Slutt på billig-SAS

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Slutt på billig-SAS

Joda mulig det, men dette er jo også litt ut som tåkelegging fra SAS sin side. Men det hjelper jo heller ikke at artikkelen er dårlig skrevet og får det til å høres ut som om SAS skal bli ett rent business selskap
 
Re: Slutt på billig-SAS

Selvfoelgelig vil ikke SAS bekrefte noe slikt. Det ville vaert skadelig for selskapet.

Imidlertid ser jeg et moenster og velger aa holde meg noeytralt positiv inntil det kommer noe offisielt. Mats vil uansett ha et press paa seg til aa gjoere noe drastisk, og jeg tror neppe han slepper seg 'lengre nedover' naar det gjelder transport av 'uvaskede masser'.
 
Re: Slutt på billig-SAS

Nå vet vi vel ikke om dette stemmer enda, men det ser positivt ut. Det er dog meget lite som skal til for å gjøre SAS til et bra flyselskap igjen.

Bonusprogrammet bør stå høyt på listen, bare på meg har SAS tapt hundretusenvis av kroner siden de endret Eurobonus.

Deretter bør de servere frokost (frokost holder for meg, samt en lite snacks pose senere på dagen) + gratis drikke på innenriks og europa flygningene i Y. Kan ikke i min villeste fantasi se at det medfører store kostnadene i forhold til omsetningen. SAS velger vel heller å se på det å gi gratis mat og drikke som et inntektstap... :p

Når det gjelder endringer av billetter, er det en tøff nøtt. Jeg ser argumentasjonen at dette vil skremme folk vekk fra fleksible billetter, men om penaltyen blir eksempelvis 100 euro tviler jeg på at det vil få en stor impact på business salget.

Janne har selvsagt rett når han sier at du må være helt idiot dersom du kjøper en flex eller C billett som ofte er 5-7 ganger dyrere på europaflygningene. Min strategi er grei: Dersom jeg skal på tur til LHR og har behov for en fleksibel retur, kjøper jeg en billig Y billett t/r med sen avgang på retur datoen. Om jeg blir ferdig tidligere, reiser jeg ut på flyplassen og spør om det er greit at jeg kjører stand by på en tidligere avgang, noe de alltid går med på, gjelder de fleste stasjonene i Europa. Dersom jeg trenger en fleksibel retur dato, kjøper jeg billigst mulig billett t/r og kjøper en ny økonomi billett dersom planene endres, noe de ikke gjør i de fleste tilfeller... En sjelden gang, er det kun flex ledig, har skjedd med meg 1 gang de siste 2 årene.. Ja, jeg har kjøpt EN flex billett, EN vei på europa de siste 2 årene!!! Dette fordi at flex og C på europa flygningene ikke er i nærheten av å gi valuta for pengene..

På innenriks, kjøper jeg billigst billett ut og flex hjem dersom jeg har behov for å endre billetten. Dette fordi prisforskjellen mellom økonomi og flex er mye mindre enn på europaflygningene.

Hadde flex kostet 2500 t/r OSL-LHR og C 3500.- hadde jeg selvsagt kjøpt flex eller C. Et godt eksempel er BA som selger restriktive business billetter t/r LHR med 21 dagers forkjøp. litt over 2000 lappen tar de for det t/r med fulle business poeng og tier points. Du må punge ut for evt endringer. Du må jo da være rimelig blåst dersom du velger SAS til London for nesten 8000 bob...

Ellers får vi se hva mannen finner på. Det kan umulig bli verre enn det er nå ihvertfall :lol:
 
Re: Slutt på billig-SAS

Originally posted by Tommy777
Hadde flex kostet 2500 t/r OSL-LHR og C 3500.- hadde jeg selvsagt kjøpt flex eller C. Et godt eksempel er BA som selger restriktive business billetter t/r LHR med 21 dagers forkjøp. litt over 2000 lappen tar de for det t/r med fulle business poeng og tier points. Du må punge ut for evt endringer. Du må jo da være rimelig blåst dersom du velger SAS til London for nesten 8000 bob...

Ellers får vi se hva mannen finner på. Det kan umulig bli verre enn det er nå ihvertfall :lol:

Dette savner jeg. De fleste av mine turer vet jeg om 3-4 uker i forveien og da er det fint å kunne gjøre slikt for en OK sum. Har gjort det på BA et par ganger og liker det veldig.

-A
 
Re: Slutt på billig-SAS

på den annen side sier Morgan Svensson "manager IT solutions" til bransjetidsskriftet Airline Business at SAS kan komme til å ta betalt for manuell innsjekk for selskapets lavpris-pax. Dette vil i følge AB komme i forbindelse med "New Commercial SAS" som innebærer likt produkt innen alle SAS-selskapene (SK)
 
Re: Slutt på billig-SAS

Originally posted by CK

på den annen side sier Morgan Svensson "manager IT solutions" til bransjetidsskriftet Airline Business at SAS kan komme til å ta betalt for manuell innsjekk for selskapets lavpris-pax. Dette vil i følge AB komme i forbindelse med "New Commercial SAS" som innebærer likt produkt innen alle SAS-selskapene (SK)

SAS blir i såfall det første "ordentlige" flyselskapet som gjør noe slikt. Jeg håper at SAS har tenkt å ekskludere *A elite medlemmer fra dette gebyret...

SAS var jo tidlig på banen med service honorar på flere hundre kroner dersom du bestiller pr. telefon, de er jo en av få flyselskaper som krever 50 spenn for å booke billetter på nettet... (penger du ikke får tilbake dersom du ønsker en refusjon på 100% refunderbare fullpris billetter)

Jeg har IKKE forståelse for at SAS tar 400 spenn for å booke en billett pr. telefon som det ikke er mulig å bestille via deres websider. Derfor kjøper jeg mine "vanskelige billetter" andre steder.

Jeg ville vel heller lagt meg på et nivå på ca. 100 lappen pr. billett flatt. Vi snakker igjen om valuta for pengene her. Å betale 400 kroner for å snakke med en dame i 5 minutter, er rimelig stramt spør du meg.. Det er jo verre enn de rammeste 829 numrene :p

FYI, amerikanske flyselskaper har et telefon booking gebyr på ca. USD 15. Elitemedlemmer på toppnivå slipper å betale denne avgiften. Kanksje noe å tenke på for SAS??
 
Re: Slutt på billig-SAS

Men det nå er snakk om så mye tillegg og slikt, det jeg ønsker meg er at de kan ta èn pris så man slipper å bli minnet på betaling hele tiden og heller har en fin plansje på nettet som viser at min billett er delt opp i følgende "kostbare" deler.
Det virker veldig billig gjort av selskaper når de skal ha litt for det ene og litt for det andre; gi meg heller en pris og for de som er nyskjerrig så kan de få se hva intern-faktureringen og inndekningen er bygd opp av.

-A
 
Re: Slutt på billig-SAS

Bare synes denne var grei å ta opp, etter gårsdagens applaudering av billigkonseptet......
 
Re: Slutt på billig-SAS

He he. Folk glemmer fort hva de skriver ja... Kanskje sas burde åpnet en side som dette.
http://www.vinglepetter.no/
 
Re: Slutt på billig-SAS

det er jo mulig å gjøre begge deler?
SAS styrke sitt business-produkt OG satser på Sol& Sommer og lavpris.
 
Re: Slutt på billig-SAS

Absolutt bra å hente ut mest mulig fra flere segmenter...
 
Re: Slutt på billig-SAS

Foreslår at de gjeninnfører litt service (lett måltid + alkoholfri drikke) til passasjerer på de "klassiske" business-rutene da.:rolleyes:

Så kan produktene skille seg enda mer.
 
Back
Top