Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ok. Så hvis jeg får sjekket inn 36/22timer før avreise og valgt 1H/1A så får jeg faktisk de? Ingen andre som kan ta dem ved innsjekk?

I prinsippet ja, men du er ikke sikkret før "cabin secure" og flyet på vei mot luften. Er det barn ombord som ikke er meldt på forhånd så risikerer du det flytting.

Eller ombord? Hvis noen småbarn m/foreldre har havnet på 6A?

Ja, har sett at folk med barn er flyttet frem etter boarding.

Er disse setene "usikrede" for oss vanlige helt frem til flyet faktisk er i luften?

Ja
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

I prinsippet ja, men du er ikke sikkret før "cabin secure" og flyet på vei mot luften. Er det barn ombord som ikke er meldt på forhånd så risikerer du det flytting.



Ja, har sett at folk med barn er flyttet frem etter boarding.



Ja

Kjipt...

*fyllepåmedtekst*
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Kjipt...

*fyllepåmedtekst*

Ikke veldig ofte at det hender da, men det skjer. 1 A er for øvrig helt utmerket på nattflighter, Star Flyer :) Ellers anbefaler jeg sete 1 D da du alltid blir servert først og er på korrekt side i forhold til buffeten.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ikke veldig ofte at det hender da, men det skjer. 1 A er for øvrig helt utmerket på nattflighter, Star Flyer :) Ellers anbefaler jeg sete 1 D da du alltid blir servert først og er på korrekt side i forhold til buffeten.

Takk for tips, -405 :)

Ser på Seatguru at det er bedre benplass på rad 1. Betyr det at det er mulig å komme seg forbi sidemannen selv om han har slått ut sengen? Uten å forstyrre han, selvsagt?
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Takk for tips, -405 :)

Ser på Seatguru at det er bedre benplass på rad 1. Betyr det at det er mulig å komme seg forbi sidemannen selv om han har slått ut sengen? Uten å forstyrre han, selvsagt?

Ja, det er overhodet ikke noe problem. Nå hadde jeg en liten svensk gutt ved siden av meg hjem fra Chicago, men uansett. Du kommer deg LETT forbi selv om han/hun har slått ut sengen :) Om du er 1,80 eller mer, skal ikke dette være et problem selv på de "vanlige" radene.
Midtraden er for øvrig undervurdert. Stille og rolig med mindre man reiser med -RKP, da det krever mye gåing for kabinpersonalet til fremre galley.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Lett og lett - må jo en viss klatring over nabosetet hvis det ligger noen og sover i utslått stilling da. Når man er ung og spretten går det relativt greit, ellers ikke.

Nettopp av den grunn valgte jeg alltid midtraden, og gjerne 1D ja.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ved innsjekk, 36 timer før avgang. Hvis ingen hadde "behov" for dem.


Det kan ikke være sant. Fikk OT oppgradering til SK 907 i går, og ny billett fra SAS på onsdags morgen. Da kunne jeg gå inn å velge 1H.
 
Re: Service ombord på SAS longhaul

Jeg reiser med SK943 fra CPH til ORD i morgen i Go. Jeg sitter på rad 17 i en 340-300. I følge Seatguru er dette bakerste rad på SAS Plus. Får jeg Plus-sete og Go-service med en gardin foran meg da, eller?

Noen som vet?

Hilsen
TV
 
Re: Service ombord på SAS longhaul

Jeg reiser med SK943 fra CPH til ORD i morgen i Go. Jeg sitter på rad 17 i en 340-300. I følge Seatguru er dette bakerste rad på SAS Plus. Får jeg Plus-sete og Go-service med en gardin foran meg da, eller?

Noen som vet?

Hilsen
TV

Heisann!

Da får du nok ex-LAN maskinen LN-RKP. Der er Plus- og GO-setene de samme. Du får da sete i GO (bak PLUS-gardina)

God tur :)
 
Re: Service ombord på SAS longhaul

Hei
Denne flys vel av LN-RPK som har en litt annen config enn de andre 343. Da er vel rad 17 den andre raden i go så vidt jeg kan se... (med forbehold om at jeg har lest riktig ;) )
 
SAS PLUS A340

Hvilke seter er å anbefale på SAS' A340 maskiner i PLUS?

Vi er reisefølge på 2, og vi sitter foreløpig på henholdsvis 14B og 14D. Alternativet er sammen på en to-rader på 15 eller 16 (row).
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Er personlig ikke så glad i bulkhead så jeg hadde nok valgt 15 A og B. Da slipper dere også "fremmede" i nabosetet...
 
Re: SAS PLUS A340

Hvilke seter er å anbefale på SAS' A340 maskiner i PLUS?

Vi er reisefølge på 2, og vi sitter foreløpig på henholdsvis 14B og 14D. Alternativet er sammen på en to-rader på 15 eller 16 (row).

Jeg elsker bulkhead. Prøv å plassér dere på midtgang + midtgang, så er det liten sannsynlighet for at noen vil sitte mellom dere. Da får dere hele 3-seteren for dere selv.

God tur! :)
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Det er knallgod plass på første rad i Plus. Men klart, ikkje så dum med ein to-setar i fred heller.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Takker for god respons!

Har foreløpig booket 15G og 15H. Men frister veldig med bulkhead.

Er det uansett noen som kan si hva greia med enormt antall seteblokkeringer er?
pluss_zpsqbwesyrt.png


Et par spørsmål: Vil disse bli tilgjengelige for meg når innsjekk åpner? Og åpner innsjekk 36 timer før avgang???
Trodde det var 22 timer jeg? :8: :drunk:

Leste også lenger oppe i tråden her at man på business kan risikere å bli flyttet på dersom man under innsjekk velger et sete som før innsjekk var blokkert?
Er det slik for mitt vedkommende i Plus også? I så fall beholder jeg plassene på rad 15.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hei,
Vet ikke om jeg spør i korrekt tråd, men prøver.
Jeg ble akkurat gullmedlem og jeg mente å ha lest at man som gull skal kunne velge sete før 22 timer før slik "alle andre" får.

På oversikten over flighter står det check in ikke mulig og når jeg prøver manuell check in på sas.no får jeg opp "det er ikke mulig å sjekke inn på Internett".
Dette gjelder PEK - CPH - OSL.
Noen som vet mer om dette enn meg?
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hei,
Vet ikke om jeg spør i korrekt tråd, men prøver.
Jeg ble akkurat gullmedlem og jeg mente å ha lest at man som gull skal kunne velge sete før 22 timer før slik "alle andre" får.

På oversikten over flighter står det check in ikke mulig og når jeg prøver manuell check in på sas.no får jeg opp "det er ikke mulig å sjekke inn på Internett".
Dette gjelder PEK - CPH - OSL.
Noen som vet mer om dette enn meg?

Da jeg var og ble gull for noen år siden, så fikk jeg ikke til og ordne dette via nettet på eksisterende bookinger, da det virker som systemt ikke forstod man hadde fått høyere status i forhold til når billettene ble bestilt. Men det var ikke noe problem når jeg først reiste
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hei,
Vet ikke om jeg spør i korrekt tråd, men prøver.
Jeg ble akkurat gullmedlem og jeg mente å ha lest at man som gull skal kunne velge sete før 22 timer før slik "alle andre" får.

På oversikten over flighter står det check in ikke mulig og når jeg prøver manuell check in på sas.no får jeg opp "det er ikke mulig å sjekke inn på Internett".
Dette gjelder PEK - CPH - OSL.
Noen som vet mer om dette enn meg?

Ring inn til SAS og be om å sjekke inn. En eksisterende bestilling vil, meg bekjent, ikke reflektere endring i status.

Det kan naturligvis også bare være en feil i SAS sine eminente IT-systemer...
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Det kan hende at det jobbes med seating inne i systemet. Prøv igjen litt senere, funker det ikke da så ring :) Lykke til og god tur.
 
Back
Top