• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Servicekonsept CPH-CDG

hanswest

SAS Customer
Medlem
Hei, noen som vet hvordan servicekonseptet mtp mat mellom København og Paris er, serverer SAS varmmat i business på denne strekningen? Vet jo at man ut fra CPH ikke så fort tar frem stekepanna...
 
Varm mat på denne ja, samme opplegg som London på Business (varm mat selv med flytid under to timer) :) Ser frem til rapport!
 
Hvilke andre ruter på under 2 timer gjelder det for? Gjelder det til/fra ZRH?

Mener det bare CDG og LHR der har varm mad på korte ruter? Der er desuden også ofte ekstra servicebemanding i kabinen pga servicekonceptet.
 
Etter min hukommelse, mener jeg at det er kun disse to som har varm mat med flytid under to timer. Både Dublin, Geneve, Manchester og Zürich gir kald mat.
 
Fikk servert en meget smakfull asiatisk nudelrett (m/ nydelig krydret biffkjøtt) på denne strekningen forrige uke.
 
Mener det bare CDG og LHR der har varm mad på korte ruter? Der er desuden også ofte ekstra servicebemanding i kabinen pga servicekonceptet.
Etter min hukommelse, mener jeg at det er kun disse to som har varm mat med flytid under to timer. Både Dublin, Geneve, Manchester og Zürich gir kald mat.
Ok, takk. Jeg står mellom ZRH-CPH-BGO med SK eller ZRH-FRA-BGO med LX+LH, så da blir det vel sistnevnte ettersom CPH-BGO kun har M og Y+.
 
Peppep: Ville fortsatt valgt SK da mattilbudet ikke er det beste hos hverken Swiss eller Lufthansa på denne type strekninger :)
 
Mener det bare CDG og LHR der har varm mad på korte ruter? Der er desuden også ofte ekstra servicebemanding i kabinen pga servicekonceptet.

Netop. Dette oplæg grundet konkurrencehensyn på disse ruter fra hhv. Air France og British Airways.
 
Peppep: Ville fortsatt valgt SK da mattilbudet ikke er det beste hos hverken Swiss eller Lufthansa på denne type strekninger :)
Tja, får se, har ikke bestemt meg helt. Er fortsatt en stund til jeg skal bestille.

Hvordan er SAS når det gjelder kvalitet på vin (og sprit) på Europa-rutene, sammenlignet med konkurrentene? Er det ganske middels over hele linjen, eller skiller noen seg ut positivt?
 
Back
Top