SAS tigger leverandører om nødhjælp

Re: SAS tigger leverandører om nødhjælp

Hovedproblemet ligger vel initielt på eiersiden, de 4 største eierne følger ikke med, og det burde instruert styret i større grad.

Trenger SK i Scandinavia 5(!(skN,SKD,SKS,SKI,WF)XManagment + Konsernledelse i våre 3 land ?, nei det trenger man selvsagt ikke.

Så å f.eks gå for 4*AOC blir feil, selv om SOM forsvinner kunne man velge et lands AOC, å fly på det. Ha 1*Managment og baser i de andre land osv.

Tror vi ikke står så veldig langt fra hverandre i dette spørsmålet BU662 (!?)

Men at de skulle bli kjøpt av LH ? ...

Jeg vil ikke si at de ikke instruerer styret.

Alt dette hva har skjedd na er steps pa veien a dele opp SAS pa 3 nasjonale flyselskap + 1 selskap som bare flyr interconti. Det finnes andre eksempler hvor selskaper fra flere land ble hakked opp eller en eier betalte den andre ut.
Bare en ide...:9:

Hovedproblemet ligger vel initielt på eiersiden, de 4 største eierne følger ikke med, og det burde instruert styret i større grad.

Trenger SK i Scandinavia 5(!(skN,SKD,SKS,SKI,WF)XManagment + Konsernledelse i våre 3 land ?, nei det trenger man selvsagt ikke.

Så å f.eks gå for 4*AOC blir feil, selv om SOM forsvinner kunne man velge et lands AOC, å fly på det. Ha 1*Managment og baser i de andre land osv.

Tror vi ikke står så veldig langt fra hverandre i dette spørsmålet BU662 (!?)

Men at de skulle bli kjøpt av LH ? ...

Om man skal ha ett flyselskap så skjønner jeg, i likhet med PA Viking, ikke hensikten med 4 AOC'er, men nå er jeg ingen ekspert. Man skulle tro at noe av fordelene med å ha ett enhetlig selskap kontra 4 mer eller mindre separate delselskaper blir borte når man ikke kan disponere fly til de markedene som har størst behov for dette. Det kan selvsagt være andre fordeler med separate AOC'er, men det får jeg vel høre...

Ledelsesmessig, i forhold til styring av de ulike enhetene, så trenger man vel ikke akkurat mer uavhengighet.

Eierne følger vel ikke med fordi de ikke kan noe om dette. Staten er sjeldent noen god eier for et kommersielt selskap.

Det er vel mer enn 5 konsernledelser i SAS konsernet.
De har vel en egen ledelse ledelse i Spanair, Blue1, Air Baltic, SGS, STS og SAS Cargo også.
Hovedkontoret til Ryanair (som har omtrent like mange passasjerer som SAS konsernet) hadde sikkert fått plass i første etasje hos SAS i Frøsundavik. ;)
Det er kanskje litt å tenke på...

IMM

Back