SAS vil tilbake til Grønland

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS vil tilbake til Grønland

SAS vil tilbage til Grønland
SAS vil have sommerrute fra København til Kangerlussuaq (Søndre Strømfjord).
Den planlagte SAS-rute skal have tre ugentlige fly fra maj til september, skriver weekendavisen Sermitsiaq ifølge Politiken. SAS, der ejer 34 % af Air Greenland og har SAS Danmarks adm. direktør, Susanne Larsen, i bestyrelsen for Air Greenland, trak sig i 2003 fra ruten til Grønland.

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=10118

Re: SAS vil tilbake til Grønland

Mye SAS historie på Grønland...

Originally posted by EB

Mye SAS historie på Grønland...

og begynnelsen for min historie da min mor og far traff hverandre på SFJ :cool:

Enda bedre...dragehodet kommer tilbake!!!

Originally posted by EB

Noen som vet om SAS skal beholde dragehodet på sin A319, eller skal flyet males om til dagens SAS-farger når jubileet er over?

Finnes det noen flightnr og tider for disse flyvningene? Sjekka i amadeus, men der kom bare GL opp.

Originally posted by Hurum

Originally posted by EB

Noen som vet om SAS skal beholde dragehodet på sin A319, eller skal flyet males om til dagens SAS-farger når jubileet er over?

Blir malt om til standardskjema i forbindelse med større ettersyn.:(

Originally posted by Cedlind

Finnes det noen flightnr og tider for disse flyvningene? Sjekka i amadeus, men der kom bare GL opp.

Når denne ruten ble fløyet sist het den SK291/292. Hvis jeg ikke husker feil gikk den fra CPH kl 10, og var tilbake i 20-21 tiden....

Originally posted by EK 007

Originally posted by Cedlind

Når denne ruten ble fløyet sist het den SK291/292. Hvis jeg ikke husker feil gikk den fra CPH kl 10, og var tilbake i 20-21 tiden....

Fortiden er SK 291 en SASBU flight mellom BGO og OSL, så SAS DK får finne seg et nytt flightnummer :old :)

Da er det klart at SAS starter flygninger inntil tre ganger i uken mellom København og Kangerlussuaq (Søndre Strømfjord) fra 7. mai til september. Ruten flys med A319

http://www.takeoff.dk/news.cfm?choice=show_result_poll&QuestionID=188&nNewsWeekly=0&nNewsId=10292

Grønland bliver også i år 2008 SAS-land. Flyvningerne er i år tilpasset sommersæsonen .

Optimismen bunder også i en tidstabel, der har givet flere muligheder for forbindelse fra Nordeuropa til Grønland. Derfor får SAS-rejsende i år mulighed for at opnå forbindelse fra både Hannover, Hamborg, Gdansk, Luxemborg og flere skandinaviske byer.

Også et fortsat øget turistfokus på Grønland vil gavne ruten, da mange af de cruise-sejladser, der foregår ved Grønland, afgår fra Søndre Strømfjord. Derudover arbejder SAS Danmark på at få et samarbejde på benene med Air Greenland, der tillader kunder at købe samlet billet, hvis de skal flyve videre til f.eks. Nuuk eller Ilulissat fra Søndre Strømfjord - selvom det selvfølgelig allerede i dag er muligt at booke hele vejen på to billetter.

Ruten til Søndre Strømfjord starter 16. maj og afgår to gange ugentlig indtil 16 juni, hvor kapaciteten skrues op til tre gange ugentligt indtil 22 august, hvor der igen flyves to gange ugentligt indtil 12 september.

Egentlig ikke ny rute dette her. Den ble vel fløyet med en 319 sommeren 2007, frem til Q400 begynte å lage problemer

Fram og tilbake - like langt = SAS.

:rolleyes:

Hehe, SAS aksjen har vært i fritt fall den siste tiden, mens Kjos sine NAS-aksjer har fremdeles en god fremgang i disse oppgangs-konjuktur tider...
SAS klarer jo ikke å tjene penger når økonomien går så det griner... Hvordan skal de klare seg når økonomien går mot en "liten nedtur" ???

Spennende å se hvordan alle disse høylytte skrikene her på forumet om å kjøpe SAS-aksjer NÅ, KJØP NÅ, kommer til å ende....

Hva er flytiden opp til SFJ. Kunne tenkt meg opp der en tur.

Da måtte jeg sjekke det opp ;
4:40 blir vel dette
Avreise: 08:50 København, Danmark - Copenhagen Lufthavn, terminal 3
Ankomst: 09:30 Kangerlussuaq, Grønland - Kangerlussuaq

Flyselskap: Scandinavian Airlines SK1291 Fly: Airbus Industrie A319

Back