Re: Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene")
Det er nok mulig å bruke både Widerøe, buss og DOT i spesielle situasjoner, men anbudsdokumentet er ganske klart:
Jeg leser «baserast på» slik at man ikke kan planlegge å gjøre wet lease rutinemessig, men at det kan godtas i feilsituasjoner.
Er du sikker på at det er så kort og greit, og absolutt? Hva om DAT får en større feil på en av sine maskiner? Skal de da ikke kunne leie inn maskiner og piloter fra DOT, eller for den saks skyld fra andre selskaper?
Det er nok mulig å bruke både Widerøe, buss og DOT i spesielle situasjoner, men anbudsdokumentet er ganske klart:
5.9 Innleige av luftfartøy
Anbodet må ikkje baserast på innleige av luftfartøy med mannskap (”wet-lease”).
5.10 Selskapskodar
Flygingane kan ikkje bere andre selskapskodar enn anbydaren sin, og kan ikkje inngå i ”code-sharing”-ordningar med andre flygingar.
Jeg leser «baserast på» slik at man ikke kan planlegge å gjøre wet lease rutinemessig, men at det kan godtas i feilsituasjoner.