Flight mode rett foer line up og av med flight mode saa snart hjulene er plantet paa bakken
Her må man huske at i USA er det lov til å bruke telefon så fort man har svingt av rullebanen .. i motsetning til resten av verden hvor den skal være av til du når gaten.
Og det tar jeg som at det som man finner ut er smart/sikkert her, er like sikkert paa resten av kloden.
er det ikke slik at man ikke har dekning 10km/30kfot ?
En grunn er nok for meg. Jeg vil ikke ha iPaden din i bakhodet når det smeller. Smellen er nok i seg selv.Jeg ser ingen grunn til at vi pasasjerer ikke kan bruke Kindle/iPad under takeoff. Hos flere flyselskap brukes jo også iPad i cocpit.
Så vi skal forby bøker også da eller?En grunn er nok for meg. Jeg vil ikke ha iPaden din i bakhodet når det smeller. Smellen er nok i seg selv.
Forøvrig er ikke iPad løs i cockpit under landing og takeoff..... :headbang
Jeg må si at jeg er ganske provosert over den åpenlyse "jeg-vet-best-og-driter-i-regelverket"-holdningen til mange her inne. Om bruk av utstyret har innvirkning på utstyret ombord eller ikke er det ingen som egentlig vet, man kjenner noen tilfeller hvor man mistenker at det kan ha hatt innvirkning. Og som med alt annet innen flytekniske spørsmål gjelder føre-var-prinsippet, noe annet ville vært skandaløst. Som flytekniker har alltid tommelfingerregelen min vært "er du i tvil er du ikke i tvil".ld
I tillegg kommer det med å kunne oppfatte beskjeder i en krisesituasjon (musikk på headset) samt flyvende løse deler når det smeller.
En grunn er nok for meg. Jeg vil ikke ha iPaden din i bakhodet når det smeller. Smellen er nok i seg selv.
Forøvrig er ikke iPad løs i cockpit under landing og takeoff..... :headbang
Man lar seg jo rive med litt av og til..He he. Det var da voldsomt. Som Haakon sier, det er relativt mange ting som ikke er elektronikk som veier mer enn en iPad.
Reglene er utdatert og det er ikke lenge foer ipad/kindle blir lovlig ombord. Vi har piloter i selskaper og mange andre fagpersoner i denne traaden, deres kunnskap of profesjonalitet holder for meg i massevis