SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Det virker som SAS har valgt en bra løsning for bruken av 737-langdistansemaskinen, både å bruke den på en sikker rute til New York nå i vinter og å prøve noe nytt til sommersesongen, selv om USA om sommeren er ganske safe da. Men jeg er veldig spent på hva slags prisnivå SAS legger seg på her - kan de kjøre vanlige langdistanseprisene, eller må de prise seg like skyhøyt som de gjorde da Houston-ruten ble lansert?

Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

- kan de kjøre vanlige langdistanseprisene, eller må de prise seg like skyhøyt som de gjorde da Houston-ruten ble lansert?

I og med at de vil operere 20/68 vil det nok bli den vanlige mixen. Imidlertid, med tanke på det lave antallet seter, vil antallet superbillige billetter begrense seg selv. Man må tross alt få inn nok inntekt til å tjene penger.

IAH er imidlertid ikke skyhøyt priset. Normalprisen (20.000) er det ingenting å si på for denne ruten. Det er tross alt ingen økonomiklasse ombord.

SAS sagde fra DKK 5999,- fra CPH normalt og ned til DKK 4999,- ved kampagner... Kender ikke priserne på C. Men der er SAS vel uanset aldrig rigtigt billige.

SAS sagde fra DKK 5999,- fra CPH normalt og ned til DKK 4999,- ved kampagner... Kender ikke priserne på C. Men der er SAS vel uanset aldrig rigtigt billige.
Tur/retur?

Ligger allerede billetter til salg. Søk på en vilkårlig dato i April ga meg følgende pris:
Skjermbilde 2015-10-08 kl. 21.58.49.png

Sammenlignet med British Airways Club World ligger de en del tusen over i pris. Når det gjelder Eco finner jeg priser ned i 4000 og 4500 med hhv. Norwegian og British Airways fra Bergen S16. Sammenlignet med Icelandair er prisene noenlunde like.

Basert på konkurransen på ruten så har jeg mine tvil om dette funker, men la gå.

Basert på konkurransen på ruten så har jeg mine tvil om dette funker, men la gå.

SAS klarer vel å fylle 88 seter til Boston i sommersesongen. Det er jo ikke akkurat overkapasitet på København-Boston.

Noen som har seatmap eller bilder av denne innvendig?

Hva slags seter får du med 20/68 her egentlig?
Meget god plass til å være eco?

Finner kun bilde av 32/60 på deres (privateair) oversikt
B737_BBJ2_LH32-60_floorplan_0.png

Edit: Er dette en maskin i tillegg til den med 44 C seter?

Last edited:

Finner kun bilde av 32/60 på deres (privateair) oversikt

Edit: Er dette en maskin i tillegg til den med 44 C seter?

Ditt bilde er en BBJ2 (737-800)

Forvent standard seteavstand i økonomi. 32" eller deromkring.

Ja, var kun det jeg fant (ment som ett eksempel)

Ok, vanlig 32". Skjønner, da blir det jo egentlig ikke gøy i det hele tatt. Og de Business setene til privateair er vel ikke samme standard som SAS sine nye heller? Vanskleig for å ha helt trua på denne. Men gøy at de prøver.

PS: "bygger de om" den saken med 44 seter?

Samme maskin og de 20 store setene er de samme de bruker i dag. Jeg fant de helt kurante. Sov som en sten - noe som er helt uvanlig for mitt vedkommende.

34" på økonomi iflg SAS på pressemødet idag

Og ja - det er dagens maskine som ombygges. Det sker allerede mellem jul/nytår...

SAS klarer vel å fylle 88 seter til Boston i sommersesongen. Det er jo ikke akkurat overkapasitet på København-Boston.

Nettopp, og SAS sier jo selv at har vil punkt-til-punkt markedet være viktig. Og da bør de også klare ta ekstra betalt for nonstop tilbudet, spesielt når det ikke er veldig mange seter de trenger fylle

Er nok ingen dum ide å benytte denne maskinen slik selv om jeg gjerne sett den fra OSL i stedet. Men det er jo tross alt SAS vi snakker om. Selvklart klarer de å fylle den i sommersesongen - da er jo alle fly fulle og spesielt vestover.

Vil vel heller ikke overraske meg om det blir endret til wide body når de får kapasitet ledig så dette er en god måte å forsøke å sakte men sikkert etablere et marked.

Vil vel heller ikke overraske meg om det blir endret til wide body når de får kapasitet ledig så dette er en god måte å forsøke å sakte men sikkert etablere et marked.
Hvor skal de ta den ledige kapasiteten fra? Vil ikke de nye flyene være bundet opp mot MIA og LAX?

Back