• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Savnet baggasje med SK

LN-KMS

ScanFlyer Blue
Hei!

Long story short; Den 14 januar fløy jeg WF og SK fra TRD til EWR via CPH. Ved ankomst EWR dukket kun 1 av 2 insjekkede kofferter opp. (Kofferten med pentøy og sommerklær) Jeg fikk 200 USD for å handle "essentials", slik at jeg slapp å gå på broadway med collage genser og hullete olabukse. Slikt tar jo reiseforsikring seg av tenkte jeg og kjøpte de tingene jeg trengte for en uke i USA (dro videre til LAX den 19 januar) Den 22 januar skulle jeg videre fra LAX til RAR, og kofferten min hadde fortsatt ikke kommet til hverken EWR eller LAX. Å være på RAR en uke uten sommerklær virker litt høl i hode spør du meg, så jeg prøvde å få kontakt med SAS for å høre om jeg kunne få innvilget mere penger enn 200 USD. Hverken SAS EWR eller OSL svarer på telefonen. SAS Hotline for EGB svarer, og de setter meg over til en dame på bilettkontoret til SAS i NYC. Hun sa hun ikke kunne hjelpe meg, men ba meg kjøpe det jeg trengte og sende regninga til SAS. Så jeg kjøpte en koffert of minimalt med klær for å overleve en uke i varmen. Regninga kom på ca 500 USD. Sente inn kvitteringer på det jeg har kjøpt til SYD kontoret her i Australia go jeg fikk en sjekk pålydende 200 USD +det de kostet å ringe SAS fra Radisson på LAX. Baggasjen var borte i 3 uker før mamma ringte meg å sa at hun hadde fått telefon fra TRD at koffeten var der. Jeg måtte ringe EWR og si at de måtte ta kontakt med TRD for å få kofferten ned hit.

Er det noen her på forumet som har vært ute for noe liknende og har fått mere enn 200 USD fra SAS? 200 USD er greit hvis du får baggasjen innen rimelig tid (en uke) etter at du mistet den. Men når du skal til neste destinasjon og ikke har kjær som egner seg i det hele tatt, hva skal men gjøre da? Hva er SAS sitt svar på dette? Er det passasjeren sin risiko siden det er hanhun som MÅ fly? Er det verd tiden å skrive et nytt brev til SAS for å få mere penger tilbake eller er grensa på 200 USD max? Takker for innspillerfaringer!!

Fustrert student i Australia...

Replying to Topic 'Savnet baggasje med SK'

sjekk med customerrelations@sasbraathens.no

Fra Vilkår for Befordring av Passasjerer og Bagasje

15.4 FORSINKELSER
15.4.1 Dersom vi har forårsaket en forsinkelse av deg eller din innsjekkede bagasje, vil vi bare være ansvarlig for tap forårsaket av forsinkelsen dersom vi og våre ansatte og agenter (som for eksempel våre cateringleverandører og handlingagenter) ikke har tatt alle nødvendige forholdsregler for å unngå tapet, eller at dette ikke har vært mulig for oss. Dersom vi har ansvar for tap/skade forårsaket av forsinkelse, er vårt ansvar begrenset som følger:

[...]

15.4.1.2 Vårt ansvar for skade forårsaket av forsinkelse av innsjekket Bagasje er begrenset til 1.000 SDR per Passasjer.

1 SDR = 9.64 NOK

Paa Rarotonga har man vel naeppe brug for mere en badebukser og tandboerste
----
Var der for mange aar og RAR er et pragtfuld ferie sted

Hilsen
Ole

Back