Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Nja mulig men er fortsatt skeptisk...dessverre..se nøye selv...den har ikke svart hale som Star Alliance flya har...
The decision was taken to open the RAT probe heating circuit-breaker.
The RAT probe is linked with a relay, designated R2-5, which also has a common electrical link with the radio-rack cooling system, alternating current cross-tie, and - perhaps most critically - the configuration-warning system.
Er det forsvarlig å koble ut dette systemet og er det i henhold til flyfabrikantens anbefalinger?
By David Kaminski-Morrow
Flight International
Preliminary information from Spanish investigators details for the first time the sequence of events prior to the Spanair Boeing MD-82 crash, and the dynamics of the 20 August accident.
....
....
....
http://www.flightglobal.com/articles...-sequence.html
Får ikke denne linken til å virke.
Kan du rette opp denne ?
(Finner derimot en annen lignende artikkel fra 16/9;
http://www.flightglobal.com/articles/2008/09/16/316060/spanair-md-82-crash-inquiry-battles-to-understand-absent-flap-warning.html
Men don't kill the messenger, jeg bare postet siste spekulasjon fra media.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.