SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS skal ha pressekonferanse i SVG - Annonserer SVG-IAH (offisielt)

Ja, når det kommer til visse emner kan sitet være lidt farvet. Håber ingen skærer alle danskere over en karm og tror, at vi alle håber på rutens fiasko. Personligt håber jeg på den er en succes, da indtjening herfra styrker SAS samlet set :)

Det gjør vi ikke selv om vi har en sunn skepsis til hva som blir kommunisert;). Det viktigste er, som du sier, at SAS lykkes og sikrer inntjening både på denne og andre ruter slik at selskapet kan fortsette sin eksistens.

Helt håpløs artikkel. og journalisten har trolig klikket seg inn på Amadeusdisplayet via Flightstats eller en annen åpen side. Jeg tror neppe at noen i SAS har forventet noe særlig forhåndssalg, og det ville heller ikke vært typisk for en ren Business Class rute.

Håper på braksuksess, men det er mange som vil sitte med skjegget i postkassen hvis den flopper ...

Bare meg eller har prisene på SVG-IAH-SVG falt? Finner Business Saver til 22 854 NOK for t/r - lå det ikke en god del høyere enn det tidligere?

Bare meg eller har prisene på SVG-IAH-SVG falt? Finner Business Saver til 22 854 NOK for t/r - lå det ikke en god del høyere enn det tidligere?

Kampanje de har gående :-) Eller introduksjonspris om du vil.

Re: Kampanjetilbud: Fly SVG-IAH t/r, få EBG (EBD)

Tror nok heller at de har litt dårlig booking på den ruten. Ikke så rart at de har satt ned prisen på Business billetter med en del prosent. Ikke så ofte man ser slike kampanjer hvor man kan få gull og Diamond på 1-2-3.

Tror nok heller at de har litt dårlig booking på den ruten. Ikke så rart at de har satt ned prisen på Business billetter med en del prosent. Ikke så ofte man ser slike kampanjer hvor man kan få gull og Diamond på 1-2-3.

Tviler på at det har så mye med booking å gjøre. Dette er en god greie for å sikre at KLMs premium-kunder, som allerede har plat hos KL, prøver direkteflighten.

Tviler på at det har så mye med booking å gjøre. Dette er en god greie for å sikre at KLMs premium-kunder, som allerede har plat hos KL, prøver direkteflighten.

Man må vel anta at de større oljeselskapene har en corporate-rate som ligger ned mot TNOK 18 t/r. Oljemessen ONS er vel i tidsrommet 25-28 august, allikevel ryktes det at det er relativt glissent belegg enkelte dager.

Jeg tror at direkteruten hadde kunne vært bedre butikk med Privateairs Airbus - 737 er liksom ikke IC-flytype.

Man må vel anta at de større oljeselskapene har en corporate-rate som ligger ned mot TNOK 18 t/r. Oljemessen ONS er vel i tidsrommet 25-28 august, allikevel ryktes det at det er relativt glissent belegg enkelte dager.

Jeg tror at direkteruten hadde kunne vært bedre butikk med Privateairs Airbus - 737 er liksom ikke IC-flytype.

Vist det er dårlig belegg skyldes det nok ikke at de bruker B foran A. Småfly er småfly om de er laget i Frankrike eller US of A.....

Har Privateair airbusser? I så fall kan jeg aldri tenke meg at de vil få lang nok rekkevidde med en narrowbody

Det er mange av de samme oljereisende som også reiser en del til LHR, OSL, EVE og ABZ. Mange av disse så har de status både hos KLM og SK, da gjerne EBS hos EB og Plat. hos FlyingBlue. For SAS å få disse inn som totalkunder kan være gull verd.

I oljebransjen er det overaskende mye fokus på reisetid forran kost. Det er ikke veldig lønnsomt å ha en ansatt med et syvsifret beløp i lønn, for mye på sidelinjen med avspassering. Da spares fort pengene inn igjenn igjennom økt arbeidsutnyttelse.

Ang bookingtall, dette er folk som reiser mye på kort varsel. Så ville ikke hengt meg for mye opp i bookingtallene på forhånd.

Last edited:

På expertflyer er iallefall 9 seter reservert til IAH og 5 tilbake første dag.

Har Privateair airbusser? I så fall kan jeg aldri tenke meg at de vil få lang nok rekkevidde med en narrowbody

De har en Airbus ACJ319 med 20 seter ombor, i en helt feil config (VIP).

Arbus har jo også en ACJ serie (airbus corporate jets), tipper den serien har nogenlunde de samme egenskapene som Boeing sine BBJ serie.

De har en Airbus ACJ319 med 20 seter ombor, i en helt feil config (VIP).

Arbus har jo også en ACJ serie (airbus corporate jets), tipper den serien har nogenlunde de samme egenskapene som Boeing sine BBJ serie.

Ser ut som de har kvittet seg med Airbus'ene. De hadde en periode et par 319CJ'er, men ingen er nevnt på nettsiden lenger, såvidt jeg kan se.

Det tror nok jeg også. Er nok ikke å lett og omvende medlemmer av "oljeklubben" til KLM. Har noen venner i bransjen og de er relativt trofaste til KLM og LH, spesielt vestover, mens jeg skjønner QR har blitt benyttet en del østover.

Tror SAS gjør noe lurt i dette stuntet selv om jeg er spent på hvordan ruta kommer til å gå.

Det tror nok jeg også. Er nok ikke å lett og omvende medlemmer av "oljeklubben" til KLM. Har noen venner i bransjen og de er relativt trofaste til KLM og LH, spesielt vestover, mens jeg skjønner QR har blitt benyttet en del østover.

Tror SAS gjør noe lurt i dette stuntet selv om jeg er spent på hvordan ruta kommer til å gå.

Jeg har og noen venner/bekjente i oljebransjen som sier at de ikke ønsker bruke SAS sitt tilbud til IAH pga at flyet er for smått og ikke fullf flatt senger på flyet. De vil fortsette å bruke BA og KL til IAH.

Back