SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Er mulig direkte i Amadeus, så det er muligens noen systemer som må snakke sammen først. Men det dukker sikkert opp noen kampanjer, så det lønner seg neppe å bestille nå uansett.

Det sies at loaden på 737 maskinen har vært på 70%. Det er vel noe under enn det jeg hadde trodd og forutsetter at ikke yielden er i taket.

Trodde også kabinfaktor var høyere. Samtidig er det jo en grunn til at de satser videre. Det hadde jo ikke vært noe problem å legge ned ruten nå med begrunnelse i at kontrakten gikk ut og at de ikke har materiell. Kanskje er det en god og risikoreduserende kombinasjon å bruke to fly på tre ulike USA-ruter, som ennå ikke helt har etablert seg.

En epostmelding idag ,SAS nyheter' har en omtale vedrørende ruten København - Boston, hvor det står at denne skal flys med A330 classic. Kan det bety at LN-RKP skal fly denne ruten fast ? Den har ikke fløyet fast på denne destinasjonen de siste dagene, men det hadde jo vært fint om den gjorde det, så slipper vi å tenke på at man ikke havner på denne maskinen, ihvertfall når man flyr i Plus, på andre ruter fra CPH. Har ikke sett at de har brukt benevnelsen ,classic' tidligere.

En epostmelding idag ,SAS nyheter' har en omtale vedrørende ruten København - Boston, hvor det står at denne skal flys med A330 classic. Kan det bety at LN-RKP skal fly denne ruten fast ?

Neppe, for LN-RKP er ikke en A330

En epostmelding idag ,SAS nyheter' har en omtale vedrørende ruten København - Boston, hvor det står at denne skal flys med A330 classic. Kan det bety at LN-RKP skal fly denne ruten fast ? Den har ikke fløyet fast på denne destinasjonen de siste dagene, men det hadde jo vært fint om den gjorde det, så slipper vi å tenke på at man ikke havner på denne maskinen, ihvertfall når man flyr i Plus, på andre ruter fra CPH. Har ikke sett at de har brukt benevnelsen ,classic' tidligere.

RKP er ingen A330.

Uansett siden CPH-BOS gikk over til widebody 20 august har RKP riktignok fløyet der en gang, mens resten har vært med de eldre A330-300 (RKO, RKN, RKM, mens RKH har ennå ikke blitt brukt dit)

Da så !!, men da har de vel allerede begynt å skille på de eldste 330 og de 4 som går fra Stockholm ?
Men, jeg kunne ikke se noen helst forskjell på de to jeg har fløyet via Stockholm, og de gamle som nå er ca 15 år gamle.

Da så !!, men da har de vel allerede begynt å skille på de eldste 330 og de 4 som går fra Stockholm ?
Men, jeg kunne ikke se noen helst forskjell på de to jeg har fløyet via Stockholm, og de gamle som nå er ca 15 år gamle.

Det er da heller ikke ikke særlig forskjell på utseende. Og de har alle den samme nye kabinen.

Det er da heller ikke ikke særlig forskjell på utseende. Og de har alle den samme nye kabinen.

Jeg reiste CPH - BOS på mandag med RKP. Det ble beklaget at de hadde satt inn reservemaskinen, siden de hadde måtte omdisponere den planlagte maskinen. Jeg ble obs på dette søndag kveld da jeg så det var en annen seat config.
Jeg beholdt 2A, og fikk ingen ved siden av meg.

Retur nå er 330 som står parkert like utenfor vinduet her i Lufthansa loungen.
Crewet på mandag sa de skulle tilbake i dag

Crewet på mandag sa de skulle tilbake i dag

Da skal du fly LN-RKN, som er 13 år gammel. Fersk tenåring. ;)

Da skal du fly LN-RKN, som er 13 år gammel. Fersk tenåring. ;)

Ser det ja. Har reist mye med SAS sine 340 maskiner til Asia. Med nye kabiner er jeg ganske avslappet til alderen. Retur i 2H

Crewet på mandag sa de skulle tilbake i dag[/QUOTE]

Den ruten må bli populær blant crewet, de er jo ikke vant til mer enn 1 døgns stopp, så fra mandag til torsdag på stop i Boston må jo være en destinasjon de kommer til å 'requeste'.

Back