SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Tar du altså en billigtur til Asia og reiser jevnt og trutt i Europa, kanskje en eller to i eco+ eller biz, så har man faktisk gjenopptjent EBG.
Og andre har booket samme flight inn under kampanjen med triple poeng og får nesten EGB utelukkende for den turen... og det for et par hundrelapper mindre. :colgate:

Blir mer og mer frustrert over at jeg ikke fikk tilbud om den kampanjen :-(

Nå har vel ennå ingen sett snurten av de ekstra nivåhevende poengene? Jeg har i alle fall ikke, og det er litt frustrerende. Om en drøy uke er jeg etter mine utregninger EBG. Men i worst case scenario (dersom absolutt alle regler hos SAS i forbindelse med denne kampanjen går i min disfavør) vil jeg stå på 44 500 poeng for status. Og da hadde vært greit å ha muligheten til en svipptur til ARN eller CPH for å sikre gullkortet for første gang. Men SAS har sannsynligvis tenkt å vente med å gi poengene etter at kampanjen er avsluttet...

Jeg har samme problem. Avhengig av utregningene til sas er jeg enten gull, mangler litt eller mangler mitt mer. Har ikke planer om å fly mer så det blir eventuelt å ta et milage run men det er jo ikke så lett å planlegge når jeg ikke vet hvor mange poeng jeg potensielt trenger.

Har noen snakket med sas om utregningen?

Ring den dedikerte gulltelefonen (dere er jo praktisk talt gull) og hør.

"Tilbud" hos Trondheim Kraft - tilsynelatende likt det Fjordkraft hadde i hoest.

http://www.trondheimkraft.no/eurobonus

Få 5000 EuroBonus-poeng
I samarbeid med SAS EuroBonus, tilbyr vi deg den eksklusive strømpakken Garantert fornøyd, som gir deg både en konkurransedyktig strømavtale, gode tilleggstjenester og SAS EuroBonus-ekstrapoeng!

Ikke se dere blind paa poengene, folkens ;)

EDIT: Trondheim Kraft og Fjordkraft er del av samme konsern, saa det er vel naerliggende aa tro at dette tilbudet er identisk med det Fjordkraft hadde.

Last edited:

Da har jeg og Scanflyer her inne booka en liten røvertur for helga 22.-24.februar: OSL-FRA-CPH-FRA-CPH-OSL.

Vi benyttet oss av EB sitt 15K tilbud i business til FRA, ut fredag, hjem søndag. Lite poeng for SK sitt europaprodukt i biz synes vi. Blir via CPH på returen, så blir kaldmat da. Men biz i MD, samt ekstra loungebesøk på CPH utjevner det lett;)

Siden vi liker CPH bedre enn FRA, og Scanflyer trenger et par legs til gjenoptjening av EBG, så flyr vi likesågodt tilbake til CPH på lørdagsformiddag, med retur tilbake til FRA søndagsformiddag. Ungdomsbilett og tilbuds-eco gjør det ganske rimelig. Så fire timer på lounge i FRA, før MD tar oss til CPH og kvelden avsluttes med "red-eye" CPH-OSL.

Vi bruker 15K EB-poeng, 500 i avgifter, 1300 for flybiletter, også tjener vi 2500 EB-poeng. Sikkert ikke turen med best value, men blir utrolig gøy likevel! Jiha!

Nå har vel ennå ingen sett snurten av de ekstra nivåhevende poengene? Jeg har i alle fall ikke, og det er litt frustrerende. Om en drøy uke er jeg etter mine utregninger EBG. Men i worst case scenario (dersom absolutt alle regler hos SAS i forbindelse med denne kampanjen går i min disfavør) vil jeg stå på 44 500 poeng for status. Og da hadde vært greit å ha muligheten til en svipptur til ARN eller CPH for å sikre gullkortet for første gang. Men SAS har sannsynligvis tenkt å vente med å gi poengene etter at kampanjen er avsluttet...

Jeg ringte nettopp Eurobonus i UK, og de sa at tilleggspoengene vil bli manuelt lagt til kontoene våres etter kampanjens slutt. Han jeg pratet med sa også at vi kun vil få 3 x 100% opptjening. Med andre ord så vil en flight Oslo - London gi 3000 basispoeng tilsammen, uavhengig av status.
Vedkommende var ikke 100% flytende i engelsk, og jeg fikk inntrykk av at han ikke var sikker på dette. Selv har jeg fått 115% på alle flights jeg har tatt etter 31.01.2013, og det virker noe rart om de legger til 185% (=300%-115%) etter utgangen av kampanjen synes jeg.

Har noen av dere som er bosatt i Norge mulighet til å ringe den berømte gulltelefonen og høre?

Jeg ringte nettopp Eurobonus i UK, og de sa at tilleggspoengene vil bli manuelt lagt til kontoene våres etter kampanjens slutt. Han jeg pratet med sa også at vi kun vil få 3 x 100% opptjening. Med andre ord så vil en flight Oslo - London gi 3000 basispoeng tilsammen, uavhengig av status.
Vedkommende var ikke 100% flytende i engelsk, og jeg fikk inntrykk av at han ikke var sikker på dette. Selv har jeg fått 115% på alle flights jeg har tatt etter 31.01.2013, og det virker noe rart om de legger til 185% (=300%-115%) etter utgangen av kampanjen synes jeg.

Har noen av dere som er bosatt i Norge mulighet til å ringe den berømte gulltelefonen og høre?

Takk for info. jeg skal ringe ikveld, tenker jeg å høre. EBG er jeg jo ikke (ennå) så blir vanlig SAS kundesenter.

Blir ikke forundret om nivåhøynende poeng bare er 100 %, men jeg nekter å tro at de vanlige poengene som også kan tas ut i reiser ikke er med 15 % sølvbonus f eks. Jeg har f eks fått 3460 basicpoeng for en tur til LPA i eco extra, og tar SAS tilbake 460 poeng blir jeg..... ja ... sur...:angry:

Kommer tilbake til hva SAS sier til meg i dag.

Vet det er en longshot, men er det noen som har et hint om det ligger en kampanje på ecoextra/biz i den nærmeste fremtid? :)

Ligger ute en kampanje fram til søndag kveld med redusert poengpris i alle klasser til WAW, DUB, MAD og KEF. 15-25% reduksjon ifht. vanlig pris, så ikke noe supertilbud.

Har sett den, ikke noe supertilbud der nei..
Men tenkte mer mot vanlig billetter, ikke EB; dårlig presisert fra meg ;)

Kan jo håpe på at det blir en runde til med -75% på business. Mener å huske at dette gjaldt OSL/ARN/CPH-England/Irland med reiserom juni/juli i fjor. Tilbudet ble da lansert rundt Mars.

SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Dublin på biz kunne absolutt gjort seg ;)
Takk for info!

Jeg har fått bekreftet fra SAS at de ekstra nivåhøyende poengene for kampanjen ”3 x raskere til Gull” først blir godskrevet etter at kampanjeperioden er avsluttet, dvs for min del 15. mars. De har nok ikke støtte for noe annet i sine IT-systemer..

Jeg har fått bekreftet fra SAS at de ekstra nivåhøyende poengene for kampanjen ”3 x raskere til Gull” først blir godskrevet etter at kampanjeperioden er avsluttet, dvs for min del 15. mars. De har nok ikke støtte for noe annet i sine IT-systemer..

Det stemmer med det jeg og hørte fra SAS. Men de sa ikke noe om hvordan de regner ut de ekstra nivåhøyende poengene? Altså om sølvbonus inkluderes eller ikke?

Det stemmer med det jeg og hørte fra SAS. Men de sa ikke noe om hvordan de regner ut de ekstra nivåhøyende poengene? Altså om sølvbonus inkluderes eller ikke?

Jeg sjekket status på kontoen i dag. Det var en positiv overraskelse. I motsetning til det jeg fikk beskjed om av SAS før i dag var de nivåhøynende poengene kommet inn på konto, dvs før lenge før utløpet av kampanjen. Jeg fikk 3x poengene som jeg ville tjent som gullmedlem, dvs 25% ekstra pga status. Antar at det er samme prinsipp for sølvbonus.

Jeg sjekket status på kontoen i dag. Det var en positiv overraskelse. I motsetning til det jeg fikk beskjed om av SAS før i dag var de nivåhøynende poengene kommet inn på konto, dvs før lenge før utløpet av kampanjen. Jeg fikk 3x poengene som jeg ville tjent som gullmedlem, dvs 25% ekstra pga status. Antar at det er samme prinsipp for sølvbonus.

Ser man det! Sjekket konto nå og jeg har også fått tilleggspoengene. Totalen ble 3x det jeg ville fått som sølvmedlem (altså 345% totalt), så dette var gode nyheter!

De har dog glemt å kredditere to flights OSL-CPH og CPH-TRD men regner med at dette blir ordnet opp i senere.

Hehe, fløy du OSL-CPH-TRD? I såfall er du en ekte flyprater!

Status
Not open for further replies.
Back