Originally posted by Hurum
Ja det må være lov å være uenig. Jeg synes SAS ikke har en god nok flyflåte til langrutene. Jeg mener det er ikke snakk om å ha en egen flytype bare for Oslo-ruter, men jeg tror SAS ville ha tjent på å ha en annen flyflåte for langruter enn hva de har i dag.
Kanskje ved også å ha mindre fly lettere kunne starte nye ruter, ha flere frekvenser på eksisterende ruter etc.
Originally posted by Trety
Hele spørsmålet koker jo i grunnen ned til hvilken flåte skulle de hatt. Som TOS også påpeker, A330-200 burde vært en del av SAS IC-flåte og ville kunne åpnet for nye og noe tynnere destinasjoner.
Originally posted by LN-AFG
Hva med å la samarbeidspartnere ta seg av innsjekk etc. på longhaul destinasjoner i utlandet?
Da kan den staben som SAS benytter på utestasjonene skjæres kraftig ned. Tror heller ikke det er så voldsomt nødvendig med billettkontorer i utlandet som det var tidligere, mye av salget er flyttet til internett.
Har jo vært noen merkelige historier fra dc-8-63 og LN-MOW om hvordan SAS betaler lønn til stasjonsjefen i SEA, men også til kona som ikke har arbeidstillatelse :baeh
Hva mer er det de gjør galt i SEA og andre steder?
Originally posted by dc-8-63
SAS betaler loenn til Kona til omraadesjefen, dvs salgsjefen her i byen....det er vanlig praksis for alle omraadesjefer.....men naar det er sagt, er jeg langt i fra sikker paa om at SAS boer ansette omraadesjefer som kommer i fra Skandinavia....ingen andre selskaper gjoer dette lengre....kan jo nevne at BA's utgifter i Seattle til bemanning av salgsorganisasjonen er rundt 15% av det SAS har i utgifter....(SAS har 6 eksterne selgere(alle med firmabiler) , 4 inside sales, pluss Omraadesjefen med kone, hus og bil ! mot BA som naa har 3 totalt, ikke firmabil, ikke hus .... stasjonsmesterinnen i Seattle derimot er ansatt lokalt (legg merke til bruken av ordet ansatt!)
Originally posted by Dag Viking
Jeg tror at 332 kan være besparende på tynnere østen-ruter fra ARN som et billigere alternativ til 343, men OSL-USA så spiller det ingen rolle.
Originally posted by LN-AFG
Når du selger billige Economy billetter i hopetall og har masse upgrades til biz-class, så vil det du klarer å stappe inn i buken på flyet, gjerne redde deg fra å gå med tap på en rute.
Originally posted by P.A. VIKING
Ang CPH-BKK, med et tap på 100' pr år , og det er vel omtrent 190.000 seter t/r blir vel et tap på i overkant av 500kr pr sete , så om flyene var nogelunde fulle og SK klare å senke internkost 250 kroner, samt charge 250kroner extra pr pax så var man i 0.-
Forstod det slik at IC har motatt forslag fra Pilotforeningen (i guess ) på en effektiviseringsprogramm som gikk ut på med samme antall Piloter (altså flere Blockhour pr hode) kunne de bemanne 1-2 fly extra.
Så får vi se ...
Originally posted by TOS
Er det noen som har en formening om hva som eventuelt vil skje dersom man legger ned hele IC-delen av SAS?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.