• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Setekonfig SAS 737-700

ToreD

Flydiot
Medlem
Hei, har søkt, men ikke klart å finne ut noe..
Skal en tur til Bergen til helga og vil selvfølgelig sitte så godt som mulig.
Hvor anbefales det å sitte i 737-700 til SAS?

Tore
 
Generelt så gjelder lengst mulig frem i alle SAS sine fly. Er best plass til beina der.
 
Skal prøve å få reservert plass langt frem når seteres. åpner, men hvilke rader er nødutgang på disse maskinene? Greit å ha et alternativ hvis det er mange om beinet på rad 1 ;)
 
Eg googlet SAS Boeing 737-700 Seat map og da kom den opp med ein gang:)

Husk Google er din venn men venner er ikkje alltid til å stole på:)
 
Skal prøve å få reservert plass langt frem når seteres. åpner, men hvilke rader er nødutgang på disse maskinene? Greit å ha et alternativ hvis det er mange om beinet på rad 1 ;)

De fremste setene pleier å være blokkert for de som ikke har status eller fleksibel billett ;)
 
Bomma på googlinga jeg gitt, så da er det godt å ha flyprat.no!
Fant det på seatmaestro, som jeg ikke hadde vært borti før, så tusen takk for hjelpa!
 
Skal prøve å få reservert plass langt frem når seteres. åpner, men hvilke rader er nødutgang på disse maskinene? Greit å ha et alternativ hvis det er mange om beinet på rad 1 ;)
Du ser jo nødutgangen når du skal sjekke inn på nettet ;)
 
737-700 kommer såvidt jeg husker i minst to konfigurasjoner, muligens 3?
Felles for de aller er EMG på rad 11. Forøvrig er forskjellene bl.a. mulighetene for oppbevaring av bagasje i eget skap foran for de på rad 1, utsparing for føtter 1D-F, skråttstilte toaletter bak, og sikkert mere til..
 
seatmaestro's SK 737-700 er nok utdatert (som mange andre på den siden). Leser man nærmere sies det at flåten består av 6 fly, og teller man seter er det 131 der.
Da snakker vi om de 6 "originale" -783 som alle var "domestic"-utgaver med 131 seter. Mye har skjedd siden dette var tilfellet.
Disse 6 representerer vel en av tre config's nå (har de ikke 140 seter?)
Neste config er vel -705'ene, samt RRA og RRB som ble bestilt med tilnærmet BU cabin config, men med 141 nye seter, som også -705'ene fikk.
Så er det RNU og RNW, de vet jeg lite om, bortsett fra at de stort sett går inn og ut av ARN...
 
Back
Top