Servicekonsept SAS shorthaul

Fått litt bakgrunnsinfo. Det er ny leverandør som ikke klarer å levere det de inngikk kontrakt på. Og det gjelder ikke bare på tralleinnholdsfronten.

Selvfølgelig spares det penger, det er jo gjerne hensikten. Men her snakker vi svikt i flere ledd.
Vi får håpe ting kommer på plass, men det vil nok uansett ta tid .. Og det er jo ikke bare-bare å overta en kompleks operajon som dette heller.

Det er klart det ikke er bare bare å overta dette, men det bør jo være klart den dagen skiftet skjer. Ellers så bør nødløsninger finnes, kuponger til innkjøp i en flyplasscafé e.l.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er klart det ikke er bare bare å overta dette, men det bør jo være klart den dagen skiftet skjer. Ellers så bør nødløsninger finnes, kuponger til innkjøp i en flyplasscafé e.l.

For noe man for det meste betaler for likevel? Nei, det synes jeg kke. Men for Pluss-kundene kunne man kanskje funnet på noe, men det krever litt ressurser det og ….

Fått litt bakgrunnsinfo. Det er ny leverandør som ikke klarer å levere det de inngikk kontrakt på. Og det gjelder ikke bare på tralleinnholdsfronten.

Selvfølgelig spares det penger, det er jo gjerne hensikten. Men her snakker vi svikt i flere ledd.
Vi får håpe ting kommer på plass, men det vil nok uansett ta tid .. Og det er jo ikke bare-bare å overta en kompleks operajon som dette heller.

Også kjent som: la oss velge den billigste leverandøren.

Jeg synes der er fryktelig arrogant å bare droppe servering som kundene forventer. Det kan være ulike årsaker til at man ønsker å kjøpe seg en brus ombord. Eller å "få" en i plus. Man "vet" jo gjerne som stamkunde at "på vei hjem til Oslo kan jeg få en brus og et knekkebrød". Men så kan man plutselig ikke det gang på gang. Og ingen giddet informere om det på forhånd. Jeg synes det er skikkelig fy-fy, skam og smekk på fingeren til SAS.

Som jeg nevnte over da jeg trodde dette var en one off. Fra BA fikk jeg en SMS 2 timer før avgang så jeg hadde tid å kjøpe noe. Plus at de delte ut vouchere i loungen til dem det gjaldt

Med profesjonelt team paa begge sider og god planlegging, burde dette ha gaatt paa skinner, ja det er mye som skal paa plass - men andre flyselskaper klarer dette greit, floey selv rundtur med Alaska foerste 3 dagene med ny Leverandoer - allt var paa plass, alle fikk det de skulle - eneste grunn vi ble informert om endring var at Champagnen var tilbake i Foerste Klasse.

For noe man for det meste betaler for likevel? Nei, det synes jeg kke. Men for Pluss-kundene kunne man kanskje funnet på noe, men det krever litt ressurser det og ….

Jeg mener for plus, så klart, ja. Det er faktisk et lite kontraktsbrudd. Litt informasjon til de lengre bak ville også vært på sin plass.

Last edited:
Fløy Tromsø - Oslo tur/retur i helgen. Begge flighter på ettermiddagen.

På tur oppover på torsdag fikk vi i pluss en rundtykkelignende sak som var fylt med noe med pizza-smak, og en drikke.

Nedover på søndag fikk vi igjen en slik rundstykkelignenede greie, denne gangen fylt med noe annet som jeg ikke klarte å identifisere. Men de smakte forsåvidt helt greit. Her fikk vi også en drikke, men noen ba om mer og fikk det.

Det kan virke som at de prioriterer de lengste rutene, og det er ihvertfall fornuftig.

Det som er verre er at de ikke har nok utstyr til å laste flyene. Jeg har sett bilder hvor de laster flyene uten highloader rett fra lastebiler. Det er ikke trygt og det er bare et tidsspørsmål før de dulter inn i et fly ..

Det som er verre er at de ikke har nok utstyr til å laste flyene. Jeg har sett bilder hvor de laster flyene uten highloader rett fra lastebiler. Det er ikke trygt og det er bare et tidsspørsmål før de dulter inn i et fly ..

Er dette på OSL, eller de mindre flyplassene?

Servering i Plus i går OSL-SVG men kun en pose pottittgull lasta på tralla.

Kaffe/te baki der.

Det kan virke som at de prioriterer de lengste rutene, og det er ihvertfall fornuftig.

Har SAS virkelig en leder (CEO) som er verdt pengene (ganske mye !) - her i USA ville jo den fyren faatt sparken hos Kroger for lenge siden, veldig lenge siden (og der hadde loennen hans vaert 5% av hva SAS betaler !.

Utrolig at flyselskapene her i USA naa ligger milevis foran hva SAS klarer ! Hvem ville trodd det for noen aar siden.

Har SAS virkelig en leder (CEO) som er verdt pengene (ganske mye !) - her i USA ville jo den fyren faatt sparken hos Kroger for lenge siden, veldig lenge siden (og der hadde loennen hans vaert 5% av hva SAS betaler !.

Utrolig at flyselskapene her i USA naa ligger milevis foran hva SAS klarer ! Hvem ville trodd det for noen aar siden.

SAS har i mange år skjermet toppledelsen for det son skjer i felten. Tviler på at han har fått med seg et slikt trivielt problem ...

Er det ikke utgående kontraktør som er problemet?

Jeg kan ha misforstått med starter ikke nye cateringleverandør på OSL for SAS først opp 16. november?

Jo, har fått litt mer info. Ny leverandør (Newrest) har kun tatt over på Arlanda, og det skal være ille.
På OSL skal de iflg kontrakt overta 15/11 men det er utsatt en måned. Så det er nåværende leverandør som har skapt problemene de har nå. Imidlertid er SAS endelig i startgropa med et info- og matkortprogram for flighter som berøres. Det gikk ut info om dette i dag.

SAS OSL-SVG i går. Ble lastet catering. Måtte vente 10 min ekstra pga cateringbilen var forsinket.

SVG-OSL nå. Ingen catering lastet.

Det kan jo være SAS capper det på 1 time etterhvert da som minstetid for servering, slik DY feks har. Der får man nada og niks mellom OSL og BGO.

Det kan jo være SAS capper det på 1 time etterhvert da som minstetid for servering, slik DY feks har. Der får man nada og niks mellom OSL og BGO.

Les hva jeg skriver over. Det kommer alternativer når cateringen svikter.

I et prosjekfaglig perspektiv burde dette vært identifisert som risiko med tilhørende tiltak. Virker som det enten er glemt eller at man har akseptert risikoen uten virkelighetsforståelse. Bare tåpelig hele opplegget fra kunde perspektivet.

I et prosjekfaglig perspektiv burde dette vært identifisert som risiko med tilhørende tiltak. Virker som det enten er glemt eller at man har akseptert risikoen uten virkelighetsforståelse. Bare tåpelig hele opplegget fra kunde perspektivet.

Enig, jeg skal fly med Aegean snart og deres Schengen lounge i Athen pusses opp for tiden. Da får man en kupong i appen for kjøp i caféer på flyplassen.

Sitter på Plus til Bergen nå.. ikke så mye som en peanøtt. Forsyner meg sjeldent av trallen, men en svensk Farris hadde smakt nå.

Back