1. Mulighet til å endre billetten (navn/tid/dato) mot å betale litt for det, likt det Norwegian kjører. Nå må du kansellerer billetten innen 24t, for å endre. Hvis du er over fristen... Sorry mac.
Originally posted by MountainDew
Bra tiltak! SAS må sammenligne seg med BA, LH, KL osv..
Stemmer det at SAS skal sette inn lettere seter i 330/340 uten PTV for å spare vekt og vedlikehold av PTV? Fikk opplyst dette av en ansatt på SAS Teknisk
Originally posted by CK
1. Mulighet til å endre billetten (navn/tid/dato) mot å betale litt for det, likt det Norwegian kjører. Nå må du kansellerer billetten innen 24t, for å endre. Hvis du er over fristen... Sorry mac.
ja, det er en mulighet, men det er enorme utfordringer forbundet med det. Det første er at du risikerer stort nedkjøp (og det skremmer vannet av en tidligere revenue mann som meg) ved at du overfører risiko fra kunden til selskapet. Mange av kundene som i dag kjøper full-fleks bruker ikke fleksibiliteten, men de "tar risikoen" ved at de betaler for noe de kanskje kan komme til å bruke. Skal man kunne kjøpe seg den fleksibiliteten
Om dagens oppslag i VG
VG skriver i dag at SAS' konsernsjef har varslet en ny strategi som kan innebære at "billigselskapet SAS forsvinner i løpet av neste måned". Realiteten er at SAS, og SAS Braathens, skal fortsatt henvende seg til både business- og lavprissegmentet.
Ifølge VG er det "mye som tyder på" at konsernsjef Mats Jansson vil legge om kursen mot et mer business-orientert selskap - som også skal kunne tilby billige økonomibilletter. VG-journalisten bruker uttalelser fra SAS' tidligere konsernsjef Jan Carlzon som grunnlag for sine spekulasjoner. (Se forøvrig 'SAS Braathens i media' her på portalen).
Mats Jansson har sagt han vil fremlegge en strategi for konsernet i løpet av våren. Det er imidlertid ingenting som i dag indikerer at det vil skje en dramatisk omlegging av kurs.
SAS, og SAS Braathens, skal fortsatt henvende seg til både business- og lavprissegmentet. Som en naturlig del av vårt arbeid ser vi hele tiden over produktet vi tilbyr for å tilpasse oss markedets behov. Det vil selvsagt kunne innebære at vi vil foreta justeringer i vårt tilbud, uten at det ligger noe dramatikk i det.
VG tar nok en gang opp spekulasjonene omkring hva som vil skje med navnet SAS Braathens, og mener at "Braathens" vil forsvinne. Dette er et spørsmål som ikke er på agendaen i selskapets styre. Et konsern er imidlertid i sin fulle rett til å se over sine varemerker og hvordan det vil bruke dem. Hva som skjer i fremtiden er umulig å spå om.
VGs artikkel finnes kun i papiravisen men den har spredt seg til andre nettmedier. Se her og her.
COPYRIGHT © 2002 Scandinavian Airlines System.
Created by Olof Rundgren
Approved by SAS Braathens Informasjon
Published by Olof Rundgren
Last updated 2007-01-30 15:27
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.