Scanair-julebord i Seattle

Re: Seattle - 2009 (non stick/teflon)

Jeg vurderer også en tur ja......
Har sett litt på BA over i Premium Economy....Skal jeg over blir det nok med dem. Fikk bra pris om du splitter OSL-LHR og LHR-SEA og kjører Economy fra OSL. Kan også oppgradere en vei til Club World om du vil....blir litt dyrere da men artig å ha prøvd :D

Jeg vurderer også en tur ja......
Har sett litt på BA over i Premium Economy....Skal jeg over blir det nok med dem. Fikk bra pris om du splitter OSL-LHR og LHR-SEA og kjører Economy fra OSL. Kan også oppgradere en vei til Club World om du vil....blir litt dyrere da men artig å ha prøvd :D

Eller: Business på OSL-LHR! Tror jeg regnet meg fra til totalt 11000, med biz til LHR og premium economy videre.. Prisforskjellen på billigste economy og billigste business mellom her og London ligger på rett under 1500 kroner tur-retur..

Vurderer faktisk samme alternativ selv..

Jeg satser på LH via FRA/DEN bort og PDX/FRA hjem, men har ikke bestillt enda.

Men en ting jeg lurer på...hvorfor må man betale 50NOK "Ticket Service Charge" på Lufthansa.no mens man slipper unna det på Lufthansa.com (USA)?

Skjønner nå at det ikke er noe poeng i å lage denne tråden Sticky! Det var ikke noe problem å få denne tråden til å bli hengende på toppen! :colgate:

BF:cool2

Men en ting jeg lurer på...hvorfor må man betale 50NOK "Ticket Service Charge" på Lufthansa.no mens man slipper unna det på Lufthansa.com (USA)?

Forskjellige markeder! Samme hos SAS også.

Jeg kommer :) Bestilte via wideroe.no
billett bestilt, med SAS begge veier, torsdag SK 457 / 937 og søndag retur SK 938 / 1458 mandag.

Gleder meg ::::)))))

Da kan ikke jeg være dårligere ... Fysta Klasse ATL-SEA på DL 757 booket begge veier torsdag-mandag til den nette sum av USD 37. ^_^

Har ikke bestillt billett enda, men satser på å gjøre det om noen dager. Grunn: "Inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse" :8::cool:

Anyways....

Er det noen her som har vært på guided tour på FRA? (Søkte, men fant ingenting). Jeg lurte på å ta en slik da det blir transfer der, og tiden mellom flightene er på 4,5 timer. Om det er noen som vet når slike tourer er, og kan man bare dukke opp eller må man bestille? Om det går an å bare at en tour alene, pris på slik tour o.l. Lander kl 0825 fra SVG og flyr igjen til DEN kl 1255.

Takker for alle svar :)

Dette hadde vært moro, er jo et par år siden sist.
Ser at det koster ca 21 000kr for biz med LH bortover og SK hjemover. Hadde jo vært moro å sammenligne de to, back to back.
Driver og planlegger en tur til Alpene i februar, men hvis den turen ikke blir noe av, så er mulighetene gode for en lyntur til SEA igjen.

Last edited:

Alpene i februar bytter du med Canadian Rockies i januar ^_^

Denne du tenker på, Olav?

Ja, takk.

Men det ser ut til at de ikke begyner med tourer før kl 1300 :( Og det ser ikke ut til at man kan kontakte dem på e-mail med spørsmål heller, kun ringe eller fax :(

Alpene i februar bytter du med Canadian Rockies i januar ^_^

Ja, ikke sant.... Men så var det visst noe som het reisefølge og ikke minst deres budsjett...;)
Man kan jo bruke litt feriepenger og ta en Ole Brum, "ja takk, begge deler"

Da var en booket! Ble SAS allikevel.. Vurderte som nevnt BA, men de kunne tilby enten en eller fem timer på LHR.. En ble litt lite, mens fem hadde blitt for mye (Pluss at den første flighten har avgang 07:40 :drunk: ).

Siden sas.no ikke ville selge billetter fra Gardermoen, ble det Farmer som fikk æren av å selge meg en billett. Og hvis hans disipler i.. ehm, Thailand, er det vel på denne tiden av døgnet, leser mailen de har fått, så blir det Economy Extra på meg.. :)

Da var en booket! Ble SAS allikevel.. Vurderte som nevnt BA, men de kunne tilby enten en eller fem timer på LHR.. En ble litt lite, mens fem hadde blitt for mye (Pluss at den første flighten har avgang 07:40 :drunk: ).

Ville du ikke hatt lounge-tilgang med businessbiletter OSL-LHR da....? I såfalll hadde jo det hjulpet litt.......

Ville du ikke hatt lounge-tilgang med businessbiletter OSL-LHR da....? I såfalll hadde jo det hjulpet litt.......

På turen bort ville jeg kun hatt det på OSL..

Det ordnet seg forøvrig med Extra! Billetten ble først utstedt i økonomi, og jeg fryktet at alt hadde gått til "H......". Farmer har derimot en flink gjeng, som ordner opp, og Frode: Denne gangen flyr jeg hvertfall ikke Economy over.. :D

Og med 150% poeng grunnpoeng i Extra er du naermere EBS enn du noen gang har vaert. Rundt 14700 t/r SEA og 1800 t/r CPH 16500 totalt, da mangler du kun skarve 3500 poeng for aa oppnaa soelv

Faktisk.. Har hele tiden gått og trodd at man måtte ha 25000 poeng. Ser nå at det bare er 20000! Får se om en ikke kan få booket seg en tur eller to til med SAS neste år.. En vei til USA med 100% gir minst 3500 poeng... Kanskje det blir en tur med SAS over dammen neste år?

Faktisk.. Har hele tiden gått og trodd at man måtte ha 25000 poeng. Ser nå at det bare er 20000! Får se om en ikke kan få booket seg en tur eller to til med SAS neste år.. En vei til USA med 100% gir minst 3500 poeng... Kanskje det blir en tur med SAS over dammen neste år?

Pass paa aa sjekke naar du ble medlem. kvalifisering i Eurobonus er ikke saa smart som de fleste andre programmer at man har fra 1/1 til 31/12 aa kvalifisere seg. Her er det fra maaneden man ble medlem...

En vei til USA med 100% poeng gir mer enn 3500, det minste du faar er 3900 CPH-EWR, kjoerer du via ARN til EWR er det 4300. Seattle og Chicago er 4900 fra hhv CPH og ARN, i tillegg kommer jo connecting flights. Husk ogsaa at med gull faar du 15% ekstra grunnpoeng, slik at det blir 15% enklere aa fornye statusen. Denne turen til Seattle f.eks med soelv status hadde gitt deg 18.975 poeng, saa neste soelv alene og nesten TO gratisturer fra uansett by i skandinavia til uansett by i skandinavia.

Naar det gjelder de 3500 ekstra poengene du trenger, foelg med paa Flyertalk. Det er meget ofte europakampanjer i V klasse, de postes alltid der. t/r soer europa uten status gir 1800 poeng hver vei med 100%, saa 3600 poeng totalt

Back