Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: SAS A-340 fra LAN konfig ?

Trodde det bare gjaldt US selskaper som er regulert av føderal lov. Jeg fikk hvertfall opplyst det når jeg satt på klapp under landing på EWR.
 
Ny eller gammel kabin?

Har en flight i business fra EWR til OSL neste mars. Det er en 340 og i følge sas sin setevelger så er det 2+2+2 i kabinen.

Det virker jo da som at det er gammel kabin?
 
Re: Ny eller gammel kabin?

Ingen av A340 er oppgradert så setetkartet vil ikke gjenspeile dette før det skjer.
 
Re: Ny eller gammel kabin?

Men er ikke alle oppgradert neste Mars ?? Eller kan man risikere gammel cabin også utover 2016 ????
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

ok. uansett så har jeg sikkra meg ved å dra via arn på returen :) SAS ny kabin er bedre enn LAN antar jeg :)
 
Re: Ny eller gammel kabin?

Men er ikke alle oppgradert neste Mars ?? Eller kan man risikere gammel cabin også utover 2016 ????

Det har noe med at planleggingen skjer med eksisterende konfigurasjon. Når ny konfigurasjon rulles ut, så endres også avgangene etterhvert.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

" Flight SK951 Stavanger(SVG) - Houston(IAH) - Ikke mulig å velge sete " :wow
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hei!
Jeg har akkurat bestilt SAS GO på OSL-EWR den 6. mai, med retur EWR-OSL den 11. mai med fruen. Jeg er EBG, men er ikke så dum at jeg tror det hjelper å vifte med kortet ved gaten... Jeg har derfor søkt om oppgradering til Plus med poeng på vei til EWR, vurderer optiontown på returen. Har noen spørsmål i den anledning:

1. Da jeg valgte sete så oppdaget jeg at det var match mellom layouten på den nye kabinen og seteradene på v2 for A330 på Seatguru.com. Hurra! Men betyr dette at jeg kan være noenlunde sikker på at det er den nye kabinen?

2. Er det noen med erfaring på hvor sikkert det er med oppgradering med poeng fra Go til Plus på denne ruten?

Nå har jeg skrytt på meg hvor mye EBG-status og poengene mine betyr overfor kona at jeg håper SAS leverer. Ellers blir det vel Gøteborg med bil neste gang vi skal på par-tur :-)
 
setevalg SK910

Skal velge sete hjem fra NY til CPH, ser ut på SAS sitt kart at det er en Airbus A330-300 V2 som går, Seatguru anbefaler seterad 30. Men er ikke det bare rett bak Pluss ? Uten noe ekstra benplass eller Space ? Burde ikke rad 40 her ha bedre plass ??
 
Re: setevalg SK910

Skal velge sete hjem fra NY til CPH, ser ut på SAS sitt kart at det er en Airbus A330-300 V2 som går, Seatguru anbefaler seterad 30. Men er ikke det bare rett bak Pluss ? Uten noe ekstra benplass eller Space ? Burde ikke rad 40 her ha bedre plass ??


Rad 40 har bedre benplass ja, men du sitter midt i do trafikken. Der ville jeg aldri sittet, tar heller til takke med mindre benplass. I skillet mellom Plus og Go er det noen få tommer ekstra benplass som gjør setet helt supert. I tillegg så er du først av Go passasjerene både til å få mat og gå av flyet. Nå har jeg ikke testet dette setet (r30) selv på nye kabinen, men går ut fra at de ikke har endret alt for mye.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Forøvrig er vindusetene på rad 40 ikke noe særlig da nødutgangen "stikker ut" i kabinen.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hvor ser dere hva slags fly som er satt opp fremover? Jeg skal fly med SK907 3. juni og retur SK908 12. juni. På seatmapet til SAS.no er det satt opp en maskin med ny kabin begge veier, mens i SAS' interne systemer står det foreløpig A330-3331 (som jeg antar er versjon 1). Noen som vet noe mer?
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hvor ser dere hva slags fly som er satt opp fremover? Jeg skal fly med SK907 3. juni og retur SK908 12. juni. På seatmapet til SAS.no er det satt opp en maskin med ny kabin begge veier, mens i SAS' interne systemer står det foreløpig A330-3331 (som jeg antar er versjon 1). Noen som vet noe mer?


Går ut fra at du har Go billett.

Gammel A330:
Business: 6 rader i 2-2-2 konfigurasjon
Plus: 5 rader
Go: begynner på rad 20

Ny A330:
Business: 8 rader 1-2-1 konfigurasjon
Plus: 8 rader
Go: Begynner på rad 30

Så er det bare å sjekke med ditt eget setekart på sas.no
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Det er Go-billetter og det definitivt ny kabin som dere kan se av de vedlagte bildene. Er dette beste måte å se det på, eller finnes sider hvor man kan se mer detaljert rundt spesifikt hvilket fly som er satt opp? Gleder meg til å prøve den nye kabinen.
 

Attachments

  • Skjermbilde 2015-05-02 kl. 13.50.28.jpg
    Skjermbilde 2015-05-02 kl. 13.50.28.jpg
    40.6 KB · Views: 459
  • Skjermbilde 2015-05-02 kl. 13.50.43.jpg
    Skjermbilde 2015-05-02 kl. 13.50.43.jpg
    38.8 KB · Views: 454
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Sikkert nevnt tidligere i tråden, men hvor finner jeg seatmap. Skal fly 20 mai til iah og hjem 23, men får ikke opp setekart på sas.no. Noen som kan lime inn fra expertflier?
 
Back
Top