SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Det var D-APBC som åpnet Boston ruten idag og ikke HB-JJA som fortsatt står i Budapest.

Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Det var D-APBC som åpnet Boston ruten idag og ikke HB-JJA som fortsatt står i Budapest.

Det stemmer, et lite utdrag om materiell fra SAS sin pressemelding i dag:

Initially a Boeing 737-800 with 92 seats will operate the route. After a short while a Boeing 737-700 will be used, with space for 86 passengers, 20 of which will be Business class whilst 66 will be Go class seats. The route will be operated by PrivatAir using an SAS livery plane with a new cabin configuration.

Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

SK 927 CPH-BOS står oppsatt med 86 seter fra torsdag 31/3. Så dersom dette stemmer, vil det absolutt være innenfor betegnelsen "after a short while."

Last edited:

SK 927 CPH-BOS står oppsatt med 86 seter fra torsdag 31/3. Så dersom dette stemmer, vil det absolutt være innen for betegnelsen "after a short while."

Da jeg søkte i helga kom det opp -700 allerede i dag.

Da er SK927 D-APBC nede på BOS. Gratulerer til SAS med nok en langrute, den andre på 15 dager blir det vel. Måtte ruten bli en suksess, og kanskje vi med tiden får se en større maskin på denne ruten. :)

Det står sikkert i tråden, men er det da slik at maskinen har 20 stk c-seter av samme type som de brukte til iah. I tillegg er det satt inn 66 stk y seter. Er disse med eller uten avod?

HB-JJA ble fløyet til CPH i kveld ifølge fr24.
...og den skal ifølge bookingsiden til Sas gå til BOS imorgen.

Last edited:

Da har jeg flydd BOS-CPH (natt til 17. mai), og kan dele litt informasjon og svare på spørsmål.

1. Sjekk inn: ved innsjekk 86-90ish, altså helt til venstre når man ser mot terminalen.
2. Sikkerhetskontrollen gikk raskt, kan ha noe med at det er få internasjonale fly mellom 14-1700
3. Lounge var vanskelig å finne, og vi gikk feil… Her kommer et tips til flynerdene; ikke gå i loungen, evt. gå ned og ta noe drikke/mat og gå opp igjen. Det er nemlig ingen utsikt fra loungen som er verdt å se på. Det er en AF/KLM-lounge, og jeg la ikke merke til noen andre, noe jeg syns er rart gitt at LH/LX flyr med First Class ombord. God mat, og drikke, nok å bli mett av.

Det står sikkert i tråden, men er det da slik at maskinen har 20 stk c-seter av samme type som de brukte til iah. I tillegg er det satt inn 66 stk y seter. Er disse med eller uten avod?

4. Det stemmer at det er 20stk C-seter av samme type som til IAH, altså ikke ikke helt flat. Jeg syns det var temmelig irriterende etter å ha flydd nye SK C to ganger siste 6 måneder. Samtidig kan vi ikke klage, fordi vi ble oppgradert (gratis) ved gate - min første gang til Business med SAS longhaul! Kanskje høyere sjanse for dette på denne ruten gitt kun 66 eco seter? Eller balanse opplegg? Who knows :) AVOD --> #6
5. Eco setene var lik LH sine på longhaul, faktisk lik farge også.
6. AVOD var iPAD til alle. I C fikk vi noen, som jeg syns, gode hodetelefoner. Ikke like stort utvalg, dog mer enn godt nok (flyturen er ikke særlig lang). Ingen spill.
7. Kjekt med individuell air-con, som på et vanlig 737 fly, bare i C langdistanse :)
8. Få/ingen nordmenn denne natt til tirsdagen, kanskje fordi DY flyr direkte til OSL litt senere på kvelden. Uansett, gøy å fly Privatair, meget bra FA (de beste fruen har opplevd) og god mat/drikke som ellers i C.
9. Ikke spis så mye før flight, det er kort mellom ferdig middagsservering og frokost (sistnevnte er stor!) :) Fortsatt mett, 10 timer senere :D hehe

Ville vi flydd ruten igjen, selv på Y? JJA (fly-reg'et ;) )

Last edited:

3. Lounge var vanskelig å finne, og vi gikk feil… Her kommer et tips til flynerdene; ikke gå i loungen, evt. gå ned og ta noe drikke/mat og gå opp igjen. Det er nemlig ingen utsikt fra loungen som er verdt å se på. Det er en AF/KLM-lounge, og jeg la ikke merke til noen andre, noe jeg syns er rart gitt at LH/LX flyr med First Class ombord.

Loungene i BOS (E) ligger stort sett spredt i kjelleren, og er ikke så lette å få oversikt over.

Har SAS signalisert hva som er planen her fremover? Opprinnelig så går jo leasingavtalen på Privatair flyet ut i august/september, og har ikke vært noe noe info eller rykter om hva som er planen videre? Ser at de uansett ligger billetter ute for salg 6x ukentlig CPH-BOS med Privatair 330 dager frem i tid. Men mye kan jo endre seg

Hvordan gør SAS' rute til Boston det?

Hei,

Det er mulig at dette er postet tidligere - isåfall se vekk fra denne posten...

Er det noen som vet hvordan SAS' sin rute til Boston gjør det?

Er det grunnlag for å drive denne videre. eventuelt med annet og større materiell i fremtiden?

Re: Hvordan gør SAS' rute til Boston det?

Check-in.dk skriver at flyet på Boston-ruten er forlænget frem til oktober. Desuden overvejer SAS at indsætte større fly på ruten.

Resten af artiklen er bag betalingsmur.

Tja, det kjøper dem 2-3 måneder bedre tid, men gir jo ikke noe tydelig svar hverken på hva som skjer med flyet eller ruten

Tja, det kjøper dem 2-3 måneder bedre tid, men gir jo ikke noe tydelig svar hverken på hva som skjer med flyet eller ruten

Nej. Men det viser, at Privatair nok satser på at forlænge aftalen? De havde i hvert fald ikke en ny lejer klar til flyet. Måske SAS også satser på en reel forlængelse, men håber på at få en bedre pris?

Nej. Men det viser, at Privatair nok satser på at forlænge aftalen? De havde i hvert fald ikke en ny lejer klar til flyet. Måske SAS også satser på en reel forlængelse, men håber på at få en bedre pris?

Hm.... hvor længe kan HB-JJA blive ved med at rasle over Atlanten?

Hm.... hvor længe kan HB-JJA blive ved med at rasle over Atlanten?

Så lenge hun tjener penger. At man forlenger leieperioden ut sommerprogrammet er et godt tegn.

Så lenge hun tjener penger. At man forlenger leieperioden ut sommerprogrammet er et godt tegn.

Mon ikke også, at økonomien under vinterprogrammet nok er den største udfordring. Tror sådan se nok, at man kan fylde fly i sommersæsonen. Det viser Norwegian jo også ved at have en ugentlig afgang om sommeren på CPH-BOS.

Back