SK SAS Sommerprogram 2026

Med tanke på hvor
Skal bli spennende å se om red eye er veien å gå. Verken TK eller PC opperer med det til CPH.
Det samme tenkte jeg også med tanke på at SAS passasjerene vil være hjemmehørende i denne enden av ruten (Skandinavia og Nord Europa), Jeg kan ikke se at folk som skal til Istanbul på møter eller ferie vil velge å fly med disse tidene da man hverken kan sjekke inn/ sjekke ut av hotellene/ AirBnB på de tidene samt vi ikke er vant med midt på natten ank/avg tider.
Det finnes jo en del tyrkere her, men de vil nok velge å fortsette med TK spesielt med tanke på at dem har bedre flytider enn SAS.
 
Tidene treffer jo riktignok greit andre veien, mtp feed til/fra CPH. Men det er vel ikke de som er hjemmehørende rundt IST som er den mest åpenbare kundegruppen for SAS.
 
Med tanke på hvor

Det samme tenkte jeg også med tanke på at SAS passasjerene vil være hjemmehørende i denne enden av ruten (Skandinavia og Nord Europa), Jeg kan ikke se at folk som skal til Istanbul på møter eller ferie vil velge å fly med disse tidene da man hverken kan sjekke inn/ sjekke ut av hotellene/ AirBnB på de tidene samt vi ikke er vant med midt på natten ank/avg tider.
Det finnes jo en del tyrkere her, men de vil nok velge å fortsette med TK spesielt med tanke på at dem har bedre flytider enn SAS.
Man kunne vel snildt sige at disse afgangstider vil være vendt imod tyrkere hovedsageligt. I Asien. Tyrkiet, og mange andre steder rundt i verden er man meget mere vant til netop natflyvninger, end man er her i Europa og skandinavien, og derfor kunne der måske godt ligge et skandinavisk kundesegment rettet imod folk med tyrkisk herrekomst, men bosat her i nordeuropa? Fx at man feedes ind fra måske Gdansk, også afgår man til Istanbul, hvor man så ankommer ved 3.30 tiden. Det er cirka 3 timer før man så sætter sig på en maskine imod eksempelvis Izmir?
 
Ankomst till CPH från IST är väll optimal för for folk från Turkiet som skall vidare i hela N Europa. De träffar vågen ut på morgonen optimalt.

Avgång ut från CPH till IST följer väl sista vågen ut innan de ”stänger för dagen”? Kanske lite sent men det är väl då maskinen först är ledig.

I övrigt enig med frågan om linjen vänder sig till SAS kundsegment. Men optimerar utnyttjandet och förser nätverket med fler passagerare.
 
Endel her har vært prøvd før, i følge oversikten fra Aeroroutes


Copenhagen – Bordeaux eff 15MAY26 2 weekly A320neo (3 weekly 24JUN26 – 10AUG26)
Copenhagen – Istanbul eff 26MAR26 1 daily A320neo (Last served until October 2005)
Copenhagen – Luxembourg eff 09MAR26 2 daily CRJ900 (9 weekly 20JUN26 – 09AUG26; Last served until October 2015)
Copenhagen – Marseille 22JUN26 – 07AUG26 2 weekly A320neo (Last served June – August 2019)
Copenhagen – Riga eff 08MAR26 17 weekly CRJ900 (21 weekly from 29MAR26; Last served until September 2018)
Copenhagen – Visby 22JUN26 – 07AUG26 3 weekly ATR72
Oslo – Hamburg eff 27APR26 2 weekly A320 (2 weekly A320neo/Embraer E195 20JUN26 – 27AUG26; Last served until May 2024)
Stockholm Arlanda – Madrid eff 29MAR26 2 weekly A320neo (Last served until October 2014)
 
Men er det riktig at CPH-LUX sist ble opperert så langt tilbake som i 2015? Eller har det vært codeshare med Luxair etter det?
 
Back
Top