TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken")
Jeg vet ikke hva en slik klage evt skulle gå på, men vi man muligens regne med at det kan foreligge informasjon som ikke er tilflytt forumet de siste dagene som kan ha en betydning?
I forhold til enkelte av problemstillingene som trekkes frem i LTs anbefaling så skulle man vel tro at godkjenning av bestningstrening er noe som er en papirsak, som naturligvis skal være på plass, men som neppe er kritisk? Er ytelsesberegninger er omfattende prosess? På en utenforstående så høres dette ut som noen formler som man putter kalibrerte tall inn i, men nå er ikke dette mitt felt. Igjen, det er opplagt at dette må på plass, men burde det ikke være mulig å få dette på plass innen 1. april? I notatet fra LT så virket dette som en papirøvelse?
Hva angår innflygningssystemer så har jo ikke SD engang tatt tak i det, så jeg betviler at dette ville vært et sentralt ankepunkt all den tid LT skriver at det synes vanskelig å få tak i utstyr.
Det som vel iallefall er kritisk er modifikasjoner av fly, både mhp kompass og konvertering til -103.
På generelt grunnlag ser jeg at det er vanskelig å påpeke hvor det i realiteten er klageadgang og hvor det ikke er det. Man må inn i enkeltsakene. Vedr DAT så er jeg svært nysgjerrig på hva en eventuell (godkjent) klage skulle gå på.
Jeg vet ikke hva en slik klage evt skulle gå på, men vi man muligens regne med at det kan foreligge informasjon som ikke er tilflytt forumet de siste dagene som kan ha en betydning?
I forhold til enkelte av problemstillingene som trekkes frem i LTs anbefaling så skulle man vel tro at godkjenning av bestningstrening er noe som er en papirsak, som naturligvis skal være på plass, men som neppe er kritisk? Er ytelsesberegninger er omfattende prosess? På en utenforstående så høres dette ut som noen formler som man putter kalibrerte tall inn i, men nå er ikke dette mitt felt. Igjen, det er opplagt at dette må på plass, men burde det ikke være mulig å få dette på plass innen 1. april? I notatet fra LT så virket dette som en papirøvelse?
Hva angår innflygningssystemer så har jo ikke SD engang tatt tak i det, så jeg betviler at dette ville vært et sentralt ankepunkt all den tid LT skriver at det synes vanskelig å få tak i utstyr.
Det som vel iallefall er kritisk er modifikasjoner av fly, både mhp kompass og konvertering til -103.
Last edited: