SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter)

jjessen, her tror jeg du tar feil, iallfall hvis vi skal tro SAS' epost som ble sendt ut for noen dager siden:

SAS said:
Hei!
Du har registrert deg for å få tredoble poeng til en (eller flere) av destinasjonene i EuroBonus' julekalenderluker. Tilbudet gjelder for reiser som starter den 14. januar og avsluttes senest den 10. mars 2013 – så bestill reisen din nå! Poengene settes inn på EuroBonus-kontoen din etter avsluttet reise.

Tredoble poeng* gis i alle bestillingsklasser på direktelinjer fra Oslo, Stockholm og København. Ha en hyggelig reise.

Vi hadde følgende destinasjoner i
Luke 1: Dublin, Paris og Chicago
Luke 3: Roma, Palma de Mallorca og New York
Luke 16: London, Barcelona og Shanghai
Luke 22: Amsterdam, Tel Aviv og Beijing

*Dine normale Grunnpoeng for reisen pluss doble Ekstrapoeng.

Hvis tredoble betyr 2x ekstrapoeng (2) + grunnpoeng (1), så vet jeg ikke hvor SAS' markedsavdeling lærte norsk. Da kan man jo påstå at hver reise utenfor en kampanjeperiode gir "doble poeng" (grunnpoeng + ekstrapoeng). Spørsmålet er vel hva som egentlig stemmer!

Du har vel ikke bommet på det... Tilbudene i julekalenderen med triple ekstrapoeng måtte vel bestilles samme dag. Tilbudet om triple nivåpoeng var ikke en del av julekalenderen og kan bestilles frem til 31. desember.

Det var enda godt. Da kan holder det at jeg bare irritere vannet av meg over ikke å ha blitt invitert på triplle grunnpoeng kampanjen.

Noen som husker hva som var siste reisedato for doble extrapoeng, 6 jan?

Er vi sikker på at triple ekstrapoeng kun gjelder hvis man bestilte den dagen? Jeg fikk følgende E-post 27.12:

Hei!
Du har registrert deg for å få tredoble poeng til en (eller flere) av destinasjonene i EuroBonus' julekalenderluker. Tilbudet gjelder for reiser som starter den 14. januar og avsluttes senest den 10. mars 2013 – så bestill reisen din nå! Poengene settes inn på EuroBonus-kontoen din etter avsluttet reise.

Tredoble poeng* gis i alle bestillingsklasser på direktelinjer fra Oslo, Stockholm og København. Ha en hyggelig reise.

Vi hadde følgende destinasjoner i
Luke 1: Dublin, Paris og Chicago
Luke 3: Roma, Palma de Mallorca og New York
Luke 16: London, Barcelona og Shanghai
Luke 22: Amsterdam, Tel Aviv og Beijing

*Dine normale Grunnpoeng for reisen pluss doble Ekstrapoeng.

Når det står "Tilbudet gjelder for reiser som starter den 14. januar" kan det vel strengt talt tolkes som at reisen MÅ startes den 14. januar og ingen andre datoer?! :-P

Re: Salg hos SAS

Sa jeg ikke skulle la meg lure til å ta ekstra turer for å få gullkort og så klarer jeg ikke dy meg når det er triple poeng og greie priser. :cry:

Må si jeg har det litt på samme måte. Men litt synd at reisene må bookes innen 31.12, ettersom jeg vet at flere av prisene kommer til å falle kraftig når salget kommer like over nyttår. Det er også et usikkerhetsmoment at SAS ikke har klargjort om tilbudet om triple nivåhøynende grunnpoeng også omfatter reiser bestilt før kampanjen.

Tror det blir en telefon til SAS imorgen, men forventer ingen hjelp der. Snakket med dem på torsdag angående bestilte billetter til MAN som skulle endres, først påstod damen hardnakket at SAS ikke flyr direkte til MAN fra OSL deretter var det helt umulig å endre business-billetten den ene veien fordi jeg hadde vanlig economy-billett hjem.

Med alle disse betingelsene for å få triple poeng, må det jo også bli en IT-utfordring. Men det klarer sikkert SAS IT å få til...??;)

Re: SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Da ble det en NYC tur til 3999,- i februar, da blir det triple basic points og extra points... :)

Tenkte å bestille Mol-Oslo-Ewr-SFO og retur LAS-EWR-OSL-MOL for å sikre meg 12300 grunnpoeng x3 som jeg fikk Mail på. Prisen er jo god da den ligger på 5849,- og tar jeg meg en biltur mellom SFO -> LA -> Las Vegas så får jeg meg en liten ukestur med omtrentlig nok poeng til til EBG hvis jeg tar med 9000 jeg har fra før..

Men har jeg misforstått emailen om triple grunnpoeng ??

Mvh
Haisommer

Yeah: min første post :)

Triple grunnpoeng er kun på SK metall, så da er det vel OSL-EWR x 2 (7400 poeng) som triples, men veldig fin tur uansett :)

Re: Salg hos SAS

Det er også et usikkerhetsmoment at SAS ikke har klargjort om tilbudet om triple nivåhøynende grunnpoeng også omfatter reiser bestilt før kampanjen.

Verdt å merke seg at det IKKE er triple grunnpoeng det er snakk om men kun nivåhøyende poeng. Sitat fra mailen: "I tillegg til normal poengopptjening på reisen, gir vi deg dessuten doble nivåhøyende poeng; poeng som kun gjelder for kvalifisering til et høyere nivå (ikke kjøp av bonusreiser, hotell og annet)".

Ja, jjessen, det tror jeg de fleste er klare over, men spørsmålet er hvordan de to kampanjene kombineres?

Nei, vanlige grunnpoeng som du opptjener når som helst kan du jo reise for også (selv om de i tillegg er nivåhøyende)

Nå henger jeg ikke helt med i begrepsbruken her. SAS deler inn i Grunnpoeng og Ekstrapoeng. Grunnpoeng er kvalifiserende til status, Ekstrapoeng kan man ta ut i bonustur etc.

Grunnpoeng kan man også ta ut i bonusturer.

Grunnpoeng kan man også ta ut i bonusturer.

Nei, det stemmer ikke. På min Eurobonus har jeg to forskjellige poeng nivå, som kalles "Tilgjengelige poeng" og "Grunnpoeng". Når jeg har brukt opp alle mine tilgjengelig poeng, så har jeg fortsatt samme grunnpoeng saldo stående (nulles ved endt kvalifiseringsperiode).

Så Grunnpoeng kan man ikke ta ut i bonustur. Kun Ekstrapoeng kan tas ut i bonustur. Når noen av oss nå opptjener triple Grunnpoeng, så kan disse ikke tas ut i bonustur.

Samtidig har SAS en kampanje til gitte destinasjoner med triple Ekstrapoeng, ref årets julekalender. Disse kan kun brukes til bonustur, og har ikke noe å si for rekvalifisering av status.

Begrepsforvirring

Du opptjener jo ikke ekstrapoeng på en vanlig SAS-flight (utenom kampanjer).
Da får du grunnpoeng - samme antall poeng kommer som "tilgjengelige poeng" i oversikten din, men det er jo ikke ekstrapoeng for det.

Ja det er litt mange begrep her men jeg syntes ikke det er så vanskelig å skille. I kontoutskrifen hos Eurobonus telles "Grunnpoeng" (status) og "Tilgjengelige poeng" (som kan brukes) helt separat.

Grunnpoeng kommer fra flyreiser og ekstrapoeng fra hotell, kredittkort og kampanjer som Point Booster, julekalender osv. Normalt er grunnpoeng også tilgjengelige men det er her det kommer inn en ny variant.

Lettest å forklare med et eksempel:

La oss si jeg er EBB med 30000 poeng som både er grunnpoeng og tilgjengelige poeng. En T/R OSL-EWR i Eco gir 7400 poeng og jeg vil da ha 37400 grunnpoeng og 37400 tilgjengelige poeng.

Samme turen på julekalender tilbud vil gi 37400 grunnpoeng og 52200 tilgjengelige poeng (14800 ekstrapoeng fra kampanjen).

Samme turen med kampanjen om triple nivåhevende poeng vil gi 52200 grunnpoeng men kun 37400 tilgjengelige poeng. (14800 nivåhevende poeng fra kampanjen)

Booker jeg turen med begge kampanjene så vil jeg tolke det slik at jeg vil ende opp med både 52200 grunnpoeng og 52200 tilgjengelige poeng da hver kampanje teller i sin respektive kategori poeng.

SÅ med andre ord får man ikke 9 doble poeng og man får heller ikke doble poeng på reiser som bookes utenfor kampanjer...

Jeg mener bestemt at det på julekalender tilbudene stod at man måtte booke samme dag for å få triple poeng. Men skal ikke vedde hatten min på det... kan selvfølgelig være jeg husker feil:-)

jjessen, hvis det stemmer, at man må booke på samme dag, hvorfor sender da SAS ut en epost hvor de minner folk - som åpnet luken den dagen - må huske på å bestille reise(r) til de utvalgte stedene?

Det blir utrolig uprofesjonelt å minne folk på en kampanje som er ferdig.

Da ble det en NYC tur til 3999,- i februar, da blir det triple basic points og extra points... :)

Er denne kampanjen targeted eller kan gud og hvermann få triple grunnpoeng?

Status
Not open for further replies.
Back