Re: SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)
Frister med en tur til helga for å teste ut gullkortet/lounge osv.
Søkte opp SVG-MAD-SVG på lørdag førstkommende og da fikk jeg opp følgende routing i SAS PLUS (Plus var billigere en GO) som et alternativ.
Utreise:
Hjemreise:
Totalpris for dette oppsettet er 3311 NOK.
Jeg kunne også fly tilbake til CPH kl 13:00 (altså snu i døra). Men det kostet 400.- ekstra. Det som vekket interesse for meg var at returen vil gå med Lufthansa via Frankfurt.
Hva skjer hvis man booker en SAS PLUS billett på en Lufthansa Code-share? Havner man på business-class intraeuropeisk? Er det verdt å teste ut? Eller skulle man gått for returen med SAS klokken 1300 og få mer lounge-tid på Kastrup?
Frister med en tur til helga for å teste ut gullkortet/lounge osv.
Søkte opp SVG-MAD-SVG på lørdag førstkommende og da fikk jeg opp følgende routing i SAS PLUS (Plus var billigere en GO) som et alternativ.
Utreise:
06:00 - 07:10 SK1871 Stavanger - København (Terminal 3)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200
Mellomlanding i: København 1:35
08:45 - 12:10 SK581 København (Terminal 3) - Madrid (Terminal 2)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200
Hjemreise:
17:00 - 19:45 SK3214 (LH) Madrid (Terminal 2) - Frankfurt (Terminal 1)
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A321
Mellomlanding i: Frankfurt 1:30
21:15 - 23:10 SK3608* Frankfurt (Terminal 1) - Stavanger
Flys av: CL FOR LH Flytype: Embraer 190
Totalpris for dette oppsettet er 3311 NOK.
Jeg kunne også fly tilbake til CPH kl 13:00 (altså snu i døra). Men det kostet 400.- ekstra. Det som vekket interesse for meg var at returen vil gå med Lufthansa via Frankfurt.
Hva skjer hvis man booker en SAS PLUS billett på en Lufthansa Code-share? Havner man på business-class intraeuropeisk? Er det verdt å teste ut? Eller skulle man gått for returen med SAS klokken 1300 og få mer lounge-tid på Kastrup?