Re: Reiseåret 2024
Syns det var spennende å lese om hva folk har gjort, så da får jeg bidra også. 2024 startet slik 2023 startet med retur hjem fra down under, denne gang fra CHC-MEL (besøk 5 dager) og videre til SIN-FRA-BGO. Ganske kjedelige routing, samtidig svært effektiv tidsmessig. Fikk unna 3t tidsforskjell mellom CHC og MEL, og de resterende 9t gikk overraskende fint selv med en nesten 3-åring på tur. På SIN-FRA var flyet rimelig tomt i Y på LH sin B748, slik at han la seg på to seter, brukte setebeltet på begge disse setene, og sovnet i det vi hadde boardet. Våknet 7t senere, fikk mat og lekte litt, før han sove igjen. Kanskje den lang flighten han har vært mest våken, på vei ned og andre turer har han gjerne sovet 11-12t av 13t flytur (som også er et mål fra min side = happy kid = happy alle).
Jeg reiste ikke så mye med jobb i 2024, og velger egentlig selv om jeg vil eller ei. Det ble vanlige turer til TOS (utenfor sesong, helt bevist), KSU, AES, TRD og SKN (via BOO). Highlight ble KEF, via OSL på vei til og via CPH på vei tilbake - sistnevnte i Icelandair sin Saga class. Saga class, når man er i riktig tidssone (de fleste andre kom fra USA, og sov på denne flighten), var super smuud. Kanon mat, god drikke, super underholding, service spot-on osv. - i tillegg en hyggelig islending ved siden av som jobbet i ATC og som skulle på konferanse i CPH

Saga class for søvn er jeg mer skeptisk til, da setet ikke blir helt flatt. Island ellers var en kjempe opplevelse, fikk mandagen med kanon vær og endte opp med 420km kjøring rundt om på ting jeg ønsket å se i nydelig solskinn, lite vind og behagelig temperaturer for oktober å være. To dager konferanse med dårlig vær, og så da det jeg ville i KEF sentrum, og på returen til flyplassen fikk man endelig spist KFC igjen. Kan umulig være normalt at to stykk spiser på KFC til nærmere 1000 norske, samtidig var det magisk - leeeeeeeeeenge siden sist!
Ellers privat fikk man en tur til MAN(chester) og sett United knuse Everton. Fin tur over med DY, med overraskende mange turister fra England som hadde vært i Bergen fra mandag-fredagen, og retur med bonuspoeng via OSL og SK hjem. Ble oppgradert og fikk et greit måltid MAN-OSL. Få flighter (31), lite km (tilsvarende < 1 gang rundt jorden) samtidig fine opplevelser/minner. 2025 begynner ikke før i april, da blir det NH i C med hele familien på permtur til Japan i 5 uker, takket være/med det nye tilskuddet til familien