Sola airshow 2012

Hvis du ikke synes det er interresant å se verden største passasjerfly ta en touch and go på nært hold, så har du en merkelig flyinteresse.

Lufthansa var på Sola med Junkers G.38, datidens verdens største passasjerfly (med understell), på åpningsstevnet. Kanskje de gjentar det 75 år senere.

For å være helt ærlig så syns jeg passasjerfly er omtrent like spennende som bybusser, og det er absolutt ikke det jeg går på airshows for å se. Hadde de enda fløyet et display ala det de gjør på f.eks Farnborough så hadde det vært noe annet, men å bruke penger på å få en A380 til å komme til Sola kun for å gjøre en touch and go syns jeg er ganske bortkastet. Ihvertfall når de har såpass lite interresant på programmet fra før av.

Men folk er forskjellige, og heldigvis har vi flere større show å velge mellom her i landet i år, slik at de som er interreserte i passasjerfly kan dra til f.eks Sola, mens vi som har sansen for kampfly og warbirds kan dra til Ørland og/eller Bodø :)

Haha, jeg forstår meg ikke på folk på dette forumet, forumet heter "Flyprat", men det meste av pratet er rundt statistikker, økonomien i de forskjellige flyselskapene og nye serveringssteder på Gardermoen. Og når det endelig er større airshows i Norge så vil dere ha passasjerfly :P

Haha, jeg forstår meg ikke på folk på dette forumet, forumet heter "Flyprat", men det meste av pratet er rundt statistikker, økonomien i de forskjellige flyselskapene og nye serveringssteder på Gardermoen. Og når det endelig er større airshows i Norge så vil dere ha passasjerfly :P

Ja, det er jo tross alt fly da, eller hva kaller du dem?
Jeg synes det er fint med litt større fly som B737 og A320 på flyshow, men når folk begynner å trekke inn A330/380, B777 og AN225 så går det grenser.

Føler med deg om det med kveruleringen om dit, DAT, anbud, økonomi og staistikker, men så er det sånn at noen ikke klarer å snakke/skrive uten å krangle uansett hva motparten mener.

Men tilbake til temaet.....

Sola kanske kan locka till sig SE-DNX AJ 37 Viggen? Kärran har blivit godkänd av Transportstyrelsen nu och flygs på civilt register. Förmodligen kommer SE-DNX visa upp sig i luften på ett flertal flygdagar runt om i Europa under sommaren 2012.

Sola Airshow er mer en godt nok for meg. Alt annet som eventuelt dukker opp blir en god bonus. Kan vi ikke slutte denne Bode vs. Sola diskusjonen med en eneste gang?

KLM har hatt stavangerruten i 35 år.. hvorfor ikke kan KLM komme med en DC3 hit en tur..... ? :)

Back