På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
Det er i hvertfall èn ulykke i New Orleans med en 727 som raste igjennom Kenner i enden av rullebanen som skyldes dette.
-A
På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
Men hvis vi forutsetter, som en teori, at flaps ikke var satt riktig, hvorfor skar flyet ut til den ene siden? Kan det i såfall ha vært fordi vingen stallet?
På sidelinjen; ved hvor mange ulykker tidligere har feil flap-setting vært medvirkende årsak til havari?
http://hangar.no/news/119/ARTICLE/1981/2008-09-08.htmlSpanairs MD-82 som havarerte under avgang fra Madrid Lufthavn i forrige uke og hvor 154 mennesker omkom, traff bakken med halepartiet først og fortsatte deretter nesten en engelsk mil, i henhold til uttalelse i dag av lederen for den spanske havarikommisjon, Francisco Soto.
En fullastet MD og flap og slats (er de koblet?) har vel ganske mye høyere stallhastighet enn ved normal konfigurasjon vil jeg tippe.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.