På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
Det er i hvertfall èn ulykke i New Orleans med en 727 som raste igjennom Kenner i enden av rullebanen som skyldes dette.
-A
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
Men hvis vi forutsetter, som en teori, at flaps ikke var satt riktig, hvorfor skar flyet ut til den ene siden? Kan det i såfall ha vært fordi vingen stallet?
På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
http://hangar.no/news/119/ARTICLE/1981/2008-09-08.htmlSpanairs MD-82 som havarerte under avgang fra Madrid Lufthavn i forrige uke og hvor 154 mennesker omkom, traff bakken med halepartiet først og fortsatte deretter nesten en engelsk mil, i henhold til uttalelse i dag av lederen for den spanske havarikommisjon, Francisco Soto.
En fullastet MD og flap og slats (er de koblet?) har vel ganske mye høyere stallhastighet enn ved normal konfigurasjon vil jeg tippe.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.