Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

340 blir ikke helt lik, den beholder "mini-C"-kabinen, nå med 8 seter, og får kun 4 rader +
økonomi ser tilnærmet lik ut.

Mente sammenlignet med 330

For å vise komplett forvirring kommer dette setekartet opp fra ORD-CPH med en Airbus Industrie A340-300 for avgang i februar... Jeg ser ingen sammenhenger med seterader eller klasser eller noen ting her :-)

I dette tilfellet, vil rad 24 ha bedre benplass enn rad 16 ?

Attachments

• Airbus Industrie A340-300, ORD-CPH.JPG
    Airbus Industrie A340-300, ORD-CPH.JPG
    56.3 KB · Views: 756

Google Streetview avkabinen: https://www.flysas.com/en/travel-in...ntal-flights/new-cabin/New-Cabin-Street-View/

Ellers så er nok noen av de beste sete i GO fortsatt det i skillet mellom Plus og GO. Bare vær opp på gardinen som fort er litt i veien...

Setene ved nødutgang L3 er også veldig bra for hva som angår plass, men her kan det til tider bli litt i overkant mange som står i kø. Jeg personlig unngår alltid dette området.
Apropos denne gardinen i skillet mellom PLUS og GO på A330:

Vil det første setet i GO (seterad 30) få gardinen mellom PLUS og GO foran skjermene til PLUS-setet foran slik at man ikke får sett på skjermen..? Høres jo ikke logisk ut, men hvor ellers blir denne gardinen av som man kan se på

www.flysas.com/en/travel-info/onboard/intercontinental-flights/new-cabin/New-Cabin-Street-View/

Den vil vel ikke henge og dingle i bakhodet til en PLUS passasjer på seterad 29?

For å vise komplett forvirring kommer dette setekartet opp fra ORD-CPH med en Airbus Industrie A340-300 for avgang i februar... Jeg ser ingen sammenhenger med seterader eller klasser eller noen ting her :-)

I dette tilfellet, vil rad 24 ha bedre benplass enn rad 16 ?

Det der er LAN-maskinen.

Apropos denne gardinen i skillet mellom PLUS og GO på A330:

Vil det første setet i GO (seterad 30) få gardinen mellom PLUS og GO foran skjermene til PLUS-setet foran slik at man ikke får sett på skjermen..? Høres jo ikke logisk ut, men hvor ellers blir denne gardinen av som man kan se på

www.flysas.com/en/travel-info/onboard/intercontinental-flights/new-cabin/New-Cabin-Street-View/

Den vil vel ikke henge og dingle i bakhodet til en PLUS passasjer på seterad 29?

Nå har ikke jeg sittet på den raden selv, men da jeg var bak å inspiserte GO kabinen da så det slik ut ja. Gardinen er alt for lang og henger ned over skjermen. Jeg så at de som satt der hadde brettet gardinen etter beste evne slik at de kunne legge den rundt skjermen på en måte.

Jeg var akkurat foran på rad 30 i LN-RKH og der så ikke det ut til å være noe problem i det hele tatt. Jeg ville mye heller sittet på rad 30 og fått bena under rad 29, enn på rad 41 bak veggen eller ved dørene hvor det er sklie.

Så er det noe bedre benplass på rad 30 (rett etter PLUS) enn på f.eks rad 31?

Ja, uten tvil. Omtrent like mye som i Economy Plus hos United for de som har flydd de.

Sender kjerringa og svigers til EWR på lørdag. Har booket rad 30 på utreise og rad 40 på hjemreise,( ikke midtrekka) så da får de det vel så komfortabelt det er mulig i Go da.

Setevalg SAS GO A330 - Oppdatert kabin

Har en tur til Hong Kong i januar i GO og er litt i tvil i om hvilket sete vi bør velge (2 stk som reiser). Litt motstridene info på Seatguru. I tillegg tar SAS seg betalt for valget så greit at vi velger riktig..

Uansett, legger ved screenshot fra setevelger. Noen tips ? Foretrekker vindu

Screen%20Shot%202015-10-03%20at%2018.24.31.png

Last edited:
Re: Setevalg SAS GO A330 - Oppdatert kabin

Hadde her tatt 30F hvist ikke vindu er et must. Plenty of leg room there.
Jeg fikk forresten 30B for to uker siden,da jeg sjekket ledige seter på EWR ca 2 timer før avgang.
Ble rimelig overasket.

Last edited:
Re: Setevalg SAS GO A330 - Oppdatert kabin

Har 2-seterene på rad 30 (første rad etter Pluss-seksjonen) bedre benplass enn på gammel konfiq. ?
Har valget mellom rad 30 og 41 på en tur til Hong Kong i Januar.

Rart setekart?

Skal flyge CPH-EWR neste sommer med SAS.
Men syns setekartet var så rart?

Attachments

• 2015-10-07_162247.jpg
    2015-10-07_162247.jpg
    57.7 KB · Views: 494

Jeg får tilsvarende bilde som mcleif på en flygning i C fra Tokyo til København i November. Vil det si at det er ny kabin?
Jeg får også opp feilmelding når jeg velger sete.

Attachments

• Kart.jpg
    Kart.jpg
    41 KB · Views: 333
Back