SAS sommerprogram 2025 bekreftede nyheter/endringer

Re: SAS sommerprogram 2025

CPH-TRF ser ut til å gå Dx6 i juni, men i juli går den Dx247.

I år var jo BT inne på samme rute og det var vel codeshare? De kommer vel ikke tilbake i 2025?
 
Last edited:
Re: SAS sommerprogram 2025

Hvorfor skal SAS plutselig ha 2 daglige fra Oslo til New York når de tidligere har hevdet at det knapt er marked for 1? Kapasiteten på Oslo - New York har jo de siste vintrene vært den laveste på 30 år on vinteren med innsettelse av liten A321.

Jeg tipper at de vil inn til JFK hovedsakelig for Delta sitt nettverk videre, noe de mistet på EWR. A321 til å begynne med og A330 til EWR, siden de ikke kan bruke noe større til JFK.

Så snart de får widebody gates på JFK, så bortfaller EWR.

Trur vi blir å se prising som sender de fleste på EWR ruten, og de som skal videre innlands i USA via JFK.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Ser at det allerede ar svært morsomt å booke "odde" destinasjoner i USA via JFK og videre med Delta i sommer.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Jeg tipper at de vil inn til JFK hovedsakelig for Delta sitt nettverk videre, noe de mistet på EWR. A321 til å begynne med og A330 til EWR, siden de ikke kan bruke noe større til JFK.

Så snart de får widebody gates på JFK, så bortfaller EWR.

Trur vi blir å se prising som sender de fleste på EWR ruten, og de som skal videre innlands i USA via JFK.

Kanskje SAS starter OSL-JFK for aa feede inn til Delta, men ikke trenger aa gjoere det fra ARN da Delta allerede flyr til ARN. I fremtiden blir det kanskje JFK fra OSL og ARN med SAS (dropper EWR fra begge) og ATL fra OSL/ARN med Delta.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Ser ut som om SAS skal fly Stockholm-Pristina fra sommeren 2025 med en 1 ukentlig frekvens
 
Både CPH-BOO og CPH-EVE ligger inne med A319 ved oppstart, og A320neo i sommerferien. Men er vel litt "subject to change"?
 
Det er vel stadig slik at 3 av A319 maskinene flyr på norsk produksjon mens den siste flyr ut fra CPH? Men det kan vel endre seg til sommeren, OSL-CPH-EVE-CPH-OSL er naturligvis også mulig.
 
Det er vel stadig slik at 3 av A319 maskinene flyr på norsk produksjon mens den siste flyr ut fra CPH? Men det kan vel endre seg til sommeren, OSL-CPH-EVE-CPH-OSL er naturligvis også mulig.

Endres jo hele tiden. Den siste tiden har det variert mellom 4 på OSL base og 3 på OSL og 1 på CPH. Nærmest fra dag til dag.
 
Ser de nå har begynt å oppdatere systemene, så basert på søk på hjemmesidene:

Både OSL-EWR og OSL-JFK ligger nå inne med A321LR

CPH-JFK: Ligger nå inne med 1x daglig A330-300. SK915/916 beholdes. 14:20 avgang fra CPH.

CPH-IAD: LIgger nå inne med A350-900 (hvilket ikke gir helt mening?) og senere avgang fra CPH: 17:30

CPH-BOS virker nå være med A330-300, og ser heller ikke ut som CPH-PVG er til salg til sommeren?

https://x.com/CPHtraveller/status/1838643257225429373
 
Last edited:
Så da er det altså ikke snakk om noen ny slot på JFK foreløpig.

Det gir jo da selvfølgelig mening med A330 på CPH og A321 på OSL. Men hvordan blir det med slynging av disse A321 maskinene til CPH og den siste maskinen? Dette er vel riktignok en problemstilling i vinterprogrammet allerede da OSL maskinen er "isolert"?
 
Ser de nå har begynt å oppdatere systemene, så basert på søk på hjemmesidene:

(...)

CPH-IAD: LIgger nå inne med A350-900 (hvilket ikke gir helt mening?) og senere avgang fra CPH: 17:30

[/url]

Tidene passer godt med rotasjon med LAX
 
OSL kommer dårlig ut uten noen widebodys. A321LR er litt kjip fordi Plus ofte er veldig høyt priset eller utsolgt. Newark må vel ryke på et tidspunkt, da står det nok kun igjen en LR maskin. La oss håpe Delta kommer på banen etterhvert til OSL.
 
Det blir nok A330 på OSL-JFK når den dagen kommer. A330 til EWR uten noe særlig med viderforbindelser + A321 på JFK hørtes jo litt i overkant mye ut. I tillegg må de få kabalen til å gå opp med A321 maskinene, så da må det bli sånn, + A330 på CPH-JFK. Totalt er jo det en økning i antall seter ut fra OSL og ikke en nedgang.
 
Mulig det er diskutert tidligere, men er det plass til noe særlig norsk laks i buken på A321LR ut fra OSL?
 
Back
Top