SAS

Tilbake med to klasser, økonomi og biz. Full servering og hele pakka på biz, litt gratis mat på øko, der de dyreste økobill seff gir alle fordeler en full Y gir med tanke på endring osv. Tipper de fleste er mer forvirra enn opplyst etter alt tullet til SAS når det gjelder billettklasser.
 
Hadde faktisk ventet meg noe mer fra Mats enn bedre utnyttelse av deres IT tjenester. Konkurrerende selskap har tilbudt mye av nyhetene til SAS i flere år allerede-velkommen etter SAS:p

Den bebudete fri matserveringen ble også en gedigen nedtur. Alle konkurrerende nettverksselskapene til SAS tilbyr på europaturene fri mat og sågar fri øl/vin.

Av det jeg har forstått er fri matkupong til EBG medlemmene i tillegg til garantert bonussete ved bestilling før 3 mndr. det eneste som Matsegutt presenterer til sine viktigste kunder. Han må ha gravd dypt i lomma:lol:

Leste jeg noe sted i pressemeldingen fra SAS om at de har tatt mål av seg om å bli det ledende flyselskapet i europa:question:
I så fall må de tilby mye mer til alle EB medlemmene sine. 100% miles på W-billett er blitt nevnt. SAS må også tilby noe mer enn 25% grunnpoeng til sine EBG kunder for å holde på dem etter de har sikret seg årets gullnivå. Siden money talks velger jeg fortsatt hyggelige AMS til fordel for CPH/FRA eller MUC ved intercont. reiser og faktisk på enkelte turer til syd-øst europa.
 
Ikke for å være festbrems eller noe, men dette synes jeg da virker enda mere komplisert enn det er i dag. Trodde de skulle slutte å leke jack-of-all-trades jeg, dette er jo mer hybrid enn noensinne.
 
Originally posted by LCH

Ikke for å være festbrems eller noe, men dette synes jeg da virker enda mere komplisert enn det er i dag. Trodde de skulle slutte å leke jack-of-all-trades jeg, dette er jo mer hybrid enn noensinne.

Helt enig.

BA/KL/AF puster vel lettet ut etter dagens pressekonferanse hos SAS:colgate:

Forresten, er det noen som vil tippe hvilken plassering som SAS får i årets Freddie i klassen for Program of the Year:cool:

Jeg prøver meg med at de blir plassert utenfor 10 på Top
 
Sendte denne nyheten raskt ut til folket før jeg tenkte på innholdet. Viktigst å få det ut til forumet raskt .:exclamati

Må si meg enig med OSLFlyer. Antar AF/KL/BA og sikkert CO og andre ikke bare puster lettet ut, men også har et stort smil, diskret...... Eller noen slike :lol: :lol:

Alle er jo ikke EBG, og som OSLFlyer sier, t.o.m. EBG spiller sikkert på flere kort .:wink

EuroBonus holder muligens plassen foran Aeroflot......... :cry:
 
Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...
 
Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...

Greit at Kjos får tørka av seg fliret, men hva skal BA bekymre seg for?
Det kan ikke være IT-løsningen eller prisnivået til SAS.
 
Originally posted by OSLflyer

Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...

Greit at Kjos får tørka av seg fliret, men hva skal BA bekymre seg for?
Det kan ikke være IT-løsningen eller prisnivået til SAS.

BA har sine egne problemer å stri med... Vi får se hvordan SAS priser ny biz
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by OSLflyer

Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...

Greit at Kjos får tørka av seg fliret, men hva skal BA bekymre seg for?
Det kan ikke være IT-løsningen eller prisnivået til SAS.

BA har sine egne problemer å stri med... Vi får se hvordan SAS priser ny biz

Ja, men klarer de å matche NOK2400 for biz restricted til LON og kun evnt. 435,- for endring pr. strekning samt 200% miles opptjening, blir dette meget bra.
 
Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...

Synes ikke akkurat DY trenger svette etter dagens fremstøt i allefall...hva som evt skjer i mai for en diskutere når den tid kommer.
 
Originally posted by OSLflyer

Originally posted by Tommy777

Originally posted by OSLflyer

Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Alle dissse endringene gjør dette til en stor dag for SAS, mange smarte trekk her. Tok et par pils med en kompis som er innkjøpsansvarlig for et stort datafirma. De flyr sinnsykt mye OSL-ARN. Han syntes det sugde at de betalte såpass mye for TPC til og fra ARN og de fikk ingenting service igjen for pengene. Han var på vei å skippe hele SAS. Etter dagens trekk, blir SAS avtalen fornyet.

Det å tilby 2 klasser med Economy Extra foran er et meget bra trekk dersom prisene blir ok.

SAS gir bedre service i M på innenriks, de gir nye perks for EBG for å vinne lojaliteten tilbake (det med måltid voucherne for EBG var faktisk min ide) og de tilbyr bedre service og billigere priser for folk som reiser i jobben.

Vi har jo sett en rekke, positive endringer hele veien den siste tiden. Dette er kun begynnelsen.

Hadde jeg vært BA og spesielt DY, hadde jeg virkelig svettet litt...

Greit at Kjos får tørka av seg fliret, men hva skal BA bekymre seg for?
Det kan ikke være IT-løsningen eller prisnivået til SAS.

BA har sine egne problemer å stri med... Vi får se hvordan SAS priser ny biz

Ja, men klarer de å matche NOK2400 for biz restricted til LON og kun evnt. 435,- for endring pr. strekning samt 200% miles opptjening, blir dette meget bra.

Ja, der er vi enige ;)
 
Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH
...

Det skal jeg kunne leve med...og da har jeg også ett håp om å få tilbake sølvkortet mitt:D
 
Dette vare gode nyheter... Extra skal vel på mange måter bli den "nye" økonomiklassen og der hvor de fleste velger å sitte/fly... Helt bakerst skal være et minimalt tilbud - både i antall seter og i tilbud.

Morsomt at det satses igjen...:D
 
...eller et nytt Norwegian, Sterling, Ryanair, FlyMe - men alikevel med nogo attått!!!
 
Originally posted by EB

Dette vare gode nyheter... Extra skal vel på mange måter bli den "nye" økonomiklassen og der hvor de fleste velger å sitte/fly... Helt bakerst skal være et minimalt tilbud - både i antall seter og i tilbud.

Morsomt at det satses igjen...:D

Hvor i schwarte var du i hele går? ;)

Var litt for mange negative vibber her på SAS viktigste dag siden 2001 :)
 
Var vel opptatt da...helt enig at dette var en viktig merkedag. Noen vil aldri bli fornøyd - men det mister vel ikke vi eller SAS nattesøvnen av...^_^
 
I utgangspunktet har vel Mats utelukket noe som helst endring for SAS før han har sittet 3 måneder i stolen.Dvs. ut mars. Nå kommer altså dette allerede.Kanskje ikke store greier,men allikevel noe som skal føre rett vei.En liten snack før den store middagen?
 
Synes de grepene han har gjort internt og ut mot kundene så alngt virker veldig bra... En handlingens mann...:SWE
 
Back
Top