Servicenivå - Ryanair mot røkla (splittet fra Rygge-tråden)

Re: Servicenivå - Ryanair mot røkla (splittet fra Rygge-tråden)

Jeg ukependlet til Oslo 5-6 uker i strekk for litt siden med 4 dagers opphold av gangen

Men å invitere til Fly&Vin, nei det var det ingen som gjorde. Det går bare nedover med dette forumet ;)

Jeg innser selvfølgelig at vi var egentlig snille. Hadde det blitt Fly&Vin hadde du kanskje sølt på buksa, og da hadde jo bagasjeopplegget sprukket :p

Det er alltid like interessant å lese kommentarer og anmeldelser av oss, dvs min arbeidplass og mine godt voksne kollegaer i SK-kabinen (som det visstnok skal være så mange av) ;)

Jeg skal innrømme at jeg selvsagt sammenligner andre selskaps kabinansatte og service med vår egen når jeg er ute og reiser. Det er like mye en "arbeidsskade" som en hobby. Når det gjelder Ryanair, så har jeg fløyet med dem én gang. Det var tur-retur TRF-HHN for fire år siden. Jeg har ingenting å utsette på noen av flyvningene. Faktisk må jeg innrømme at jeg var en smule imponert, tatt i betraktning hva vi betalte for billetten. Det eneste som skilte seg ut var selve reisefølelsen. For første, og foreløpig eneste, gang hadde jeg følelsen av å sitte ombord i en buss, og ikke i et fly. Det gjorde meg ingenting, men det frister ikke akkurat til gjentakelse.

Men å invitere til Fly&Vin, nei det var det ingen som gjorde. Det går bare nedover med dette forumet ;)

Hva snakker du om? Var du ikke invitert?

Altså... Jeg har opplevd sure og gretne crew på BA, SK og LH... Så ingen av oss bør da noensinne fly med dem igjen. Sikkert noen som har opplevd det samme på DY, CO, TG, WF osv, så ingen bør fly med disse heller.

Så la oss slutte og fly, og heller reise med bil, båt, tog eller buss. Da slipper vi alle sammen å oppleve gretne flyvertinner noe mer.

Eller går det an å gi et selskap en sjanse til? ;)

Altså... Jeg har opplevd sure og gretne crew på BA, SK og LH... Så ingen av oss bør da noensinne fly med dem igjen. Sikkert noen som har opplevd det samme på DY, CO, TG, WF osv, så ingen bør fly med disse heller.

Så la oss slutte og fly, og heller reise med bil, båt, tog eller buss. Da slipper vi alle sammen å oppleve gretne flyvertinner noe mer.

Eller går det an å gi et selskap en sjanse til? ;)

Bra sagt. Det er for meg ganske ufattelig at noen er så bombastiskke etter èn flytur for endel år siden. Hva gjorde de som var så traumatiserende at man flere år senere nekter å sette beina ombord i et fly fra dette selskapet?
Jeg har flydd mange selskap mange ganger, og har opplevd godt og mindre godt på de alle sammen. Jeg har mine favoritter, men selv på Virgin Atlantic (som er min favoritt) har jeg opplevd et par ansatte som ikke burde vært på jobben den dagen. Men det gjør ikke at jeg ALDRI setter beina ombord hos VS igjen.

IMM

Bra sagt. Det er for meg ganske ufattelig at noen er så bombastiskke etter èn flytur for endel år siden. Hva gjorde de som var så traumatiserende at man flere år senere nekter å sette beina ombord i et fly fra dette selskapet?

For min del så er det ikke kabinbesetningen (eller pilotene) som gjør at jeg boikotter Ryanair, men rett og slett hele forretningskonseptet deres byr meg såpass imot at jeg ikke flyr med dem, uansett hvor billige de måtte være

Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge

Att flyga med rörelsehinder och assistans fungerar till och med bättre med Ryanair med avseende på seating och liknande. I ett sällskap med en passagerare som behöver assistans så kan ingen i sällskapet checka in online och får därmed de säten som blir över efter incheckning. Två gånger har det lett till att vi har blivit placerade "överallt" i planet trots att min dotter inte klarar sig själv...

"Ekte" flyselskap editerer flighten på forhånd spesielt med tanke på seating av PRM'er.

Hmmm... jeg har flydd US Airways EN gang, det var i 2005, og hadde en heller miserabel opplevelse.
Ville jeg flydd dem igjen? Selvfølgelig, dersom det skulle bli aktuelt.
Man danner seg da ikke en livslang oppfattelse av et flyselskap på grunnlag av en så begrenset erfaring.
På meg virker det som mange av de ivrigste FR-basherne faktisk ikke har brukt selskapet. Likevel føler de seg kompetent til å uttale seg om service-nivået ombord, cateringen, hvor profesjonelle/lite profesjonelle kabinbetjeningen er osv.
Ganske facinerende.

Hos Mc-Donalds får du burger slengt over disken til 10,-, Bagatelle i Oslo får du 6-retters til 1500,-.
Slik er det også blitt i lufta. Skal du bare slenge deg på en flytur fra A-B, og ikke er så avhengig av så mye dill-dall, eller du setter høyere krav til flyreisen utfra ditt eget ønske har vi heldigvis mulighet til å velge selv. Smak og behag er heldigvis forskjellig blant oss. Det blir verre den dagen valgmulighetene bortfaller.

Velger man Ryanair til den laveste prisen, sparer man opp til et Bagatelle-måltid i løpet av to London-turer. Det er min prioritering. ^_^

Velger man Ryanair til den laveste prisen, sparer man opp til et Bagatelle-måltid i løpet av to London-turer. Det er min prioritering. ^_^

Og når du først er i London, så er det så billig å drikke at du egentlig har spart det inn på en tur.

Og når du først er i London, så er det så billig å drikke at du egentlig har spart det inn på en tur.

Isåfall kan det umiddelbart avkreftes at sparing er kjedelig :colgate:

Hos Mc-Donalds får du burger slengt over disken til 10,-, Bagatelle i Oslo får du 6-retters til 1500,-.
Slik er det også blitt i lufta. Skal du bare slenge deg på en flytur fra A-B, og ikke er så avhengig av så mye dill-dall, eller du setter høyere krav til flyreisen utfra ditt eget ønske har vi heldigvis mulighet til å velge selv. Smak og behag er heldigvis forskjellig blant oss. Det blir verre den dagen valgmulighetene bortfaller.

Det blir nok valgmuligheter i fremtiden også. Ihvertfall hvis forskjellen på flyselskapene er så stor som enkelte vil ha det til her.
Sammenlign det gjerne med bilbransjen: Det vil alltid være folk som betaler mer enn dobbelt så mye for en Mercedes som en Skoda. Skoda er en helt grei bil for de aller fleste, men ikke for alle. Er forskjellen stor nok, så betaler man gladelig for å få det som er så mye bedre.
Derfor tror jeg også at det er lurt av nettverksselskapene å gjøre forskjellen større, fremfor mindre, slik de nå er i ferd å gjøre. Hvordan skal man da forsvare en høyere pris, hvis folk flest opplever produktet mer eller mindre likeverdig?

Hmmm... jeg har flydd US Airways EN gang, det var i 2005, og hadde en heller miserabel opplevelse.
Ville jeg flydd dem igjen? Selvfølgelig, dersom det skulle bli aktuelt.
Man danner seg da ikke en livslang oppfattelse av et flyselskap på grunnlag av en så begrenset erfaring.
På meg virker det som mange av de ivrigste FR-basherne faktisk ikke har brukt selskapet. Likevel føler de seg kompetent til å uttale seg om service-nivået ombord, cateringen, hvor profesjonelle/lite profesjonelle kabinbetjeningen er osv.
Ganske facinerende.

Kunne ikke sagt det bedre.

FR .... så lenge det ikke involverer lovbrudd ...

Holder det med lovbrudd som i "villedende markedsføring" og "brudd på markedsføringsloven"?

Er bare nysgjerrig på din fortolkning av dette....

Jeg lever godt med - ja jeg sover til og med meget godt om natten vel vitende om at mange mange tusen mennesker liker ja kanskje noen også elsker Ryanair - hvorfor kan ikke disse passasjerne bare slappe av å la oss som ikke ønsker å fly Ryanair igjen være i fred. Man må vel ikke begrunne hver dag gjennom året hvorfor man ikke velger det ene eller det andre...

Huffameg..
Det må være forferdelig å føle at man faktisk må begrunne påstander man kommer med.
Og attpåtil ikke få være i fred.

Back