• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bør jeg be Norwegian om å lage gjennomgående billett til meg?

Re: Bør jeg be DY om å mekke gjennomgående billett til meg?

Jeg klarer ikke å finne det nevnt på nettsidene deres at forsinkelser som skyldes feil på jernbanen ikke dekkes. Det stemmer også overens med min erfaring da jeg satt på et flytog som ble forsinket grunnet feil på en sporveksel. Her ble det annonsert flere ganger at ekstrakostnader ville bli dekket. Nå rakk jeg flyet mitt og fikk ikke prøvd om det faktisk stemte.

Det står i vilkårene deres, § 6 d:

Uansett type forsinkelse, erstatter ikke Flytoget utgifter som følge av flytogforsinkelse eller innstilt togavgang som skyldes forhold som ligger utenfor Flytogets kontroll, så som ekstraordinære værforhold eller force majeure, offentlig påbud og forbud, streik og lockout. Flytoget må kunne påvise at årsaken ligger utenfor Flytogets kontroll.

Teknisk feil på infrastrukturen må nok helt klart sies å være utenfor Flytogets kontroll (med mindre det er Flytoget som har forvoldt skaden), men det kan jo selvfølgelig være at de allikevel er greie.
 
Back
Top