• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Re: DY trenger ikke betale Dreamliner-erstatning til pax fordi--?

Ingen dom, men en hel del mennesker som har fått medhold i krav på erstatning i svensk flyklagenemnda, og som Norwegian deretter ikke vil forholde seg til.
 
Re: DY trenger ikke betale Dreamliner-erstatning til pax fordi--?

Norwegian henviser til "EU-domstolen".. det var den jeg ikke skjønte.
 
Re: DY trenger ikke betale Dreamliner-erstatning til pax fordi--?

Sorry, misoppfattet spørsmålet.
 
Re: DY trenger ikke betale Dreamliner-erstatning til pax fordi--?

Norwegian henviser til "EU-domstolen".. det var den jeg ikke skjønte.

Jeg tror ikke det har vært noen sak som går direkte på dette, men at det dreier seg om hvordan Sturgeon v Condor skal tolkes. Det er vel avsnitt 67-72 i denne dommen som veldig mye av praksisen rundt erstatninger ved tekniske feil bygger på.
 
Re: DY trenger ikke betale Dreamliner-erstatning til pax fordi--?

DY bør ha noe mer i ermet enn Sturgeon vs Condor.. dommen nevner ikke produksjonsfeil. DY kunne kanskje brukt Sturgeon vs Condor om det hadde vært et engangstilfelle el.l., men før eller siden må det jo bli en totalvurdering. Dersom et flyselskap hypotetisk sett hadde valgt å fortsette å bruke materiell med historikk på 50% kansellerte flyvninger siste år, så kunne neppe selskapet trukket på skuldrene og sagt "produksjonsfeil".
 
Back
Top