hvordan reiseselskapene på finn.no får det så billig, men jeg klager ikke:-)

Back