Ifølge den spanske avisa El Pais skal spanske luftfartsmyndigheter ha video opptak av avgangen, og ingen ting tyder på brann eller eksplosjon i motoren.
Det skal vel godt gjøres om man kan se eksploson i en motor hvis man filmer fra langt hold? Det behøver vel nødvendig vis ikke være en eksplosjon av den type man ser i amerikanske action filmer.
Tror nok vi i nær framtid vil se at troverdige nyhetsformidlere vil erobre større markeder etterhvert, når folk skjønner de blir "lurt" av journalister som kunn er ute etter å være først ute med en sak, spiller ingen rolle om det er sant eller ikke.
Vel, VG forsoeker aa faa Kjos til aa gaa paa limpinnen, men han svarer meget bra og korrekt her.
VG journalisten boer derimot GREMMES:angry:
Gremmes er vel og bra. Men, her vil jeg faktisk gå så langt som å foreslå grilling istedenfor.
Velkommen til virkeligheten! Mediebildet er i stadig endring - og enkelte tror visst at nettaviser det samme som papiraviser. Det er det ikke, og der har DCHalvorsen et godt poeng. Nettavisene gir oss mer eller mindre nettbasert "underholdning", for det er sex, vold og dramatikk som selger der i gården. Det er ikke uten grunn at VG nett er den nettavisa som topper klikkstatistikkene. De "gir folk det folk vil ha" i beste/verste Se & Hør-stil - og folk kjøper det.
Så kan man la seg opprøre og frese over nettmedienes umoral, uten kanskje å tenke over at man velter seg i den samme gørra selv (du klikker deg inn og leser det, ikke sant? Selv om "alle er enige om at VG er noe dritt ...").
For 70 år siden kunne man lese i en norsk lokalavis om "den sinnsyke gårdsgutten NN slaktet bondekona med øks" (de skrev fullt navn og adresse), og bilder av blodflekkete vegger i et kjøkken. Dette er bare ett eksempel fra lokalavisene fra den tida. De kunne fleske til da også ...
Ellers kunne det vært interessant å få vite hvilke nyhetsformidlere som tackle55 mener er troverdige?
Enklest å si at VG og Dagbladet ikker er troverdige, Aftenposten, Adressa og de fleste andre har større grad av troverdighet i mine øyne. VG og DB = Se og hør i dagsformat
Spekulasjonene fortsetter, nå ser det ut for at en av thrustrevers`erne var aktivert:
http://www.boarding.no/art.asp?id=32803
*hostehostekremte* (Fikk noe i halsenfriske istedet for den friske
BMI var en 734, men der var det vel noen ledninger som var feilkoblet så de fikk fire warning på feil motor, var det ikke? Så de shuttet ned den friske istedet for den friske motoren ..
Bra kommentar fra flightglobal: http://www.flightglobal.com/blogs/learmount/2008/08/what-can-you-say-about-an-acci.html
Det spekuleres også i at hot & high og tungt lastet maskin kan ha noe med ulykken å gjøre.
Uansett, dette er veldig trist. Som Learmount sier, ulykker av denne skala er vi ikke vant med i Europa lenger - heldigvis.
BMI var en 734, men der var det vel noen ledninger som var feilkoblet så de fikk fire warning på feil motor, var det ikke?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.