Servicekonsept SAS shorthaul

I dag hadde de mat i plus på SK810, men nesten ingen ville ha. Kloke av skade, vil jeg tro. Det er en bedre måte å spare på. :)

BA hadde derimot ikke mat i dag på BA770, så det kan virke å være en form for omgangssyke.

Ingen servering og samme unnskyldning på SK286 BGO-OSL søn kveld. Latterlig. Føles som om de sjekker hvor mye de faktisk sparer, mer enn å skylde på kateringleverandør.

Samme på SK342 i går. Kun kaffe og te lastet. Men vi fikk ikke det heller, slik som det ristet.
Joda, det er problemer med leveransene ..

Jeg har opplevd ingen servering på ettermiddags flightene siste par uker OSL-SVG . Kun kaffe. Det dreier seg om 4043 senest sist onsdag. Det er forsåvidt intet problem , men hvis de begynner å kødde med frokosten på morra flightene er det game over. Da vurderer jeg alternative transport måter.

Frokosten er kanskjer det eneste av verdi´ i Pluss innenlands for meg, potetgull, sjokolade og ikke ledig midtsete på en dårlig dag er ikke så mye å skryte av. En Pluss Pro billett kan i det minste avbestilles/refunderes, så går vel helst for den nå hvis bestiller Pluss.

I dag var det frokost både på TRD-OSL og OSL-BRU så mulig ting er på plass igjen med den nye cateringkontrakten som startet opp i dag. Dog bet meg merke i på inneriks at purser annonserte at «vi serverer frokost i Plus på denne korte flygningen til Oslo».

Frokost på 4002 i morges , men pinadø så var det kun kaffe og te på returen i ettermiddag også med 4043.
Crewet forklarte at de ikke hadde fått levert uplift for flighten!!??
Har ikke SAS betalt regningene sine til cateringselskapet?
Forsåvidt intet problem for meg , men nå begynte en del Plus PAX rundt meg å reagere etter flere tilfeller der det kun var kaffe og te servering på flightene.
Her er det noe som ikke stemmer.

Frokost på 4002 i morges , men pinadø så var det kun kaffe og te på returen i ettermiddag også med 4043.
Crewet forklarte at de ikke hadde fått levert uplift for flighten!!??
Har ikke SAS betalt regningene sine til cateringselskapet?
Forsåvidt intet problem for meg , men nå begynte en del Plus PAX rundt meg å reagere etter flere tilfeller der det kun var kaffe og te servering på flightene.
Her er det noe som ikke stemmer.

Det er i OSL det lugger… Frokost blir lastet og laget i SVG når du flyr derfra!

Dette er en interessant tråd å lese, skjønner hvordan konspirasjonsteorier får så mye plass i samfunnet/så fort sprer seg, når en (tilsynelatende, men virker som solid info fra insidere) cateringhikke så fort blir til noe annet :colgate:

Hvis dette er en hikke burde de ansvarlige har fått sparken for lengst. At sas sparer seg catering på short-haul i plus har nå pågått over ett år. Osl/cph svg og retur blir jo ikke engang annonsert lengre. Det blir bare ingenting... Selv om det enda fint selges som en plus fordel. Kundene ble bare r*vkjørt.

Hvis dette er en hikke burde de ansvarlige har fått sparken for lengst. At sas sparer seg catering på short-haul i plus har nå pågått over ett år. Osl/cph svg og retur blir jo ikke engang annonsert lengre. Det blir bare ingenting... Selv om det enda fint selges som en plus fordel. Kundene ble bare r*vkjørt.

Returen min CPH-SVG var både annonsert og vanlig servering igår på Plus med 1874

Samme surret over til Bergen i dag. Som flyvertinnen så flott formulerte det på engelsk: "We didnt get any load today". Trodde jeg skulle daue.

Tok 20 min etter avgang før flyvertinnene ringte FD for å få av seat belts. Så sprang de ut og kastet ut noen kaffekopper og serverte én runde med kaffe som var dobbelt så sterk som vanlig. Deretter var det skravling i galley. Ingen te, ingen påfyll (som forsåvidt var ok, kaffen var pyton og de fikk full kopp tilbake før landing).

Tror dette er den dårligste SAS-flight jeg har hatt

(ok, rant over)

Men amatørmessig var det.

Kun kaffe/te på Trd-Osl i ettermiddag. Leveringsproblemer. (Skulle vært lastet i Oslo).

Dette bør de fikse snarest og gi et lite plaster på såret, men servicen er så dårlig jevnt over.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nada I går osl svg. Begrunnelse: ny leverandør. Jeg hadde foretrukket at SK sier det som det er, at de sparer kostnader her. Spørs om det er på tide å rulle ut en klage? Er ikke plus annonsert med mat?

OSL-AES fredag 4/11 var det full service fra velfylt vogn.
AES-OSL 6/11 ble det opplyst at pga klunder i overgangen fra gammel til ny leverandør av catering var det litt skralt i vogna, men de hadde litt av hvert. Jeg fikk sjokkis, cola og øl, så jeg var happy

Sent from my iPhone using Tapatalk

De lover drikke og mat/snacks hvertfall. Matrisen er den som kommer opp når man eks søker OSL-SVG. SAS tar forbehold om fasttrack og lounge, men ikke mat.

Attachments

• sas3.jpg
    sas3.jpg
    79.2 KB · Views: 168
Fått litt bakgrunnsinfo. Det er ny leverandør som ikke klarer å levere det de inngikk kontrakt på. Og det gjelder ikke bare på tralleinnholdsfronten.

Selvfølgelig spares det penger, det er jo gjerne hensikten. Men her snakker vi svikt i flere ledd.
Vi får håpe ting kommer på plass, men det vil nok uansett ta tid .. Og det er jo ikke bare-bare å overta en kompleks operajon som dette heller.

Back