Ekspertene og reglene sier jo også at det ikke er noe forskjell på mobiler i flightmode og elektroniske armbåndsur.
..
Det er ellers interessant at du og flere ansatte i flyselskaper har argumentert mot dagens regler i denne tråden.![]()
"All elektronikk" eller "Alle elektroniske apparater" bruker de nå si når jeg flyr. Det er altså dette besetningen ikke bryr seg om å følge.Reglene (som blir opplest av besetningen før avgang) sier klart og tydelig at telefoner skal være avslått mens armbåndsur ikke blir nevnt. I alle fall hos de selskapene jeg pleier å fly med.
"All elektronikk" eller "Alle elektroniske apparater" bruker de nå si når jeg flyr. Det er altså dette besetningen ikke bryr seg om å følge.
At de som jobber ombord bør være litt mindre indignert over enkelte reisende som i denne tråden klager på eller ikke følger reglene de selv ikke bryr seg om å følge.Hva vil du egentlig frem til?
Litt av poenget her er vel at reglene er som de er pga en studie fra år 2000. Som ikke ga noe entydig svar på at det faktisk er farlig å bruke en mobiltelefon ombord i fly.Hva er det nå du prater om? Jeg argumenterer for at man skal følge de regler som gjelder, og at de som fastsetter regler har en tendens til å vite mer om gjeldende tema enn mannen i gata.
Setter telefonen alltid bare i flymodus. Hos British Airways sa de at mobiltelefoner måtte settes i flymodus, ikke noe om at de må skrus helt av.
Wig-wag, var det samme announcment som med WIFI?
Dette har allerede vært berørt. Ikke bare er mange klokker elektroniske, flere av dem innehlder allerede sendere og mottagere av radiosignaler og enda flere vil det bli. Pacemakere er elektroniske og inneholder sendere og mottagere, høreapparater er elektroniske og inneholder sendere og mottagere.Litt off-topic, men apropos: Hvor går grensa for hva som er elektronisk utstyr? Såvidt jeg vet inneholder klokka mi elektronikk...
British Airways is to become the first European airline to let passengers switch on their mobile phones and other devices just after landing
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.