SAS spanderer oppgradering?

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Bestilte nettopp multi-city med SAS; TRD-ORD, EWR-TRD. Da bestillingen var gjort logget jeg inn på optiontown for å sjekke pris for eventuel upgrade. Så litt på prisene uten å Gjøre noe mer med det. Bestilte deretter seter på rad 23 på deres A340-300-maskin. Ca 1 time senere logget jeg inn igjen og så at hele familien hadde fått nye seter på rad 16, hvilket ser ut til å være Economy Ekstra. Er dette en bug eller får vi beholde våre oppgraderte seter?

Bestilte nettopp multi-city med SAS; TRD-ORD, EWR-TRD. Da bestillingen var gjort logget jeg inn på optiontown for å sjekke pris for eventuel upgrade. Så litt på prisene uten å Gjøre noe mer med det. Bestilte deretter seter på rad 23 på deres A340-300-maskin. Ca 1 time senere logget jeg inn igjen og så at hele familien hadde fått nye seter på rad 16, hvilket ser ut til å være Economy Ekstra. Er dette en bug eller får vi beholde våre oppgraderte seter?

Er konfigurasjonen fortsatt 2-4-2 eller er det byttet til 2-3-2 når du ser på rad 16?

Det høres mest ut som om SAS har foretatt et bytte av maskin på din flyvning slik at det er innleiemaskinen LN-RKP som er satt inn. Første raden av økonomi på den maskinen er rad 16.

Det hender at SAS spanderer oppgradering men det skjer som regel aldri før 24t før avreise, de vil alltid prøve og få folk til å betale for oppgraderingen først, enten med penger eller poeng.

Dette er alt jeg ser per nu...
OLbmPu5.png

Sjekket nå, det er LN-RKP som er satt opp på ruten. Du har altså fått rad 16 som er først i GO.

Attachments

• Skjermbilde 2014-06-07 kl. 23.13.33.png
    Skjermbilde 2014-06-07 kl. 23.13.33.png
    53.8 KB · Views: 681
Last edited:
Å, trodde setene var bredere i Plus? (ref: http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php)

Men dette gjelder kanskje ikke på LN-RKP? :drunk:
Nei, LN-RKP er ex. LAN og har 2-klasse konfig kun med eco og biz. De har dog bedre businesseter enn resten av SAS sine A330/340-er.

Vanligvis har SAS Plus større og mer komfy seter på long haul, men det er da ikke på denne maskinen. Merk at du fortsatt får doble EB-poeng, lounge og bedre mat, da. Men man mister mye av verdien når setene ikke blir bedre.

Bare et lite tips ang Airbus 340,jeg reiste med en 340 fra TK for noen uker siden,på denne hadde ALLE seter i Y,bortsett F fra store bokser til underholdningssystemet under setene ,disse tar opp optil halvparten av beinplassen,vet imidlertid ikke om det samme gjelder SAS,hadde sjekket dette om jeg var deg !!!

Bare et lite tips ang Airbus 340,jeg reiste med en 340 fra TK for noen uker siden,på denne hadde ALLE seter i Y,bortsett F fra store bokser til underholdningssystemet under setene ,disse tar opp optil halvparten av beinplassen,vet imidlertid ikke om det samme gjelder SAS,hadde sjekket dette om jeg var deg !!!

Sitter og leser meg gjennom denne tråden angående LN-RKP: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=112681&page=13

Slik jeg forstår det har denne maskinen fortsatt interiøret til LAN???:wow:

Back