SK2484 innstilt

Trazor

Newcomer
Er det noen her som har kontakter og kan finne ut hvorfor SK2484 fra Billund til Flesland var innstilt i dag? Vi ble ombooket fra København istedenfor og fikk beskjed om å komme oss dit for egen regning fra SAS. Dette er vel ikke helt vanlig?

Vil tippe det og at det her dreier seg om dårlig kommunikasjon/språkforvirring. Ta vare på kvitteringer og send dem inn når dere kommer hjem.

Hele samtalen var et eksempel på dårlig kundebehandling, vi ble booket om med avreise fra CPH, kunne betale 2500,- for å få BLL-CPH-BGO i morgen tidlig eller få neste ledige direktefly fra BLL til BGO om 5 dager.

Ved teknisk feil er det så at man ikke har rett på de 250 euro som er standard kompensasjon. Jeg mistenker at det var dårlig passasjerbelegg som er årsaken. Er det noen mulighet til å etterprøve årsaken til innstillingen? Få tilsendt servicerapport e.l?

Nordmenn forstår iblant ikke danske modalverb (må/skal/kan osv.) som ikke har samme betydning som på Norsk. De kan også ofte være mer direkte og ha en annen tone selv når de er vennlige. Og da oppstår idiotiske misforståelser og negativitet, dette kan lett balle på seg. Uansett så skal du og vil få dekket utgifter om ble nødt til å komme deg på egenhånd til CPH hvis det var eneste alternativet, om du tar kontakt med kundeserivce.

Nordmenn forstår iblant ikke danske modalverb (må/skal/kan osv.) som ikke har samme betydning som på Norsk. De kan også ofte være mer direkte og ha en annen tone selv når de er vennlige. Og da oppstår idiotiske misforståelser og negativitet, dette kan lett balle på seg. Uansett så skal du og vil få dekket utgifter om ble nødt til å komme deg på egenhånd til CPH hvis det var eneste alternativet, om du tar kontakt med kundeserivce.

Selv om det du skriver er korrekt så har jeg vanskelig for å se for meg hvilken språklig/kulturell forvirring som skulle gi utslag i at man avkreves for 2500, for å bookes om til en flight via CPH. Om jeg forstår trådstarter rett så ble det fremlagt en opsjon om fly via CPH, noe som skulle bety at eneste opsjon ikke var at trådstarter måtte komme seg til CPH på egenhånd.

Uansett har de vel krav på hotell + forpleining i BLL, samt muligens standardkompensasjonen fra EU261/2004. Det er i alle fall ikke automatikk i at teknisk feil ikke utløser kompensasjon. Dette er diskutert i andre tråder her inne. Det er flyselskapets ansvar å godtgjøre at det er en ekstraordinær omstendighet, og teknisk feil som sådan er ikke uten videre ekstraordinært. Det foreligger en europeisk dom på dette (som visstnok ble anket til ECJ i 2011 uten at det så langt jeg kan se foreligger noen avgjørelse derfra).

Last edited:
Heisann!

Selvsagt er det SAS som skal få deg til din destinasjon, du skal ikke måtte betale noe. Kan ikke se at SAS skal "komme seg bort fra" denne.

Ring igjen og be om få snakke med en nordmann om man ikke forstår, evt snakk engelsk.

Kim

Nå fikk jeg endelig svar fra SAS, 6 uker etter hjemkomst.

Det er rett som skrevet over her, jeg kunne betale 2500,- ekstra for å få lov å ta første mulige fly (servet av SAS) fra vår opprinnelige hjemreiseflyplass. Uhørt spør du meg, og det gav jeg klar beskjed om. Det hjalp, og vi kom oss hjem ca 20 timer forsinket.

Nå ber SAS meg sende inn boardingpass (som vi da ikke fikk da flyet ble innstillt) og kvitteringer på utgifter, så vi får se hvordan dette går.

Last edited:
Back